Oprettet November 1, 2011 Hej alle. Spottede lige vores terminsgruppe er i midten nu. Og jeg synes først det er inden for de sidste par uger jeg er begyndt at føle mig rigtig gravid. Så vil lige høre hvordan i har det. Helbredet, vægten, maven og hvad i ellers har lyst til at dele. Så kan vi løbende opdatere :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 1, 2011 Jeg kan starte med mig selv. Jeg er i dag 18+4 . jeg har indtil for 14 dage siden døjet meget med kvalme og kastet op. Men har endelig taget lidt på, så har en vægtøgning på +0.5 kg. Maven strutter også, synes dog bare jeg ser tyk ud Hehe. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 1, 2011 Jeg er i uge 22+2 og har det endelig godt trods rigtig mange plukveer.. Fra uge 5 til uge 18 har jeg døjet så meget med kvalme at jeg har været sygemeldt.. Prøvede alt fra zoneterapi til akupunktur, men uden held. Det var det samme med William, så må konstatere at jeg ikke er god til at være gravid.. Har taget 2-3 kg på og maven er stor! Men man siger at med nr 2 går det lidt hurtigere... :) Fødte William 6 uger for tidligt så det er ekstra opsyn med mig denne gang.. Det giver en tryghed, selvom jeg er sååå nervøs for at skulle igennem det samme igen. Tager en dag af gangen og får slappet af så meget som muligt.. :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 1, 2011 Jeg er i uge 21 og glæder mig afsindigt meget til ikke at være gravid og have hende ude hos os. Jeg dur bare ikke til at være gravid, jeg havde en dårlig graviditet med Sebastian, men jeg synes denne slår sidste graviditet. Så der kommer lige lidt klagesang fra mig nu :( Jeg blev sygemeldt i uge 8 pga. bækkenløsning og plukkeveer og jeg er sygemeldt tiden ud. Med Sebastian gik jeg om ikke andet til uge 16 før jeg blev sygemeldt med det samme. Mit bækken har det heldivis bedre efter jeg har fået aflastning, men der skal ikke meget til før jeg har vanskeligt ved at bevæge benene. Jeg har fået "anfald" med høj puls, sådan et anfald kan vare on/off 7 timer og jeg er meget utilpas og efter anfaldet bliver jeg meget træt. Dette oplevede jeg også med Sebastian men først i uge 37, hvor jeg blev indlagt, så det er lige tidligt nok det kommer denne gang. Jeg oplever derudover at jeg dagene efter anfaldende med høj puls er ved at besvime. Jeg døjer med smerter i min ryg, jeg tror de stammer fra mit bækken. Jeg får speielt ondt om natten, jeg havde en skrækkelig nat for et par nætter siden, hvor jeg vågnede ved 2-3 tiden med ondt i ryggen, sidst tog jeg nogle pamoller og så gik det væk, det forsøgte jeg også denne gang, men det hjalp ikke og det gjorde ondt i alle stillinger både når jeg lå, sad og gik. Jeg kunne ingen steder være, jeg forsøgte med varmepude det hjalp ikke, tilsidst sad jeg og tudbrølede i sengen af smerte. Tildsidst kom jeg til at tænke på at kulde måske kunne hjælpe, så jeg tømte fryseren for indhold og så lå jeg på det hele natten og fik endelig smertelindring og ondt i halsen :D Dagen efter følte jeg min ryg havde været brugt som boksebold og så begyndte jeg at få mere ondt i bækkenet, så jeg tror der er en sammenhæng. Jeg har talt med min læge og hun vil have mig udredt for høj puls/besvimelse og en henvisning til fysioterapi, så håber jeg det kan hjælpe. Jeg har taget 1-2 kg på og maven er begyndt at vokse godt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites