Oprettet November 13, 2011 Dette vil måske støde nogen....... Jeg er gravid med mit andet barn, og har beslyttet at jeg ikke vil amme.... vi fik aldrig amningen til at fungere med min datter, og jeg var over lykkelig da sygehuset dengang ´´gik med til´´ at jeg kunne give flaske........ Det føltes som om der var en sten der faldt fra hjertet og jeg endelig kunne slappe af og nyde den lille. Dengang sagde jeg at jeg ikke ville amme hvis jeg skulle få et barn mere. nu er det sådan at jeg så endelig venter barn nummer to, og besltningen står jeg fast ved..... ikke fordi det ikke gik godt - ved nemlig godt at det kan være anderledes denne gang, men følte ikke glæden ved det. Men her kommer spørgesmålet - med min datter fik jeg to piller der så stoppede mælken, vil jeg få det igen?? eller vil sygehuset andbefale at jeg udmalker, ved at det kan holde sig i fryseren. er bare i tvivl óm hvordan det vil forgå når besltningen er taget inden, og ikke midt i det hele..... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 14, 2011 Du får da bare skrevet det i dit journal at du ikke vil amme og de skal give dig pillerne. Jeg fik dem uden tøven på Skejby men min situation var nok lidt anderledes. Bare husk at få dem inden mælken løber til :whistling Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 14, 2011 Uha.... Jeg står lidt i samme situation som dig, men jeg har bare ikke besluttet mig endnu, om jeg vil amme eller ej..... Sidste gang ammede jeg (eller forsøgte) de første dage, men jeg følte mig meget forkert når jeg ammede.... Det er svært at forklare, men jeg var ikke ked af at jeg blev nødt til at gå over på flaske hvert fald :rolleyes (dog var det af andre årsager jeg skiftede, ikke fordi jeg ikke kunne lide det) Så jeg er da lidt spændt på hvad der skal ske hvis jeg beslutter mig inden tid, og om de måske ligefrem vil anbefale at jeg tager pillerne med det samme, i stedet for at amme/malke ud en smule de første dage, og så gå over til flaske. (tænker mere på at jeg gerne vil have at mit barn får den råmælk der ligger i brystet fra start) Men som sagt har jeg ikke besluttet mig endnu, og kan sådan set ikke hjælpe dig :rolleyes Men ville bare lige sige at du ikke er alene om det :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 14, 2011 Egentlig dejlig at vide, at man ikke er alene, min mand støtter mig selvf fuldt ud, men hans mor og søster kan bare ikke forstå det, og prøver hver i sær på deres egen måde at få mig til at skifte mening, synes det er lidt trals at de ikke bare kan respektere mit valg....... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 14, 2011 Du er ikke alene om problemet med amning. Jeg var ikke særlig glad for at amme da Laura var lille og nu var det også sådan, at Laura slet ikke ville tage sutteflaske. Jeg tænker meget over, hvad jeg skal med nr. 2 :unsure Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 14, 2011 Jeg er heller ikke særlig vild med at amme. Sebastian blev ammet til han var 2-3 uger, hvorefter han blev suppleret med erstatning, indtil han var 7 uger hvor jeg ikke havde mere mælk. Jeg regner med at gøre det samme dennegang og synes at flasken har den store fordel at far og storebror kan være med. Der er mange holdninger til hvad man skal gøre og hvad der er det rigtige. Mit mantra er at man skal gøre hvad man selv har det bedst med, så tror jeg på man er mere rolig omkring sit barn og der er større sandsynlighed for en god start. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 15, 2011 Jeg er heller ikke særlig vild med at amme. Sebastian blev ammet til han var 2-3 uger, hvorefter han blev suppleret med erstatning, indtil han var 7 uger hvor jeg ikke havde mere mælk. Jeg regner med at gøre det samme dennegang og synes at flasken har den store fordel at far og storebror kan være med. Der er mange holdninger til hvad man skal gøre og hvad der er det rigtige. Mit mantra er at man skal gøre hvad man selv har det bedst med, så tror jeg på man er mere rolig omkring sit barn og der er større sandsynlighed for en god start. Så klogt sagt! :sc Del dette indlæg Link to post Share on other sites