Anna1980

evt forstoppelse

6 indlæg i dette emne

Tobias har ikke været på toilet i snart et døgn, og når han er flaskebarn er det jo ikke smart. Hvad har I andre gjort? Hvor lang tid skal det gå før man giver ham f.eks. Laktolose?

Del dette indlæg

Jeg smider lige en bemærkning kan ikke dy mig :whistling

Hvis han ikke har ondt ville jeg tage det roligt. Du kan jo evt massere ham på maven når han ligger på ryggen, så hjælper du tarmbevægelserne i gang.

Jeg ville IKKE bruge Lactolose til så lille en str. Jeg ville bruge movicol, som opløses i væske (så kan du give ham det i flasken- så er det heller ikke en dårlig oplevelse for ham)

Ring til sin SP og hør ham/hende hvad de mener du skal gøre hvis det fortsætter. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min sp sagde at jeg gerne måtte bruge det hvis det blev nødvendigt. Han får lov til selv at prøve at komme af med det i dag så ser jeg imorgen. Han er glad og snakker og griner, så er sådan set ikke vildt bekymret. Regner med det nok skal komme, fordi det ligner det sidder og venter på det sidste pres

Del dette indlæg

Annonce ♥

Både min læge, min SP og hende Helen der har netsubdhedspkejersken siger at Lactulose ikke er vanedannende og at det er vigtigere at deres tarme fungerer end bekymringerne angående brug af Lactulose. Jeg er derfor absolut ikke bange for at bruge det, men jeg kun bruge det hvis jeg kan se baby er påvirket af det/har ondt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

når min datter ikke kommer af med afføring, så smører jeg babyolie ved endetarmsåbningen og massere mavsen i cirkelbevægelser med uret.. det er bedre at bruge vaseline ved åbningen.og så lige nulre med en vatpind og holde maven varm.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når du bruger laktulose, bruger du så i alle 10 dage? problemet med Tobias er at når han er flaskebarn skal han jo af med noget hver dag, siger SP, og jeg bliver jo nervøs når han ikke gør. Men han er ikke ked af det, og han spiser normalt selvom det er svært for ham at komme af med det, og det bliver ikke rigtigt mening i min bog. Det er også bare fordi at NAN 1 ha er kommet i en rund bøtte nu, med flere mælkesyrebakterier i, i stedet for i to poser før, som han hele tiden har fået hvor der ingen problemer har været.. Hvorfor skulle de også lave om på det!!!!???!!!

JEg har prøvet med at hjælpe ved at stimulerer ved endetarm, og det virker også, men føler det som en overgreb på ham, selvom han griner og smiler når jeg gør det... Gid den mave bare fungerede, eller lægger jeg for meget i det og er bare en nervøs mor....???

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER