Carcassonne

Pensionsopsparing

18 indlæg i dette emne

Hej :)

Godt være jeg er lidt tidligt på det idet jeg er 21, men hvornår bør man begynde at spare op til pension og hvor meget bør man spare op og hvilken form for pensionsopsparing? :rolleyes

Håber nogen har mere styr på det end jeg har :unsure

Del dette indlæg

Jeg kan ikke så godt hjælpe dig, da min pension blir trukket via min løn og så overført til pensionskassen.

I mit fag er det noget der sker per automatik.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har ladet mig fortælle, at så længe du begynder inden du fylder 30, så er du i god tid.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan huske, at vi fik at vide på skolen, at man aldrig kunne begynde for tidligt.

Jeg har en privat pensionsopsparing gennem min bank. Det styrer de for mig. Jeg har ingen overenskomst i mit fag, og må derfor selv sørge for det.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min bankrådgiver kontaktede mig da jeg fyldte 25, for at finde ud af om jeg var i gang, for ellers skulle jeg det der :)

Men har altid fået betalt igennem mit arbejde, automatisk..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har via mit arbejde været igang siden jeg var 21 år!

Jo før jo bedre!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja okay kan se at folk starter tidligt men bliver nok stadig først om nogle år.... ikke så hensigt mæssigt når både kæresten og jeg er på SU:) men man bør da lige være opmærksom på det når man kommer i arbejde kan jeg se:)

Del dette indlæg

Annonce ♥

får helt dårlig samvittighed ikke at ha' været igang med det.. kunne være man skulle overveje at snakke med banken

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har betalt til privat opsparing i 3 år nu, indbetaler 900,- pr. Måned :) min arbejdsgiver indbetaler 13,5 % hvilket jeg er fint tilfreds med er jo elev såehm :)

Min mand har indbetalt til privat pension i 7 år, evigheds studenten ;)

Jeg vil nå og indbetale nok privat til jeg kan gå på pension samtidig med min 7 år ældre mand :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min bankmand i DK har lige lavet en oekonomisk analyse af min pension og tabt arbejdsfortjenesteforsikring. Han mener at det er paa tide at komme i gang, nu jeg er 35 :D Jeg bor i Italien og begynder ogsaa at betale til pension hernede nu her.

Jeg ville oenske, at jeg var startet laenge foer med mindre beloeb, for jo foer, jo mindre kan det maerkes i budgettet. Det ville maaske simpelthen vaere en ide at ontakte din bankmand/kvinde for at hoere deres raad. Saa ved du i det mindste, at du med ro i sindet kan vente 4 aar endnu, hvis det er :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min bankmand i DK har lige lavet en oekonomisk analyse af min pension og tabt arbejdsfortjenesteforsikring. Han mener at det er paa tide at komme i gang, nu jeg er 35 :D Jeg bor i Italien og begynder ogsaa at betale til pension hernede nu her.

Jeg ville oenske, at jeg var startet laenge foer med mindre beloeb, for jo foer, jo mindre kan det maerkes i budgettet. Det ville maaske simpelthen vaere en ide at ontakte din bankmand/kvinde for at hoere deres raad. Saa ved du i det mindste, at du med ro i sindet kan vente 4 aar endnu, hvis det er :)

Tror også jeg skal overveje det men venter nok lige til 2014 :) så er jeg uddannet kandidat, og så kommer der nok også lidt flere penge at ta' af :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tror også jeg skal overveje det men venter nok lige til 2014 :) så er jeg uddannet kandidat, og så kommer der nok også lidt flere penge at ta' af :)

Hvis du er ved at tage en kandidatuddannelse kan jeg slet ikke se nogen grund til at starte endnu. Du får så meget mere råderum når du går fra SU til en fuldtidsjob og som kandidat tror jeg også sandsynligheden for at ende med et job med pensionsordning er ret stor. Jeg blev kandidat i 2007 (som 26-årig) og startede min pensionsopsparing i forbindelse med mit første fuldtidsjob :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis du er ved at tage en kandidatuddannelse kan jeg slet ikke se nogen grund til at starte endnu. Du får så meget mere råderum når du går fra SU til en fuldtidsjob og som kandidat tror jeg også sandsynligheden for at ende med et job med pensionsordning er ret stor. Jeg blev kandidat i 2007 (som 26-årig) og startede min pensionsopsparing i forbindelse med mit første fuldtidsjob :)

Også sådan noget ligende jeg tænkte :) men de har bare et par gange talt om forskellige steder at man sku starte så snart man var 20 :) og synes jeg var meget tidligt, men hvis det nu var rigtigt:)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil mene at man skal begynde at overveje det når man er mellem 20-25.. og man skal have påbegyndt en opsparing inden man er 30.

Generelt vil jeg også sige at så længe man er studerende, skal man overveje hvordan man vil bruge sine penge - om det er på opsparing til pension eller andet. Der er mange ting, som i den alder kan være langt bedre investering end pension vil jeg mene...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil mene at man skal begynde at overveje det når man er mellem 20-25.. og man skal have påbegyndt en opsparing inden man er 30.

Generelt vil jeg også sige at så længe man er studerende, skal man overveje hvordan man vil bruge sine penge - om det er på opsparing til pension eller andet. Der er mange ting, som i den alder kan være langt bedre investering end pension vil jeg mene...

Os det jeg tænker, er ved at spare op til når vi skal købe hus, og er jo ikke mange penge hver måned, for så meget ekstra har vi jo ikk på SU :) men bliver jo en del over tid:) Og vil jeg da mene er langt vigtigere på nuværende tidspunkt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er ingen grund til at bekymre sig om pension så længe i er på SU.. Det forventes at man på alle punkter "nedsparer" i de år, så der er masser af tid til at indhente det igen når i kommer på arbejdsmarkedet.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg mener, at man skal starte så tidligt som muligt :) . Jeg startede med pensionsopsparingen her i DK, da jeg var 30. Jeg har lavet en aftale om, at 12% af min løn går dertil. Udover det har jeg en privat pensionsopsparing. Jeg har arbejdet i Tyskland i nogen år. Der sparede jeg også lidt op, men det har ingen stor værdi, når jeg går på pension, da det ikke er det store beløb, jeg nåede at spare op... Jeg tror, jeg får udbetalt 28,- Euro om måneden, hvis jeg går på pension som 65-årig :lolhit . Jeg håber, at det bliver til lidt mere her hjemme ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes ikke der er nogen grund til at begynde og spare op før man kommer på arbejdsmarkedet og tjener penge. SU'en er jo ikke ret meget at leve for, og kommer man sent på arbejdsmarkedet kan man måske spare lidt ekstra opde første par år.

Jeg begyndte selv da jeg startede som elev som 23-årig, og har indbetalt gennem mit arbejde lige siden.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER