Solvej99

Øjenbetændelse

9 indlæg i dette emne

Theo har fået øjenbetændelse :(

I går rensede jeg øjet med noget kogt vand (afkølet selvfølgelig ;))

Men det er kommet igen i dag. Hvad har I gjort? Kamillethe? Saltvand?

Tør ikke bruge for meget "halløj", når han kun er knap 11 uger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg brugte saltvand. det tog de værste. Men hun har altså ofte da hun var lille fået noget fra apoteket (recept) imod det. Det sagde både lægen og børnelægen god for

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte saltvand. det tog de værste. Men hun har altså ofte da hun var lille fået noget fra apoteket (recept) imod det. Det sagde både lægen og børnelægen god for

Super :) Synes bare at have læst et sted, at man kun måtte bruge vand, sålænge de er så små.

Jeg har nogle saltvandsdråber liggende og har lige set at der står at de også må bruges til spædbørn. Det vil jeg da lige prøve i første omgang så.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke om det er det samme, men Leo havde det da han var helt lille (1-3 uger). Der sagde sp at vi bare skulle tage det med kogt vand, men hvis det blev grønt (det var gulligt) skulle vi gå til lægen.

God bedring til ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke om det er det samme, men Leo havde det da han var helt lille (1-3 uger). Der sagde sp at vi bare skulle tage det med kogt vand, men hvis det blev grønt (det var gulligt) skulle vi gå til lægen.

God bedring til ham.

Ja der er vist noget med at de kan have tilstoppede tårekanaler, når de er helt små. Prøvede med kogt vand i går, men det har ikke virket. Så det er nok "almindelig" øjenbetændelse.

Vi var faktisk på besøg i en vuggestue i går. Synes godt nok det er vildt, hvis han allerede er blevet smittet af et besøg på en 1/2 time :rolleyes

Tak :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nadja fik det ofte tror ikke det behøver være fordi i besøgte vuggestuen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vaskede kiras øjne med kamillethe. Og sørgede for kun at bruge vattet til at tørre fra øjenkrog til øjenkrog 1 gang så hun ikke fik bakterierne i øjet igen. Det gjorde vi et par gange om dagen i ca 4 dage og så var det helt væk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal passe på med kamillete - nogle siger ok til det, men ellers kan det hos nogle børn fremkalde allergi og ridse hornhinden.

Jeg ville ikke bruge det, kun saltvand eller fra lægen, hvis det bliver til pus med infektion i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nadja fik det ofte tror ikke det behøver være fordi i besøgte vuggestuen...

Det var også lidt for sjov fordi man siger at de bliver syge, når de starter i vuggestue ;)

Men han var jo ikke i kontakt med nogen af børnene, så selvfølgelig var det ikke derfor :)

Tror egentlig at det skyldes en lille forkølelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER