Betty87

Kan simpelthen ikke holde det ud...

9 indlæg i dette emne

Hej piger!

Jeg fatter simpelthen ikke, hvordan nogen kan udholde ventetiden indtil man stå med en positiv test.. SUK <_<

Hver eneste morgen tæller jeg ned til, hvornår det er sandsynligt at jeg kan teste og få et reelt svar. Men der går sq da så mega-fucking lang tid.. :gal Jeg håber da godt nok ikke at ventetiden under graviditeten er lige så slem, for så bliver jeg da ikke sjov at være sammen med!! :sm

Og så undrer jeg mig over, at min ÆL kom så tidligt :unsure min cyklus startede d. 19 oktober og jeg testede positiv for æl d. 29 oktober - dvs på 10 dag.. Men ifølge cyklussen før, så burde min ægløsning først komme på dag 16.. Tyder det så på, at min cyklus er kortere end først antaget? :huh

Så for at berolige mig selv har jeg besluttet at teste med en æl-test, for at se om jeg kan se en evt. graviditet via den - men men men, hvor tidligt kan man så det?

Årh jeg synes bare det er lidt svært det hele - jeg går dagligt oppe af gravide mennesker, som snakker om barsel, scanninger og at det kan mærke det her fantastiske væsen indeni.. Og HVER EVIG ENESTE GANG falder jeg i fælden og snakker med på og stiller spørgsmål og er begejstret og HVER EVIG ENESTE GANG er jeg ked af det eller jaloux bagefter, for jeg jeg bare selv så brændende ønsker mig en lille mini møffe! :boo

Puha... Trængte lige til at komme af med en masse og heldigvis har man da jer skønne BK'er :lovebk , nu når manden er ved at være træt af at høre på én..

Hilsen den nu meget utålmodige og til tider meget jaloux

Betty87

Del dette indlæg

:kram :kram :kram :kram :kram :kram

Det er ikke nemt, og der er vist desværre ingen universalløsninger. Det bedste råd er nok, at du finder på noget helt andet at fordrive ventetiden (hvilket jeg SELV synes er et dybt nederen råd :P Men det er jo rigtigt :P)

Jeg vil ikke anbefale at prøve at teste for graviditet før tid vha. ÆL-teste. Du risikerer at blive ekstra skuffet, hvis ÆL-testene virker som om at du er gravid og du så ikke er det alligevel. :unsure

Del dette indlæg

Annonce ♥

:kram :kram :kram :kram :kram :kram

Det er ikke nemt, og der er vist desværre ingen universalløsninger. Det bedste råd er nok, at du finder på noget helt andet at fordrive ventetiden (hvilket jeg SELV synes er et dybt nederen råd :P Men det er jo rigtigt :P)

Jeg vil ikke anbefale at prøve at teste for graviditet før tid vha. ÆL-teste. Du risikerer at blive ekstra skuffet, hvis ÆL-testene virker som om at du er gravid og du så ikke er det alligevel. :unsure

Mange tak for krammene :blush

Desværre har du jo nok ret i begge dine pointer (selvom jeg helst ikke vil indrømme det)!!

Men øv hvor er det bare møgtræls, når man ønsker sig noget så stort som et lille barn.. Hvorfor er der ikke nogen der forbereder én på at det er SÅ hårdt mentalt bare at vente..

Jeg har heldig vis en eksamen om 2 uers tid, så den tager da noget af fokus - men det er lige som om der ikke er noget der er vigtigere i hele verdenen!

Puha sender mane forstående tanker til dem der har stået i det her i længere tid end mig! :kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan så nemt følge dig Betty....Hver evig eneste måned går op i en stor venten,og det er super hårdt mentalt,jeg har ikke selv fundet en måde at "slappe af" på endnu,hver måned er lige lang og lige svær....dvs,der var en måned ,hvor jeg havde regnet forkert på min ægløsningsperiode,og lige netop den månede lykkedes det mig at blive gravid (aborterede desværre så i 7 uge SA),men pointen er ,at der måske er noget om,at hvis man først lære at flytte fokus,bliver kroppen mere modtagelig??

Jalouxi kender jeg og vist også mange andre til..jeg har endda 2 i min omgangskreds som har termin hvor vi selv ville have haft det,den ene med tvillinger ,som jeg jo syntes, ville være mere end velkommen her...jeg er glad på Deres vegne,men gud hvor er det svært ikke at få ondt af sig selv!

Jeg håber for Jer at det lykkedes hurtigt :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan så nemt følge dig Betty....Hver evig eneste måned går op i en stor venten,og det er super hårdt mentalt,jeg har ikke selv fundet en måde at "slappe af" på endnu,hver måned er lige lang og lige svær....dvs,der var en måned ,hvor jeg havde regnet forkert på min ægløsningsperiode,og lige netop den månede lykkedes det mig at blive gravid (aborterede desværre så i 7 uge SA),men pointen er ,at der måske er noget om,at hvis man først lære at flytte fokus,bliver kroppen mere modtagelig??

Jalouxi kender jeg og vist også mange andre til..jeg har endda 2 i min omgangskreds som har termin hvor vi selv ville have haft det,den ene med tvillinger ,som jeg jo syntes, ville være mere end velkommen her...jeg er glad på Deres vegne,men gud hvor er det svært ikke at få ondt af sig selv!

Jeg håber for Jer at det lykkedes hurtigt :)

Er ked af at høre du skulle opleve en abort :kram

Jeg må give dig så evigt ret og jeg tror da heller ikke jeg gør min egen situation bedre ved at tænke så meget på det... men når man så prøver at koncentrere sig om andet - så tænker man "du må ikke tænke på det", men så gør man det jo alligevel..

Men det handler vel om at flytte fokus væk og blive opslugt af noget andet - Men HVAD??

gode råd er kærkomne..

By the way - min spørgsmål angående hvornår det er muligt at teste for graviditet med æl-test er stadig reelt!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er ked af at høre du skulle opleve en abort :kram

Jeg må give dig så evigt ret og jeg tror da heller ikke jeg gør min egen situation bedre ved at tænke så meget på det... men når man så prøver at koncentrere sig om andet - så tænker man "du må ikke tænke på det", men så gør man det jo alligevel..

Men det handler vel om at flytte fokus væk og blive opslugt af noget andet - Men HVAD??

gode råd er kærkomne..

By the way - min spørgsmål angående hvornår det er muligt at teste for graviditet med æl-test er stadig reelt!

Jeg tror, at dem har fået et hint via ÆL-test, har testet positiv på ÆL-testen (HELT positiv - dvs. mindst lige så kraftig som kontrolstregen) efter deres ÆL....

Men det fortæller bare SÅ lidt (sorry)

Hvis du får en helt tydelig ÆL-streg kan det være, at du "bare" har noget ekstra hormon i kroppen, eller at ægget er blevet befrugtet men endnu ikke har sat sig fast (og det er jo kun hvis det sætter sig fast at du er gravid - og det kan man såvidt jeg ved kun se med en GT de der tidligst fire dage inden forventet mens)..

Og hvis du får en svag ÆL-streg eller ingen streg, så kan du blive gravid alligevel, for det er ikke alle gravide, der laver positive Æl-tests.

Jeg tror ikke at du kan regne med at der er større sandsynlighed for hverken det ene eller det andet med en ÆL-test. Sorry, sorry, sorry. :kram2

Mht. noget andet at beskæftige sig med: Hvad med at begynde at dyrke (mere) motion, giv dig i kast med at lære at bage flotte kager, find en god bog (gå evt. på jagt på biblioteket), giv dig til at finde konkurrencer på nettet du kan deltage i (det bruger jeg meget. Det fordriver man tiden med helt fint, og nogle gange vinder man jo! :goodluck ), foreslå manden at I starter til dans, lån en nintendo af nogen, køb et godt brædtspil eller lær at strikke :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ved ikke hvordan du skal flytte fokus...for som du siger..man siger til sig selv...lad vær' at tænke på det,og ja,så er det jo netop det man gør :whistling ..såe,ingen gode ideer fra mig desværre <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg må også tilføje, at jeg går og venter på at jeg går over tid.... Hm. Problemet er, at jeg er meget usikker på min cyklus.

Vi prøver altså bare en hel masse.... Ihhh altså..

Held og lykke til dig :-) Håber du kan holde ventetiden ud

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg oplever at ventetiden bliver nemmere ved ikke at teste før tid og fortælle mig selv at jeg absolut kun må teste hvis jeg går over tid.. første cyklus var forfærdelig fordi jeg testede flere gange og blev lige skuffet hver gang, det er jo tosset,

Det er meget nemmere denne gang.. og så handler det også lidt om ikke at kigge for meget rundt på de her baby-forums og en masse på baby-ting og artikler om baby og graviditet og HELE den der verden der lige pludselig åbner sig på... men ja, det er ikke let når man bare gerne vil have den positive test og vide at den bliver ved med at være det i 9 måneder.

faktisk er jeg glad for at jeg ikke blev gravid i første omgang, jeg føler lidt at det er godt at få lidt udholdenhed og det lærer mig at sætte pris på hvad der venter mig.. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER