Guest lilies

Så er første skridt taget

9 indlæg i dette emne

Så har jeg i dag fået ringet til lægen og fået lavet en tid til første samtale om fertilitetsundesøgelser.

Min mand og jeg har forsøgt i et par år, men mere intenst og seriøst let planlagt det sidste års tid (uden at være fanatiske);)

Sekretæren sagde at der ville blive lavet en klamydiatest og noget samtale.

Jeg har en stor fobi omkring gynækologer og diverse undersøgelser, det er ikke særlig fedt...

I fremtiden hvad kan jeg så forvente af den slags undersøgelser - bliver der mange? eller foregår nogen af dem med scaninger?

Puha... sikke en masse man går i møde - men håber der kommer endnu mere godt ud af det :)

Del dette indlæg

Tillykke med det første skrift. Du skal forvente en del undersøgelser med benene i vejret. Men man vænner sig til det.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Som Tina siger, foregår de fleste undersøgelser på briksen med benene i stigbøjler. Men du skal formentlig også have taget nogle blodprøver.

Jeg bliver i hver cyklus scannet 2-3 gange og så 1 behandling. Alle scanninger foregår indvendigt.

Jeg kan fortælle, at du er ikke ene om at være skræmt ved tanken. Det var jeg også. Jeg sagde det til gynokologen og det hele er foregået i mit tempo. Så sig hvis du er nervøs, så han/hun ved det. Jeg har heldigvis fået en gynækolog som jeg er rigtig tryg ved og det betyder altså meget, når man ligger der med benene i vejret.

Håber du ender med at få en god oplevelse ud af det. :goodluck

:kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kommer nok til at vænne dig til de gynækologiske undersøgelser.

I hver behandlingscyklus bliver jeg scannet indvendigt 1-2 gange, og hvis jeg så bliver insemineret, så er det op med benene to gange mere.

Hvis du skal i det offentlige skal du derudover podes for chlamydia, og så skulle jeg også have en vandscanning, hvilket også foregik gynækologisk.

Men bare rolig, du vænner dig til det.

Held og lykke med behandlingen - jeg håber det giver hurtig pote!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor træls... Så ringer lægen og vil udsætte tiden...

Så nu må vi vente 1½ uge mere...

Irriterende når man nu var klar til næste skridt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor træls... Så ringer lægen og vil udsætte tiden...

Så nu må vi vente 1½ uge mere...

Irriterende når man nu var klar til næste skridt.

Øv kan godt forstå du synes det er træls. Kan huske det med blodprøverne, da han ringede d. 23 dec. Så måtte jeg jo vente hele juleferien + lidt mere. Nu er man lige opsat på det.

:kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå men så er hjulene sat i gang...

Jeg venter mens i næste uge (eller helst ikke jo) og der skal der så tages blodprøver på 2. og 4. dagen, sammen med en gyn. undersøgelse.

Og så skal manden aflevere urinprøve og have sæt med hjem til sædprøve.

Der bliver sendt henvisning til OUH fertilitetsklinik for sædprøve, røntgen med kontrast og videre forløb.

Så nu er vi i gang...

Både spændende og skræmmende, men det bliver rart med lidt svar...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg var meget utryg ved alle de gynækologiske undersøgelser, da vi blev henvist til fertilitetsklinik. Men tro det eller ej... man vænner sig til det :whistling Jeg blev scannet indvendigt mange gange før ægudtagningen og en del gange efter. Men men men.. det har været det hele værd. Jeg fødte en dejlig datter den 25. august i år og glæder mig allerede til vi skal igang med nummer to engang i næste år :loveshower (Men det er ikke de gynækologiske undersøgelser jeg glæder mig til :lolhit )

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu har jeg fået taget blodprøver... skal have lavet gyn. undersøgelse når der kommer svar.

Manden har afleveret urinprøve og skal aflevere sædprøve på torsdag...

Nogen der ved hvor lang tid der går før man får svar på sædprøve?

Og hvad viser mine blodprøver?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER