Linda1985

Gravid og job

6 indlæg i dette emne

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt fra jer andre hvad I har oplevet af gener og evt. sygefravær i forbindelse med jeres graviditet og jobbet.

Jeg har selv haft 1½ fraværsdag pga smerter i lænd, men jeg kan mærke at det tager til nu og jeg tænker selvfølgelig meget over ikke at overbelaste min krop og lytte til de signaler den sender.

Jeg har heldigvis ikke døjet med morgenkvalme eller lignende, så har ikke været nødt til at sygemelde mig pga det.

Jeg arbejder på lager og mit job er primært stående og gående, jeg sidder faktisk næsten kun i min frokostpause og så når jeg lige skal tjekke mailen. Jeg arbejder 33 timer.

Jeg er i 23. uge nu.

Hvad døjer I andre med og hvor meget fravær har I evt. haft?

Og hvad arbejder I med.

Del dette indlæg

Jeg havde småkvalme i starten, men det var ikke noget, jeg sygemeldte mig pga. Tilgengæld fik jeg pludselig voldsomme og hyppige hovedpiner, da jeg var ca. 3 mdr. henne, som gjorde at jeg måtte sygemelde mig flere gange. Til sidst røg jeg på hospitalet til tjek pga. det, og det viste sig, at jeg havde haft en blodprop i hjernen. Jeg skulle så tage blodfortyndende medicin resten af min graviditet, og det fik hovedpinen til at forsvinde. Desværre fik jeg så ondt i ryg og lænd, da jeg var ca. 5 mdr. henne, at jeg blev deltidssygemeldt. Da jeg var ca. 7 mdr. henne, blev jeg fuldtidssygemeldt, fordi jeg ikke kunne magte mit job længere pga. smerterne <_< Jeg arbejdede i butik, så ligesom dig sad jeg stort set også kun ned, når jeg havde frokostpause.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej,

Jeg nåede kun at være gravid i 14 dage inden jeg blev sygemeldt. Led af ekstrem graviditet kvalme og var indlagt på hospitalet, kastede dagligt op indtil ca. uge 20. Desværre nåede jeg ikke at komme på arbejde igen, da jeg så har fået mange smerter i bækken og lænd, stadig har kvalme, samt mange mange plukveer, så derfor har min læge nu sygemeldt mig frem til barsel.

Jeg arbejder indefor kontor.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er 19 uger henne nu og har været sygemeldt i 2 dage indtil videre.. Det skyldes smerter i maven, langt værre end mine normale ligamentsmerter.. Jeg ved ikke helt hvad de skyldes, men de har været der af 2 omgange nu og varede 1-2 dage.

Jeg er forresten lærer.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ved min første graviditet havde jeg ingen sygefraværdsdage frem til uge 31 hvor jeg blev sygemeldt med bækkenløsning. jeg havde dog fri hver torsdag formiddag hvor jeg var til akupunktur med mit BL, dette var jeg fra uge 16.

Denne gang har jeg en hel del kvalme og har fortalt nyheden tidligt på mig arbejde, da jeg ikke kunne skjule kvalmen. MNin chef ønskede mig tillykke og sagde at han er forståelig for sygedage, gå hjem tidligere, møde senere osv pga graviditet, kvalme, smerter...

super god chef jeg har mig

jeg sidder på kontor

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg er i butik hvor jeg også kun sad ned hvis der lige skulle tjækkes mail eller jeg havde frokost...det gik også fint i starten men begynde at få mange smærter i lænden og ned i benene,lægen sygemeldte mig i 14 dage for at kunne få slappet lidt af. det blev desværre ikke bedre og jeg fik afvide at jeg havde bækkenløsning og er blevet deltidssygemældt så jeg kun arbejder nogle få timer hver dag derud over er jeg begyndt hos en fysioterapeut og det har hjulpet en del og så har har hun fundet ud af af det ikke er bæknet men det nederste i min ryg som den er gal med.

jeg har også haft en rigtig god snark med min chef hvor vi fant ud af at lette mine arbejdsopgaver og han har snakket med mine kollegaer så de ved at det er helt okay at jeg tager pauser i utide når min krop sige til også selvom det bliver til mange pauser i løbet af dagen

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER