Glowin

Ny sutteflaske - en anmeldelse

17 indlæg i dette emne

Igår blev Silje passet for første gang ( :unsure )

Det sværeste for mig var klart usikkerheden mht. at give hende mad - allermest fordi hun bare ikke har ville tage nogle af de flasker vi har prøvet.

- Hun har ikke kunne kontrollere mængden af mælk der kom ud og dermed mere eller mindre været ved at drukne.

Min mor - som skulle passe Silje og som er sundhedsplejerske - havde en ny flaske med.. en flaske som endnu ikke er på markedet i DK (den er på vej dog).

En Medela Calma:

31yrMEhYupL._SX315_.jpg

Det der er med denne flaske er at man har forsket mere i hvordan selve brystvorten bliver formet i munden når barnet spiser, og hvordan vakuummet bliver dannet - og dermed udviklet en flaske som passer bedre til hvordan børnene selv arbejder for at få mælk ud af flasken.

medelacalmaspeen2.png

Silje spiste og spiste og spiste .. og bedst af alt, jeg kunne lægge hende lige til da vi kom hjem i nat UDEN at kunne mærke hun havde spist af flaske i et ½ døgn :glad

Formålet med flasken.. er i bund og grund at vi som mødre ikke behøver være nervøse for at amningen går galt, hvis vi indimellem vælger at give vores børn en flaske..

- Og jeg synes det er genialt!!

NB: Jeg har ingen fordele i at skrive om denne flaske, men vil blot gerne at andre mødre opnår en ligeså god oplevelse ved at lade andre give barnet mad og samtidig ikke risikere at amningen går galt :) Og måske endda får en hygge aften ude - en kæresteaften - ligesom vi havde igår :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Super tak for tippet! :loveshower Så er spørgsmålet bare hvordan man får fingre i den hvis den ikke er på markedet herhjemme?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super tak for tippet! :loveshower Så er spørgsmålet bare hvordan man får fingre i den hvis den ikke er på markedet herhjemme?

Den kommer til salg på apotekerne indenfor 1-2 måneder fik jeg at vide igår :)

Og ellers kan jeg se den kan købes på fx. ebay til ca. £15 (130,-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor godt! :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder godt nok smart... sådan en skal vi have hvis junior ikke vil have en rigtig flaske...

Og så passer det jo med den er kommet på danske marked inden jeg skal føde... kanon... Tak for tippet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super smart... Jeg har faktisk undret mig over at man ikke før har lavet en flaske, der mindede mere om et bryst :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ej hvor godt!!

Tænker også bare det er fantastisk som mor, hvis man fx lige vil tage en aftentur med veninderne, at far rent faktisk kan passe babyen :loveshower

Rigtig fedt!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øhh... måske jeg er uvidende, men hvorfor er det lige at en almindelig sutteflaske ikke kan bruges, men ødelægger amningen? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øhh... måske jeg er uvidende, men hvorfor er det lige at en almindelig sutteflaske ikke kan bruges, men ødelægger amningen? :unsure

De ødelægger ikke nødvendigvis amningen, men det kan give problemer, hvis baby f.eks synes det er nemmere med flaske, og derfor ikke vil have bryst bagefter.

Og så kan man ikke regne med, at baby bare tager af den flaske man har købt. Jeg tror vi var igennem de fleste flasker på markedet, før vi endelig fandt en flaske, der kunne accepteres. Men glad for flasken blev hun aldrig, og vi havde en rigtig rigtig hård periode, dér hvor jeg ikke havde mælk nok, og hun nægtede at bruge flaske :(

Tak for tippet Majken, den vil jeg helt sikkert huske på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sørme så! :super

De ødelægger ikke nødvendigvis amningen, men det kan give problemer, hvis baby f.eks synes det er nemmere med flaske, og derfor ikke vil have bryst bagefter.

Og så kan man ikke regne med, at baby bare tager af den flaske man har købt. Jeg tror vi var igennem de fleste flasker på markedet, før vi endelig fandt en flaske, der kunne accepteres. Men glad for flasken blev hun aldrig, og vi havde en rigtig rigtig hård periode, dér hvor jeg ikke havde mælk nok, og hun nægtede at bruge flaske :(

Tak for tippet Majken, den vil jeg helt sikkert huske på :)

Præcis.. Det der er med langt de fleste flasker er at børnene ikke skal arbejde ret meget førend mælken løber ud af dem (hvilket nogle amme børn ikke kan finde ud af da de er vandt til at skulle lave vakuum ved brystet). Men, når de så vender sig til den alm. flasken alligevel bliver nogle 'dovne' og gider dermed ikke længere amme - da det jo kræver de arbejder for det ;)

- Læg mærke til jeg skriver 'nogle' og IKKE generaliserer.. lige for en god ordens skyld.

Det er så det smarte her.. at man undgår det, da flasken fungerer ligesom når barnet ammer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super - det er rigtig dejligt for jer, at det gik godt med pasningen - og tillykke med den første pasning, det er altis en stor ting :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sørme så! :super

Præcis.. Det der er med langt de fleste flasker er at børnene ikke skal arbejde ret meget førend mælken løber ud af dem (hvilket nogle amme børn ikke kan finde ud af da de er vandt til at skulle lave vakuum ved brystet). Men, når de så vender sig til den alm. flasken alligevel bliver nogle 'dovne' og gider dermed ikke længere amme - da det jo kræver de arbejder for det ;)

- Læg mærke til jeg skriver 'nogle' og IKKE generaliserer.. lige for en god ordens skyld.

Det er så det smarte her.. at man undgår det, da flasken fungerer ligesom når barnet ammer :)

Aha - det giver mening! Så blev jeg så klog ;) Tak for info og for tippet! :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan en flaske kunne jeg godt ha brugt :)

Jeg havde nemlig ikke mælk nok til ham om aftenen,

så der begyndte vi at give en flaske istedet... fra ca. 4½ måned.

Men han blev så alt for glad for flasken og her til sidst er det endt ud i at

han kun vil ammes om natten... og nu er han så begyndt at sove igennem igen

så jeg skal være heldig, hvis jeg kan amme om morgenen.

Nu er han jo så 6 måneder, så det er ikke så galt :)

og det er nu også skønt at få sin krop igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kom lige i tanke om denne tråd.

Theo nægter at tage sutteflaske og det er virkelig en belastning, at han ikke kan blive passet.

Så nu har jeg tænkt mig at give denne sutteflaske et forsøg. Er der andre der har prøvet den?

Har fundet den til 150 kr. i Ønskebørn. Så den må jeg have fat i hurtigst muligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har den og syntes den er okay.

Den er, som ts skriver, lavet til ammebørn og skulle give lidt mere modstand, når der suttes, så mælken ikke flyder for let. At jeg har en sugemalle, der kan tømme den lige så hurtigt som en alm sutteflaske er en anden sag :>

Jeg er i tvivl om det er den rigtige til dig, hvis din søn ikke er begejstret for flaske i forvejen. Hvis det samtidig er svært at få mælk ud kan det være, han slet ikke gider den, men den kan sagtens være forsøget værd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov vil lige tilføje, at flasken har været på markedet i dk et stykke tid. Jeg købte mine i marts.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER