Oprettet October 26, 2011 jeg forstår ikke helt det der med ægløsning og hvor langt henne man er i graviditeten? for jeg troede at ægløsning var omkring 14 dage før mens, også den dag man blev befrugtet er 0+0, men det ikk rigtigt vel? Hilsen en meget forvirrende "vil-gerne-være-gravid-meget-snart" :whistling Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 26, 2011 Den dag du har ÆL er du 2+0 og når du tester 14 dage efter er du 4+0 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 26, 2011 Den dag du har ÆL er du 2+0 og når du tester 14 dage efter er du 4+0 jeg troede man blev gravid når man har ÆL, men så hvis man har sexet en uge inden ÆL så er man 1+0 der også tester man 14 efter når mens skulle være kommet også er man 3+0 eller mere hvis man tester senere? og dagen efter man har sexet er vel 0+1 eller hvad? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 26, 2011 Fra mens' første dag er dag 1 i din cyklus og der vil du, om du bliver gravid eller ej, være 0+1. Det er sandt du først bliver gravid ved ÆL, men denne dag vil man pr default være 2+0. Selv om der intet graviditets agtigt kan ske de første 2-3 uger af din cyklus, så tæller de med i beregningen af din termin. Lægen bruger jo din sidste mens første dag til at beregne din termin udfra :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 26, 2011 Enig i det som GND siger :) Jeg har tænkt på om man regner fra første dag i cyklus og ikke æl, fordi det er der ægget begynder at gøre sig parat til at blive befrugtet? :unsure Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 26, 2011 Fra mens' første dag er dag 1 i din cyklus og der vil du, om du bliver gravid eller ej, være 0+1. Det er sandt du først bliver gravid ved ÆL, men denne dag vil man pr default være 2+0. Selv om der intet graviditets agtigt kan ske de første 2-3 uger af din cyklus, så tæller de med i beregningen af din termin. Lægen bruger jo din sidste mens første dag til at beregne din termin udfra :) årh okay :) så tror jeg jeg er med igen tak :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 26, 2011 Enig i det som GND siger :) Jeg har tænkt på om man regner fra første dag i cyklus og ikke æl, fordi det er der ægget begynder at gøre sig parat til at blive befrugtet? :unsure Så vidt jeg ved regner lægerne fra mens' 1 dag, fordi de fleste kvinder ikke ved, hvornår de har ÆL, men ved hvornår de sidst fik mens :) På den måde kommer de frem til en nogenlunde rigtig termin. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 26, 2011 Så vidt jeg ved regner lægerne fra mens' 1 dag, fordi de fleste kvinder ikke ved, hvornår de har ÆL, men ved hvornår de sidst fik mens :) På den måde kommer de frem til en nogenlunde rigtig termin. Arh, det giver jo rigtig god mening :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 26, 2011 ja det giver lige pludselig mening for mig også :) sikke et dejligt forum hvor man kan spørge dumt og få dejlige kloge svar :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 26, 2011 Det var overhovedet ikke at spørge dumt. Hvor logisk er det lige, at nær man har ÆL (og dermed bliver befrugtet) så er man allerede 2+0. Da man ofte først kan teste når man er 4+0, så er man kun bevidst om sin graviditet i 8 måneder - jeg følte mig snydt da jeg opdagede der blev "taget" en måned fra mig!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 26, 2011 Er også blevet klogere i dag. Jeg troede, at mens' første dag hed 0+0 og ikke 0+1 og kunne ikke få det koordineret med min iPeriod. Men så meget mere falder på plads nu :lovebk Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 26, 2011 ja jeg blev også meget klogere :) for det er jo slet ikke logisk! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 7, 2011 jeg har endnu et mærkeligt spørgsmål, jeg er med på det hedder uge + dag, men er det så f.eks. 1+6 også dagen efter er 1+7 også dagen efter 2+0 eller er det 1+6 også 2+0? jeg er ret ny i det her og i er bare så gode til at svare på mine mærkelige spørgsmål :biglove Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 7, 2011 1+6 og så 2+0 :) tak det virkelig forvirrende altså :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 7, 2011 Synes du skulle tage at læse om de forskellige uger her Så giver det måske lidt bedre forståelse af hvad der sker i din krop. Sådan havde jeg det i hvert fald :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 7, 2011 Synes du skulle tage at læse om de forskellige uger her Så giver det måske lidt bedre forståelse af hvad der sker i din krop. Sådan havde jeg det i hvert fald :) tak det vil jeg prøve :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites