Susanne

Nyfødt og DuniDuo/Voksi

9 indlæg i dette emne

Jeg har lige snakket i telefon med min søster og hun sagde, at hun mente det blev frarådet at ligge helt nyfødte i Duni/Voksi-pose, så det for eksempel ikke er smart at transportere vidunderet hjem i den fra sygehuset :blink

Er der andre der har hørt det eller evt. har nogen erfaringer de vil dele?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det har jeg ikke hørt noget om - aldrig er jeg stødt på det.

Leo er jo født i januar, da han var ca. 3-4 uger gammel begyndte vi at lade ham sove udenfor, og det var i voksiposen. Så han var jo ikke sprit nyfødt... men jeg ville ikke have nogen skrupler.

Hvorfor skulle det ikke være godt fik hun det at vide?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg heller ikke hørt noget om.

Kunne også godt tænke mig at høre hvad der skulle være farligt ved det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg ikke hørt noget om - aldrig er jeg stødt på det.

Leo er jo født i januar, da han var ca. 3-4 uger gammel begyndte vi at lade ham sove udenfor, og det var i voksiposen. Så han var jo ikke sprit nyfødt... men jeg ville ikke have nogen skrupler.

Hvorfor skulle det ikke være godt fik hun det at vide?

Jeg har heller aldrig hørt det før! Og tænker jo ellers, at jeg da har alle muligheder for at være stødt på det ;)

Historien meldte ikke noget om hvorfor.. Og hun vidste vist heller ikke heeelt, hvor hun havde hørt det fra eller hvorvidt det var en vandrehistorie :rolleyes Men (selvfølgelig) fik hun da gjort mig helt i tvivl og jeg måtte høre om andre havde hørt om det. Hverken Srøren eller jeg har kunnet finde noget på nettet, så hvis der heller ikke er nogen herinde der har hørt om det, så tror jeg definitivt vi beslutter, at det er en skrøne og Anna bliver transporteret hjem til Virum i Duni´en :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg heller ikke hørt noget om.

Kunne også godt tænke mig at høre hvad der skulle være farligt ved det?

Det eneste argument jeg kan komme på, skulle være, at de 'drukner' i den - men det gør de vel ikke mindre, når de er blevet 3 uger?! :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theo sov i voksen første gang da han var 15 timer gammel :) man binder den jo på en bestemt måde når de er nyfødte så vi følte ikke at det var uforsvarligt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theo sov i voksen første gang da han var 15 timer gammel :) man binder den jo på en bestemt måde når de er nyfødte så vi følte ikke at det var uforsvarligt :D

Ja, det har jeg godt læst at man kan. Spørgsmålet er om man også kan med Duni´en... Jeg må lige tjekke manualen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man må ikke løfte baby i den uden bærepladen - det kan brække ryggen på dem, kan det være det hun har hørt? Og man må selvfølgelig heller ikke lade dem køre i bil i dem - der skal de være spændt fast i autostol. Og så kan de heller ikke selv temperaturregulere, så man skal sørge for at de ikke bliver for varme når de ligger ude i den... andet kan jeg ikke komme i tanke om.

Vores den store er født i maj så vi fik ikke brug for Voksien før han var over ½ år gammel, men nr 2 forventes i november, så der regner vi da med at bruge den helt fra start.

Mange hilsner

Solskin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man må ikke løfte baby i den uden bærepladen - det kan brække ryggen på dem, kan det være det hun har hørt? Og man må selvfølgelig heller ikke lade dem køre i bil i dem - der skal de være spændt fast i autostol. Og så kan de heller ikke selv temperaturregulere, så man skal sørge for at de ikke bliver for varme når de ligger ude i den... andet kan jeg ikke komme i tanke om.

Vores den store er født i maj så vi fik ikke brug for Voksien før han var over ½ år gammel, men nr 2 forventes i november, så der regner vi da med at bruge den helt fra start.

Mange hilsner

Solskin

Aha - det med bærepladen og den brækkede ryg giver mening! Måske det er det hun har hørt... Er uld-posen ikke netop god til de små fordi de ikke kan temperaturregulere? Så posen dermed er bedre end dyne i lift? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER