Nitzen1987

Doppler

13 indlæg i dette emne

Hvor langt skal man være henne for, at man kan bruge en doppler?

Er der noget sparet ved at købe den på ebay?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan godt være jeg spørger dumt, men hvad er det? whistling.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt en billigt på Ebay og den funker fint...

Jeg kan ikke helt huske hvornår vi begyndte at bruge den, men i starten er det ret svært fordi baby er så lille, men det kan lade sig gøre... man skal bare være tålmodig når man leder... :whistling

Verdier... en dims så man kan høre babys hjerteslag :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt en billigt på Ebay og den funker fint...

Jeg kan ikke helt huske hvornår vi begyndte at bruge den, men i starten er det ret svært fordi baby er så lille, men det kan lade sig gøre... man skal bare være tålmodig når man leder... :whistling

Verdier... en dims så man kan høre babys hjerteslag :loveshower

Har du et link ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Desværre ikke... evt søg på fetal doppler

Det var sådan manden fandt den :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for tippet.. må ikke bruge så mange pengefor manden...:(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æv.... du kan evt fortælle ham at den er rigtig god at have, hvis man er i tvivl om babyen har det godt?! :goodluck

Vi brugte den i hvert fald da jeg fik temmelig ondt i mavsen efter jeg skvattede... så kunne vi høre at baby stadig havde det godt, for jeg blev jo sindsygt hysterisk...

Carsten er også glad for at han kan lytte til baby indimellem for han føler sig lidt udenfor...

det er jo kun mig der kan mærke, at jeg er gravid, og selvom jeg synes jeg har mærket nogle små niv eller prik i mavsen, er det jo ikke sikkert at det er babyen... selvom de bliver lidt kraftigere hvis jeg synger "Se den lille kattekilling" :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik afvide, da jeg ventede Victoria, at ved ca de 10 uger, kan man finde hjertelyd!

Dog er det svært!! Så man skal ikke gå i panik, hvis man ikke kan finde den med det samme...

Jeg havde en, da jeg ventede Victoria, da jeg blødte utrolig meget...

Men kunne hver dag følge hendes hjertelyd og nød det!

Jeg købte min brugt for 200 kr, mener jeg :loveshower

Jeg glæder mig til at bruge den igen, hvis den stadig virker :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æv.... du kan evt fortælle ham at den er rigtig god at have, hvis man er i tvivl om babyen har det godt?! :goodluck

Vi brugte den i hvert fald da jeg fik temmelig ondt i mavsen efter jeg skvattede... så kunne vi høre at baby stadig havde det godt, for jeg blev jo sindsygt hysterisk...

Carsten er også glad for at han kan lytte til baby indimellem for han føler sig lidt udenfor...

det er jo kun mig der kan mærke, at jeg er gravid, og selvom jeg synes jeg har mærket nogle små niv eller prik i mavsen, er det jo ikke sikkert at det er babyen... selvom de bliver lidt kraftigere hvis jeg synger "Se den lille kattekilling" :loveshower

Årh hvor sødt :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg var til lægen i 18+3 og der havde hun store vanskelighedder med at finde hjerte lyden, vi fant den men den var meget svag... så det er vist meget forskælligt hvornår man kan høreden lilleshjerte.

men da jeg var til lægen da jeg var i uge 22+6 der var der meget fin hjertelyd og sparken.

så du må ikke blive bange hvids du ikke kan finde den tidligt, jeg mener også min jordemoder sagde noget om at det næsten umuligt at finde den før uge 18.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for tippet.. må ikke bruge så mange pengefor manden...:(

sådan er min mand også - og det er jo egentlig forståeligt nok, når vi er ved at spare sammen til at kunne flytte til en større lejlighed + bonusdatters konfirmation + baby :o så tror heller ikke lige at det bliver til en doppler her...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft en i min. 3 og 4 graviditet - og har været rigtig glad for den. Især i starten, hvor man ikke mærker liv - og til sidst, hvor baby nogle dage er mere stille, så var det rart at kunne tjekke, at der var gang i den derinde.

Og de store søskende og farmand synes også at det er hyggeligt.

Jeg fandt hjertelyd 11+ ved nr. 3, og allerede 9+ ved nr 4. Så det kan sagtens lade sig gøre tidligt - også selvom der skal skydes gennem en del flæsk først.

I brugsanvisningen står der senest fra 12-14+.

Vælg gerne en model med display, selvom de er lidt dyrere - så kan du nemlig se antal slag/minut uden at skulle sidde og tælle selv. Og antal minutter er især vigtigt i starten, når man ikke er så øvet i at lytte - da man ret nemt finder ens egen puls og så er det kun antal slag/minut, som fortæller om det er dig selv eller baby.

Og selvom der er stor forskel (baby ligger typisk på ca. 140-180 i starten af graviditeten - og mor kun det halve), så kan man sagtens synes at det lyder hurtigt nok til at være baby.

Og så er det altså noget nemmere at kunne se tallet istedet for at skulle tælle, hvis man er i tvivl.

Bare et tip.

Vores blev købt på Ebay til 550 kr inkl. fragt, gele, taske m.m. - og det var endda den dyre model med display, så man kan se antal slag/minut.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder hyggeligt. Men jeg kan huske at min jordemor sagde, (under min første graviditet) at man skulle passe lidt på med at bruge den. Forstået på den måde, at hvis man ikke kan finde hjertelyd, så kan man gå i panik, da det i starten kan være meget svært, at finde det rigtige sted for at hører hjertelyden.

Men jeg syntes at det lyder hyggeligt og dejligt at hører der er gang i den lille derinde. Men jeg tror jeg vælger at sparer pengene.

:goodluck til Jer alle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER