Klitgaard1990

autostol...

9 indlæg i dette emne

vi har en recaro autostol til Kira, men nu sidder hun helt klemt ned i den og kan ikke bevæge sine skuldre når hun sidder så mast...

vi kigger så på Racaro Young Sport... der står at det er fra 9-36 kg (men der står også 9 mdr.-12 år)... synes det er lidt syndt at hun skal sidde så klemt sammen i den autostol vi har nu, i 2½ måned endnu... må hun godt sidde i den anden selvom hun kun er 6 mdr? for hun vejer altså 8,9 kg.. for SP har lige vejet hende idag..

Del dette indlæg

Det ville jeg umiddelbart mene at hun godt kan. Jeg ville gå efter kg. og ikke alder for det er altså forskelligt hvor store børn bliver.

Det er jo hellere ikke sundt for hende at blive mast når I skal kører.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Man siger som tommelfinger regel at 2 ud af disse 3 skal være opfyldt:

- 9 måneder

- 9 + kilo

- sidde stabilt selv i længere tid 15-20 min uden at vælte

Jeg ville personligt vente så længe som muligt, Theo flyttede først da han var 12 måneder og vejede 13 kilo, det var i en rømer babyautostol, ved at nogen mener recaroen er mindre.

Så jeg ville nok tage i babysam og afprøve andre mærket og evt. Leje den indtil hun er større. De er bedst sikret i den mindste stol. Hvis i vil skifte ville jeg vælge en bagudvendt for sikkerheden! :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har en 9-36kg. til Chloe... den du skriver om.

og den er ganske fin til hende nu.. og vi købte den også først da hun var 1½.

I skal bare være opmærksomme på at den ikke kan ligges ned i ryggen (hvilket er en fordel at autostole kan, når de er så små). og det har jeg tit være super træt af.

det er ikke en særlig god stol efter min mening, meget bøvlet, tung og bare træls. Jeg vil bestemt ikke ha en magen til, til Jamie.

overvejer nemlig at sælge den og købe en römer i stedet.

Men en helt anden ting, så ville jeg ikke putte Jamie i en større autostol endnu.

For det er som LouiseB skriver... 2 ud af de 3 skal være opfyldt.

og det er virkelig virkelig vigtigt at de er stabile i ryggen, når de kommer op i sådan en.

Man kan få en autostol fra römer, der er fra 0-18kg.

de første 9 måneder skal den være bagudvendt, men fra 9-18kg

er den forudvendt. kunne det ikke være en mulighed istedet ?

Du kan se den her

KLIK

Det er så godt nok fra en dansk side, men der er penge at spare ved at købe den fra tyskland eller england.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har en Rømer stol og jeg synes nu også Sofia bliver noget klemt i den snart, men prøver alligevel at vente lidt endnu :) Vi har også en Recaro young sport til hende, men så længe hun ikke kan sidde selv endnu vil jeg vente lidt... Det er mere fordi vi til tider kører meget lange strækninger (200-250 km) så derfor beholder vi hendes Rømer lidt endnu

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har en 9-36kg. til Chloe... den du skriver om.

og den er ganske fin til hende nu.. og vi købte den også først da hun var 1½.

I skal bare være opmærksomme på at den ikke kan ligges ned i ryggen (hvilket er en fordel at autostole kan, når de er så små). og det har jeg tit være super træt af.

det er ikke en særlig god stol efter min mening, meget bøvlet, tung og bare træls. Jeg vil bestemt ikke ha en magen til, til Jamie.

overvejer nemlig at sælge den og købe en römer i stedet.

Men en helt anden ting, så ville jeg ikke putte Jamie i en større autostol endnu.

For det er som LouiseB skriver... 2 ud af de 3 skal være opfyldt.

og det er virkelig virkelig vigtigt at de er stabile i ryggen, når de kommer op i sådan en.

Man kan få en autostol fra römer, der er fra 0-18kg.

de første 9 måneder skal den være bagudvendt, men fra 9-18kg

er den forudvendt. kunne det ikke være en mulighed istedet ?

Du kan se den her

KLIK

Det er så godt nok fra en dansk side, men der er penge at spare ved at købe den fra tyskland eller england.

Den er sørme smart. Den ville jeg gerne have kendt før jeg købte autostol :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så lærte jeg også lidt :)

Når jeg læser de andres svar vil jeg helt klart også vente eller evt. finde en anden stol som Sookie skriver :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Den er sørme smart. Den ville jeg gerne have kendt før jeg købte autostol :)

Jeg kan lige tilføje at jeg lige har bestilt den til Jamie, i blå :)... jeg kan simpelthen ikke bære ham rundt i den lille autostol længere, så synes det var mega smart, da han jo stadig er for lille til en fra 9kg.

og kan godt li at den kan anvendes bagudvendt op til 15kg.

Jeg har bestilt den fra england til under halvdelen af prisen herhjemme. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

undskyld jeg blander mig, men er det ikke noget med, at børn ikke må kunne ligge/sidde skråt i de der autostole? det mener jeg der står noget om i en tråd om netop autostole i den afdeling baby/børne udstyr

tråden er her

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER