Oprettet November 23, 2010 vi går lidt og overvejer hvad vi skal i år synes jo børnene er så store nu at vi godt vil se dem pakke julegaverne op de år vi ikke har dem de er 10 og 12 år så jo helst at vi hold em lille jul med dem 18/12 da vi ikke ser dem igen før til måske nytår eller først i det nye år tror i ikke godt at de kan forstå det ??? hvad ville i evt gøre ?? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 23, 2010 Når vi ikke har min kærestes børn i julen, har vi dem altid d.23 hvor vi holder lille juleaften. Efter min mening er det en dum ide at holde to juleaftener, så vi gør meget ud af at der ikke skal danses om træet og spises julemad. Vi pynter juletræ, høre julemusik og spiser risengrød og juleknas. bagefter får de vores gaver, vi vil nemlig også gerne se dem pakke op, og det kan de sagtens forstå :) (de er 6 og 9) Håber du kan bruge mit input til noget :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 23, 2010 tak for dit svar kan jeg godt bruge her har vi desværre ikke muglighed for at have dem den 23 da e bor i farsø og vi bor på midtfyn havde nok heller ikke regnet med flæskesteg og det,slet ikke juletræ da vi skal til min far juleaften Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 23, 2010 Sidste år hvor vi ikke havde mandens børn juleaften, var vi oppe ved mine forældre d. 19. eller 20. december (kan ikke helt huske om det var lørdag eller søndag) her kom mine søskende og så lavede vi gløg og æbleskiver og børnene fik julegaver fra mine søstre og forældre og os. De havde jo stadig massevis af gaver juleaften hjemme hos deres mor, da de her fik gaver fra mandens forældre og søskende, fra deres mor og fra deres moster... Børnene var glade for den løsning... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 23, 2010 Jeg synes det er en god idé at I holder en mini jul og ser dem pakke gaverne op :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 23, 2010 Min mand har 2 børn på 9 og 12. De sidste 4 år har vi haft dem enten til jul, eller hentet dem lige efter jul. Der har vi så holdt en "ektra-jul" hvor vi også har haft inviteret vores familier. I år har vi dem først fra d. 30. december, så de får gaverne med hjem til deres mor, så de kan åbne dem juleaften. Synes det ville være synd hvis de skal vente så lang tid på dem. De får primært "praktiske" gaver fra deres mors side - for et par år siden fik drengen på 7 år kun tøj i julegave... Jeg ved godt man skal være glad for det man får, men helt ærligt... Kunne der ikke blot have været en lille bil eller Lego-æske? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 23, 2010 Jeg har en bonus-dreng på 7 år. Vi holder også "ekstra" juleaften, det år hvor vi ikke har ham. Vi fejrer juleaften med ham hvert andet år. Det år hvor vi ikke har ham, holder vi jul lillejuleaften, hvor vi som regel er sammen med farmor og farfar. Han får de gaver, som han som får fra "vores" familie. Altså fra os, farmor og farfar, mine forældre, oldemor osv. Det er 4. år vi gør det på den måde, og det fungerer fint. Han får bare dobbelt så mange gaver, og dobbelt så meget julemad :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 24, 2010 vi er blevet enige om at vi giver dem gaver d 18 sammen med bedsteforældrene for som der er flere der skriver de får jo mange gaver hjemme også og så kan vi jo også se om de bliver glade for gaverne Del dette indlæg Link to post Share on other sites