Solvej99

Han vil slet ikke tage flasken mere :-(

7 indlæg i dette emne

(Gode råd søges)

Da Theo var 3 uger gammel startede jeg med at være i skole én gang om ugen, hvor jeg var væk i 3 timer. Her gav far flaske og det var slet ikke noget problem.

Nu er der så sket det, at jeg ikke har været i skole i 6 uger, da der har været efterårsferie og de andre er i praktik. Vi har selvfølgelig ikke tænkt på at holde flaskespisningen ved lige, da han var så god til at tage den <_<

MEN så forsøgte vi for nogle uger siden, hvor han bare slet ikke ville tage flasken. Han skubber den bare ud med tungen eller laver opkastbevægelser.

Jeg har tænkt tanken om vi skal købe en sut med flere huller, men det kan vel ikke være dét der er hans problem, når han ikke engang har forsøgt at suge?

Hjæææælp... Jeg skal være væk 3 timer d. 6. december og vil altså meget gerne have at han kan få flaske der :unsure

Del dette indlæg

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvilken slagt mælk i bruger i flasken, hvis I bruger mm erstatning, ville je prøve at sørge for at det var "rigtig" modermælk som var i flasken, gå en tur og lade far prøve at give flaske. Det skal nok prøves nogle gange. Hvis det ikke virker, så ville jeg hører sp'eren om gode råd.

Mvh. Arrow

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er modermælk vi bruger. Jeg malker ud.

Han har gerne villet have det før.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor ofte spiser Theo? For Erica vil heller ikke tage flasken (vi lavede samme fejl), men jeg kan da sagtens være væk fra hende en 3-4 timer uden problemer, så ofte spiser hun jo heller ikke.

Hvis I kan få det til at passe med en lur, så kan han jo stort set sove de 3 timer væk?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville prøve at tage lidt fra flasken ud på fingeren og se om han ville prøve at sutte det i sig.

Hvis han viser interesse så ville jeg prøve at snige flasken hen til ham og se, om han så ikke har fået smag for det og derved accepterer flasken igen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor ofte spiser Theo? For Erica vil heller ikke tage flasken (vi lavede samme fejl), men jeg kan da sagtens være væk fra hende en 3-4 timer uden problemer, så ofte spiser hun jo heller ikke.

Hvis I kan få det til at passe med en lur, så kan han jo stort set sove de 3 timer væk?

Han spiser stadig ret ofte. Ville ikke turde at være væk mere end én time af gangen i hvert fald :unsure

Men han har vist også gang i et tigerspring og det eneste, der rigtig kan trøste er bryst.

Jeg ville prøve at tage lidt fra flasken ud på fingeren og se om han ville prøve at sutte det i sig.

Hvis han viser interesse så ville jeg prøve at snige flasken hen til ham og se, om han så ikke har fået smag for det og derved accepterer flasken igen.

Tak for rådet. Det vil jeg prøve i morgen :)

I dag var han liiige ved at tage fat, da farmand forsøgte med flasken. Det er nok bedst at jeg ikke er der, når han skal have flaske.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Held og lykke med det vi venter spændt på resultatet :balloons

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER