Guest Cirkeline88

det der med

17 indlæg i dette emne

jeg forstår ikke helt det der med ægløsning og hvor langt henne man er i graviditeten?

for jeg troede at ægløsning var omkring 14 dage før mens, også den dag man blev befrugtet er 0+0, men det ikk rigtigt vel?

Hilsen en meget forvirrende "vil-gerne-være-gravid-meget-snart" :whistling

Del dette indlæg

Den dag du har ÆL er du 2+0 og når du tester 14 dage efter er du 4+0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Den dag du har ÆL er du 2+0 og når du tester 14 dage efter er du 4+0

jeg troede man blev gravid når man har ÆL, men så hvis man har sexet en uge inden ÆL så er man 1+0 der også tester man 14 efter når mens skulle være kommet også er man 3+0 eller mere hvis man tester senere?

og dagen efter man har sexet er vel 0+1 eller hvad?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fra mens' første dag er dag 1 i din cyklus og der vil du, om du bliver gravid eller ej, være 0+1. Det er sandt du først bliver gravid ved ÆL, men denne dag vil man pr default være 2+0. Selv om der intet graviditets agtigt kan ske de første 2-3 uger af din cyklus, så tæller de med i beregningen af din termin. Lægen bruger jo din sidste mens første dag til at beregne din termin udfra :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Enig i det som GND siger :)

Jeg har tænkt på om man regner fra første dag i cyklus og ikke æl, fordi det er der ægget begynder at gøre sig parat til at blive befrugtet? :unsure

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fra mens' første dag er dag 1 i din cyklus og der vil du, om du bliver gravid eller ej, være 0+1. Det er sandt du først bliver gravid ved ÆL, men denne dag vil man pr default være 2+0. Selv om der intet graviditets agtigt kan ske de første 2-3 uger af din cyklus, så tæller de med i beregningen af din termin. Lægen bruger jo din sidste mens første dag til at beregne din termin udfra :)

årh okay :) så tror jeg jeg er med igen tak :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Enig i det som GND siger :)

Jeg har tænkt på om man regner fra første dag i cyklus og ikke æl, fordi det er der ægget begynder at gøre sig parat til at blive befrugtet? :unsure

Så vidt jeg ved regner lægerne fra mens' 1 dag, fordi de fleste kvinder ikke ved, hvornår de har ÆL, men ved hvornår de sidst fik mens :) På den måde kommer de frem til en nogenlunde rigtig termin.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så vidt jeg ved regner lægerne fra mens' 1 dag, fordi de fleste kvinder ikke ved, hvornår de har ÆL, men ved hvornår de sidst fik mens :) På den måde kommer de frem til en nogenlunde rigtig termin.

Arh, det giver jo rigtig god mening :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

ja det giver lige pludselig mening for mig også :)

sikke et dejligt forum hvor man kan spørge dumt og få dejlige kloge svar :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var overhovedet ikke at spørge dumt. Hvor logisk er det lige, at nær man har ÆL (og dermed bliver befrugtet) så er man allerede 2+0. Da man ofte først kan teste når man er 4+0, så er man kun bevidst om sin graviditet i 8 måneder - jeg følte mig snydt da jeg opdagede der blev "taget" en måned fra mig!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er også blevet klogere i dag. Jeg troede, at mens' første dag hed 0+0 og ikke 0+1 og kunne ikke få det koordineret med min iPeriod. Men så meget mere falder på plads nu :lovebk

Del dette indlæg

Annonce ♥

ja jeg blev også meget klogere :) for det er jo slet ikke logisk!

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg har endnu et mærkeligt spørgsmål,

jeg er med på det hedder uge + dag, men er det så f.eks. 1+6 også dagen efter er 1+7 også dagen efter 2+0 eller er det 1+6 også 2+0?

jeg er ret ny i det her og i er bare så gode til at svare på mine mærkelige spørgsmål :biglove

Del dette indlæg

Annonce ♥

1+6 og så 2+0 :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

1+6 og så 2+0 :)

tak det virkelig forvirrende altså :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes du skulle tage at læse om de forskellige uger her

Så giver det måske lidt bedre forståelse af hvad der sker i din krop. Sådan havde jeg det i hvert fald :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes du skulle tage at læse om de forskellige uger her

Så giver det måske lidt bedre forståelse af hvad der sker i din krop. Sådan havde jeg det i hvert fald :)

tak det vil jeg prøve :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER