Oprettet November 21, 2010 ved godt, at det er tidligt, men jeg har da forlængst lavet en liste over børnenavne til vores kommende børn. Men har i andre også det? og vil i ikke dele jeres børnenavne med os andre, om ikke andet så til inspiration? Pigenavne: Margit : efter min mormor, og vil komme med, hvis det bliver en pige endten som fornavn eller mellemnavn) Isabella Lilly Henny : efter min farmor Christiane: Efter min mands farmor Anne : Jeg er en sucker for Anne of Green gable Sirid Esther Benedikte Josefine Caroline Viktoria Drengenavne: Poul: efter min farfar, og vil komme med, hvis det bliver en dreng endten som for- eller mellemnavn) Markus Magnus Sigurt (efter min morfar) Oliver Jacob Mikael: efter min mands farfar, men min svorger hedder det samme Tobias Elias Andreas Jonathan Johannes Viktor Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 21, 2010 Pigenavne: kan godt lide dine; Lilly, Henny (Anne : Jeg er en sucker for Anne of Green gable - ME TOO :)) Vores ideer: Ella. Elvira. Frida. Malin. Malina. Mira. Miranda. Kamma. Karla. Keira. Kiara. Ofelia. Thora. Tilde. Drengenavne: Kan godt lide dine; Oliver Elias Vores ideer: Thorsten. Thoke. Theodor. Patrick. Tror det bliver MEGET svært når vi engang skal blive enige... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 21, 2010 Vi forsøger ikke endnu med nummer 3- der kommer lige til at gå lidt men har da allerede navne klar ;) Pige: Mille Thilde Merle Clara-Marie Dreng: Gustav Viggo Carl(-Johan) Kalle Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 22, 2010 Drengenavne: :loveshower Victor William Benjamin (specielt manden er glad for dette navn) August Frederik Malthe Oliver Christian Carl Mikkel Theodor Pigenavne: :loveshower Anna Emma Mikkela Kamille Marie Caroline Amanda Amalie Isabella Alberte Klara Lærke Frederikke Paula Evelyn Dichte Alma Julie Laura Josefine Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 22, 2010 ved godt, at det er tidligt, men jeg har da forlængst lavet en liste over børnenavne til vores kommende børn. Men har i andre også det? og vil i ikke dele jeres børnenavne med os andre, om ikke andet så til inspiration? Pigenavne: Henny : efter min farmor Jeg er helt vild med Henny :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 22, 2010 Vi har lagt os fast på et pigenavn.. og jeg er helt vildt med det: Silje Kirstine - Kirstine hed både min farmor og min oldemor :) Med drengenavn er vi ikke helt på plads.. andet end at det skal være Mathias til mellemnavn efter Mortens farfar. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 22, 2010 Vi har lagt os fast på et pigenavn.. og jeg er helt vildt med det: Silje Kirstine - Kirstine hed både min farmor og min oldemor :) Med drengenavn er vi ikke helt på plads.. andet end at det skal være Mathias til mellemnavn efter Mortens farfar. Er helt vild med Kirstine.. det ville manden ikke havde sidst men skal da klart prøve igen næste gang ;) af drengenavn elsker jeg Johan eller Johannes.. (det vil manden dog heller ikke) Eller Noa, det er bare et super smukt bibelsk navn Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 22, 2010 min mand har set olsen banden rigtig meget, og truer med, at vores børn skal hedde Keld, Børge, Benny, Egon og Yvonne Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 22, 2010 min mand har set olsen banden rigtig meget, og truer med, at vores børn skal hedde Keld, Børge, Benny, Egon og Yvonne Det er ikke helt værst, jeg syntes min mands navngivning er lige så lidt fantastisk... Keld, Kris og Kåre :lolhit Vi havde endag talt så meget om det sjove navnevalg, at vi til vores bryllup, fik gaver fra Keld, Kris og Kåre og en graviditetstest osv. :haha Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 22, 2010 Min mand mener så at vores kommende børn skal hedde Kasper junior eller Kasperine.... i Gætter aldrig hvad han hedder vel :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 22, 2010 Vi har lagt os fast på et pigenavn.. og jeg er helt vildt med det: Silje Kirstine - Kirstine hed både min farmor og min oldemor :) Med drengenavn er vi ikke helt på plads.. andet end at det skal være Mathias til mellemnavn efter Mortens farfar. Fantastisk flot pige-navn!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 22, 2010 Vi tror ham i maven skal hedde Carl Johannes Af pigenavne har vi Ellyn og så måske med Sophia som mellemnavn.. Altså Ellyn Sophia.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 22, 2010 hørte lige navnet Zola, det synes jeg også er både sødt og flot til en lille pige Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 23, 2010 er der slet ikke flere, som vil deles deres tanker omkring børnenavne med os andre og give inspiration Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 24, 2010 Dreng: Julius (den står helt klart øverst på listen hos os begge) Kalle Elliot Pelle Jonathan Malthe Pige: Laura Elisabeth Ida Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 25, 2010 Folk tænker nok deres nu. Men I har nok hørt sangen når tiden går baglæns. Vi er helt vilde med Clara sofie og hvis det til den tid er en dreng måske sylvester. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 26, 2010 Jeg kan da godt skrive nogle fra vores liste :) Vi havde også navnet inden Isabella blev født: Min liste med pigenavne: - Liva Marie - Sara Marie - Isabella Marie - Julie Marie Mandens liste med pigenavne: - Olivia - Alberte - Silke - Lærke Min liste med drengenavne: - Alexander - Falke - Oliver - Emil Mandens liste med drengenavne: - Baltazar :blink - Magnus - Valdemar - Emil Navne vi kunne blive enige om: - Isabella - Emil Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 27, 2010 Vi har jo allerede aftalt børnenavne. Vi har i forvejen en dejlige pige med navnet Laura. Hvis vi næste gang får en dreng skal han hedde Alexander. Skal opkaldes efter min far (han døde 2003 og havde navnet Alex).' Pigenavnet er værre. Vil gerne have at navnet skal være Isabella men der er så mange der hedder det efterhånden. Så mit bud ville enten være Isa eller Bella. Men nu må vi se. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 3, 2010 er der slet ikke flere, som vil deles deres tanker omkring børnenavne med os andre og give inspiration Jeg deler skam gerne ^_^ Hvis det bliver en pige, så har vi talt om Madicken. Min frygt for at det hurtigt bliver til "madikken" er stor, men nu ser vi. Jeg kan også godt li' Vilde til en pige :-) Dreng så har vi kun kort snakket om Villum :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 3, 2010 Jeg deler skam gerne ^_^ Hvis det bliver en pige, så har vi talt om Madicken. Min frygt for at det hurtigt bliver til "madikken" er stor, men nu ser vi. Jeg kan også godt li' Vilde til en pige :-) Dreng så har vi kun kort snakket om Villum :-) jeg synes, det er nogle anderledes men seje navne i har på listen. I er i hvertfald sikre på, at der ikke er 5 i børnehaven/klassen som hedder det... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 4, 2010 Nu skal vi ikke have flere, men havde vi fået en dreng denne gang skulle han havde heddet Elliot :loveshower :loveshower Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 4, 2010 Jeg vil da også godt kommme med de navn som jeg kan lide og dem som mand synes om.. Pigenavne Lotus (kan manden også godt lide) Pi Bella Liv Lykke (Min fars mellemnavn døde april i år) kimmy Elisa Drengenavne Malte Mick Zack laurits Pawlo Jeg er nok mest til de lidt anderleds og speciel navn Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 5, 2010 Hvor er det sjovt at se forskellige navneforslag - også se genkendelsen ;o) Min mand har 2 piger fra tidligere forhold: Cecilie og Annesofie. Så jeg synes, at der skal være en vis harmoni mellem deres navne og en lille ny's navn. Men efter nogen tovtrækkeri - og det er jo heller ikke aktuelt endnu- er vi nået frem til: Min mands foretrukne navn: Mikkel (og her er jeg SLET ikke enig - jeg forbinder navnet med en "stor, frygtindgydende gut fra skolen, som jeg var SÅ bange for) :box Han er så skråsikker på, at han får en dreng, når vi engang når dertil, så han har ikke engang nævnt et pigenavn - men jeg har allerede konkluderet, at vi kommer på arbejde, hvis vi får en pige - så bliver vi aldrig enige :P Mine foreslag til dreng: Benjamin (som BEGGE pigerne også er RET vilde med - også ville børnenes navne være A-B-C) :P Jonathan (er min mand faktisk så småt begyndt at kunne lige - også er det nok en fordel, at den gamle sang "Jonathan" med Back to Back er en af Hans' yndlingssange) ;) Hvis pige er jeg klart mere alternativ- og vil gerne have et lidt specielt navn. Madicken (man kan vel sin "Børnetime" ;) Ida Filucka Philippa Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 10, 2010 jeg synes, det er nogle anderledes men seje navne i har på listen. I er i hvertfald sikre på, at der ikke er 5 i børnehaven/klassen som hedder det... Tak :-) Du har helt ret. Vi vælger dog bare det vi kan li' :D Det er altid så hyggeligt at snakke navne :yay Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 10, 2010 Hvor er det sjovt at se forskellige navneforslag - også se genkendelsen ;o) Min mand har 2 piger fra tidligere forhold: Cecilie og Annesofie. Så jeg synes, at der skal være en vis harmoni mellem deres navne og en lille ny's navn. Men efter nogen tovtrækkeri - og det er jo heller ikke aktuelt endnu- er vi nået frem til: Min mands foretrukne navn: Mikkel (og her er jeg SLET ikke enig - jeg forbinder navnet med en "stor, frygtindgydende gut fra skolen, som jeg var SÅ bange for) :box Han er så skråsikker på, at han får en dreng, når vi engang når dertil, så han har ikke engang nævnt et pigenavn - men jeg har allerede konkluderet, at vi kommer på arbejde, hvis vi får en pige - så bliver vi aldrig enige :P Mine foreslag til dreng: Benjamin (som BEGGE pigerne også er RET vilde med - også ville børnenes navne være A-B-C) :P Jonathan (er min mand faktisk så småt begyndt at kunne lige - også er det nok en fordel, at den gamle sang "Jonathan" med Back to Back er en af Hans' yndlingssange) ;) Hvis pige er jeg klart mere alternativ- og vil gerne have et lidt specielt navn. Madicken (man kan vel sin "Børnetime" ;) Ida Filucka Philippa Det lyder som om vi holder af de samme navne :D Filippa er også på min liste, dog stavet anderledes. Ligesom Cornelia også er et yndlings - jeg ved dog bare ikke om jeg kan kalde mit eget barn det :blink Del dette indlæg Link to post Share on other sites