Guest KGM

Kan jeg være gravid?

14 indlæg i dette emne

Nu kan det godt være at jeg spørger lidt mærkeligt/dumt, men...

Jeg er nu gået 3 dage over tid (mens plejer at være MEGET præcis - helt ned til klokkeslet), men jeg har stadig ikke haft nogen tegn på mens. Plejer at have kramper i underlivet og kvalme dagen før, men har intet mærket. I dagene op til mens (ca. fra 5. dagen) sexede kæresten og jeg ubeskyttet, men kun af lyst for regnede med at ÆL var overstået og chancen for graviditet forbigået. Umiddelbart lige efter sex begyndte jeg at få kramper i underlivet, ikke som ved mens, men mere nogle jag (eller som om en eller anden sad indefra og nev meget hårdt i højre side) og den sæd der kom ud var rødbrun - ish (sorry for detaljerne), og hver gang troede jeg at det var mens der havde meldt sin ankomst, men nej - ingen mens..

Såå... Kan jeg være gravid??

Er det for tidligt at teste?

Del dette indlæg

Det er ikke for tidligt at teste, hvis du havde forventet mens for 3. dage siden, så kan de fleste teste positiv på nuværende tidspunkt :) Hvis den ÆL første er faldet 5 dage før mens var forventet, altså i starten af sidste uge, så er det for tidligt at kunne teste positiv endnu, da ægget måske først er ved at sætte sig fast - eller lige har gjort det. Det tidligste jeg har testet positiv var 1½ uge efter ÆL- og der er jeg ret sikker på, at ægget havde sat sig fast ugen forinden, og det var kun svagt positiv jeg kunne teste.

Hvis du er i tvivl, så er det da forsøget værd at teste :)

:goodluck

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for svaret :)

Hmm tror jeg venter ugen ud med at teste (hvis det kan lade sig gøre :whistling )

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå kunne ikke lade sig gøre at vente med at teste - desværre..

Nu er jeg næsten bare endnu mere forvirret. Har taget to. Den ene positiv, den næste negativ. Tog den første i formiddags og den var positiv og så har jeg netop taget nr. to (for at være ekstra sikker) og den var negativ.

Jeg er helt rundt på gulvet og ville ønske et sted at der var en der ville tage styrringen og fortælle mig hvordan jeg føler :rolleyes

Herfra er der vel kun lægens svar at gå efter? Jeg tænker at ringe i morgen tidlig og få en tid hurtigst muligt og så må jeg bare stole på hvad hun fortæller mig :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tror ikke din læge kan give dig et svar - hun vil nok også mene du skal vente lidt længere pga sen ÆL...

Umiddelbart, kan det godt lyde som om du "psyker" kroppen lidt - så mens udebliver..

Men med en positiv test, kan man jo aldrig helt vide :whistling Kan godt forstå du er i vildrede!!

men prøv at ring til lægen - men han kan nok ikke give et specielt præcist svar, da du jo har haft sent ÆL hvis det er... <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså hvis den ene var positiv, er du vel gravid? Den reagerer jo ikke, hvis der ikke er hcg at måle på?

Og den næste test var negativ pga det var senere på dagen, hvor du måske havde drukket og din hcg-koncentration var tyndere i urinen.

Ja, jeg stemmer altså på, at du er gravid :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså hvis den ene var positiv, er du vel gravid? Den reagerer jo ikke, hvis der ikke er hcg at måle på?

Og den næste test var negativ pga det var senere på dagen, hvor du måske havde drukket og din hcg-koncentration var tyndere i urinen.

Ja, jeg stemmer altså på, at du er gravid :loveshower

:ditto

Ovenpå den sidste opdatering med de 2 forskellige tests :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

krydser fingre for at heldet er med dig, og du tester positivt igen... :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kan sagtens være gravid så :) Jeg ville teste ed morgenurinen, det er mere koncentreret og giver et bedre billede af om den er god nok, men hvis den plejer at være på punktlig,så er den jo næsten sikker ;) Jeg krydser i hvert fald fingre :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

I dag meldte mens sin ankomst.. Ved ikke hvad der foregik med den positive test <_<

Vi har været igennem lidt af en rutchetur herhjemme i går, men har snakket igennem og vi syntes det er okae - når det nu ikke kan være anderledes hvert fald..

Men tak for alle jeres krydsede fingre :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sikken en omgang forvirring i har været igennem. :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

øv :kram2

det er vildt som man kan psyke kroppen altså. jeg kan gøre de helt vildt selv her når jeg er på p-piller. bare ved at tænke på at jeg skal have mens kan jeg nogengange udsætte den flere dage... frygter det går helt i ged når jeg engang skal gå og vente på om man er gravid eller ej...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sikke en skam :(

Håber den er der næste gang :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sikken en omgang forvirring i har været igennem. :kram

Tak :) Ja vi blev også helt rundtossede til sidst :blink

øv :kram2

det er vildt som man kan psyke kroppen altså. jeg kan gøre de helt vildt selv her når jeg er på p-piller. bare ved at tænke på at jeg skal have mens kan jeg nogengange udsætte den flere dage... frygter det går helt i ged når jeg engang skal gå og vente på om man er gravid eller ej...

Hehe, så krydser jeg fingre for dig til den tid :lol , men ja det er helt sindssygt som det hele arbejder sammen (mod én :huh )

Sikke en skam :(

Håber den er der næste gang :kram

Tak for krammet :kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER