Fru-Malling

HJÆLP!

7 indlæg i dette emne

Hej piger.

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal stille op med vores søn på 2½ år.

Han går ud af sin seng nok 30 gange hver aften og han hyler og græder fordi han skal sove. Det er kun her hjemme det er på den måde, i dagplejen er der ingenting.

Han beder os om at vi skal sidde på skamlen ved side af, men hvis vi gør det ligger han bare vågen og kradser i sengekanten el.l. Og det er altså lidt træls at det eneste tidspunkt på dagen vi har mulighed for at være sammen, skal ødelægges af at én af os skal sidde inde hos ham i en time. :(

Ved ikke hvad vi skal stille op - det er bare utrolig opslidende at gennemgå det cirkus hver evig eneste dag.

Han bliver puttet kl 20, hvilket jeg jo synes er ret normalt for en dreng i hans alder. Men han sover typisk først efter en time til halvanden.

Kan det virkelig være rigtigt at vi som forældre slet ikke må have noget alene-tid om aftenen. :unsure

Er der nogle der har prøvet det samme? Eller har nogle gode råd?

Venligst hjælp!

Del dette indlæg

Han skal tidligere i seng, han kan sagtens være overtræt. Prøv at putte ham klokken 18.45-19 og vær hos ham, som det lyder til, han har behov for - tryghed. Og prøv at nyd at putte ham, selvom det kan tage lidt længe (kender til det), men ellers kan han mærke det og vil søge jer endnu mere. På den måde kan I formentlig få en længere aften sammen og han bliver puttet trygt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville også prøve at putte tidligere, hvis det var mig. Han kan godt være overtræt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores datter Sara på 8 begynder at gøre klar til at gå i seng kl 20, og er så i sengen kl 20.15-30 ca, og så sover hun mellem en halv time til 1½ time senere afhængig af hvor træt hun er..

Så jeg synes det lyder voldsom at en dreng på 2½ kommer i seng "så sent" (vi rykkede Saras sengetid da hun før kom i seng 20.30, og det syntes skole sygeplejersken var for sent, og rigtig nok efter vi ændrede sengetiderne til 19.30 dengang var det en helt anden pige vi fik med at gøre)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville starte med at putte kl syv og så ville jeg følge ham i seng igen igen igen og igen det gør vi her i perioder og det hjælper. Du skal bare tro på det og være rolig det er bare en " fase" :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes kl 20 er lidt sent for en på 2½

Min 6 årige bliver puttet 19.30-20

prøv at put ham ved 19 tiden istedet, og elelrs tror jeg det er en fase der går over igen, vi har været igennem den med begge børn, i dag bliver de begge is negen når de er ,puttet og falder hurtigt i søvn. De er 3 og 6 år, og bliver lagt ca 19:30 begge 2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvordan går det

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER