Guest

Parabener

15 indlæg i dette emne

ved ikke om emnet har været oppe før.

Men jeg er begyndt at tænke meget over lige netop parabener og har skifte vores vaskepulver, shampoo, balsam, og andet kropspleje ud så det nu er parabenefrit.

Skyllemiddel har jeg ikke brugt i flere år, men det var mest af hensyn til miljøet, jeg bruger i stedet Eddeike, for at få tøjet til at være blødt og så renser det jo vaskemaskinen, så der ikke sidder noget kalk nogle steder.

Og nu er turen kommet til alt mit make up, som jeg er i gang med at udskifte, så jeg også der bruger parabenefrit der. Jeg tror på at det er meget usundt for min krop, men hvordan har i andre med det? tænker i over det, eller mener i, at folk bliver for hysteriske??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min ældste er født med hypospadi (misdannelse af kønsorganerne) så under de efterfølgende graviditeter var jeg meget påpasselig med alt.

Brugte intet parfume, make up eller noget som helst med duft og kemikalier.

Nu tænker jeg en del over det, men er ikke hys.

Sæbe, shampoo, vaskemiddel og cremer er skiftet ud - det er vist det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker overhovedet ikke på det :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker over det hver eneste dag :) Min mand har helt enormt nedsat :cell og lægerne mener det skyldes hans levemåde som barn, altså at man dengang blev vasket i alt muligt forskelligt uden man tænkte over hvad der var i :( Og dengang var der heller ikke fokus på det som der er i dag ( Det var i starten af 80érne ) så mine og hans forældre tænkte ikke over det.. Men i dag mener man at mange mænd har nedsat :cell pga alle de parabener de blev fyldt med.. ( Vil sige at det naturligvis også kan skyldes mange andre ting ) :)

Så jeg tror jeg har en bruncreme med to forskellige parabener i, men det er også det eneste..

Vaskepulver, parfumer, make-up, shampoo, shower gel, cremer osv er alle parabener fri..

Vil gerne undgå vores egne børn skal igennem et langt behandlingsforløb som vi selv har været.. Så hvis vi kan undgå det, ihvertfald ved at undgå parabener så gør vi da gerne det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker faktisk ikke så meget over det. Men mit vaskepulver og børnene produkter er paraben og parfume frit :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker ikke nærmere over det.... Jeg havde allergi som barn - men ikke mod parfume.... Er lidt bange for at vi kommer til at leve FOR sterilt og dermed bliver mere modtagelig over for alverdens skidt i form af fx allergi.... Vores vaskemiddel er parabenefri og vi bruger eddike som skyllemiddel... Hårshampoo er Matas luksusshampoo (ved ikke om der er parabender deri, er ikke bevidst om det) Jeg bruger dagligt parfume, også efter jeg fandt ud af at jeg er gravid, dog er jeg begyndt at spraye lidt parfume på blusen i stedet for at spraye den direkte på kroppen - ved ikke om det gør nogen forskel..... Det er kun ved særlige lejligheder,at jeg går med makeup, så det er måske i gennemsnit 1 gang om måneden, så det har jeg heller ikke tænkt mig at ændre....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter jeg er blevet gravid har jeg skiftet cremer, shampoo og rollon ud med parfume og parabene fri :)

- Det samme sker med vaskepulver når vi har fået brugt dét vi har .. så mere 'hys' er jeg altså ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er parfumeallergiker og fik det fra den ene dag til den anden som 17-årig, ja hurra for Date, Lilla Elida og masser af selvbruner :wacko: i de glade 80'ere!! :(

Siden der har jeg levet parfumefrit, både mht vaskemidler, som i dag er Neutral, ingen skyllemidler, og vores tøj er stadig dejlig blødt. Alt hvad mine børn bliver vasket i er økologisk babyshampoo, Earth Friendly Baby.

SKAL jeg dufte af et eller andet så sprøjter jeg det på tøjet mens det hænger på en bøjle og lader det dampe af et par timer inden jeg tager den på. Det plejer jeg ikke at slå ud af.

Jeg går aldrig med nogen former for make up, kun lidt mascara og streg til fest. Tør simpelthen ikke smøre min hud med det. Sidst jeg gjorde det lignede jeg en pizza flere dage efter. :wacko:

Vi vasker heller ikke gulv eller andet med giftige vaskemidler.

Så her går jeg temmelig meget op i det...min mand går ikke så højt op i det, men han har heller ikke ramt tærsklen endnu.........endnu! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker ikke så meget over det..

Bruge neutal vaskepulver og derma til bad osv til os begge..

Bruger parfume hver dag.

Make-up bruger jeg ikke.. Men når frederikke vil begynde så vil jeg finde noget som ikke er fyldt med en masse skidt til hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker ikke så meget over det, dog er vores vaskepulver neutral vaskepulver. Skiftede til det da jeg blev gravid første gang, ellers har vi ikke rigtig skiftet noget ud. Skyllemiddel bruger vi slet ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker slet ikke over det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har i mange år brugt vaskepulver uden parfume og parabener samt eddike i stedet for skyllemiddel.

De steder jeg er mest obs, er i min deodorant samt ansigtscremer. Parfume bruger jeg kun på tøjet, men bruger det til gengæld hver dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker lidt over det

Mit make-up er fra nilens jord, så der er hverken parfume eller parabener i.. Jeg har mange parfumer, men jeg kommer det på tøjet og aldrig på kroppen da jeg en gang har slået ud pga parfume og jeg har ikke lyst til at blive allergisk

Vores vaskepulver og skyllemiddel er fra Amway og det er uden parabener og kun med naturlige parfume.

Rengøringsmidler prøver jeg at holde så giftfrie som muligt, fx har vi en H2O vac til køkken og badeværelsesgulvene så børn på besøg kan kravle rundt uden at få alt muligt gift på sig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har intet, jeg bruger regelmæssigt, med parabener i. For et par år siden væltede jeg en flaske parfume ned af en hylde på badeværelset, så den blev smadret, og der var parfume ud over det hele. Lejligheden stank i nogle dage. Og det fik altså min krop til at sige fra over for parfume, for jeg begyndte at have kløende næse og øjne og nyse en masse. Det blev så pænt ved, efter lugten var ude af huset, så jeg måtte erkende, at jeg nok blev nødt til at droppe al parfume. Det var en stor lettelse, for jeg kunne mærke, at det hjalp med det samme. Nu, hvor jeg undgår det, kan jeg som regel sagtens leve med parfume ude i verden uden problemer (det folk har på, det i håndsæber og alt sådan noget, det ville være svært at undgå).

Nå, men da jeg skulle skifte alt muligt ud til noget uden parfume, syntes jeg lige så godt jeg kunne undgå parabenerne også, når jeg nu var i gang, for det følges jo temmelig ofte ad i produkter, så det var kun en lille ekstra indsats, der skulle til for at slippe for dem også, og så ville jeg da lige så gerne det.

Make-up blev skiftet ud sådan lidt mere hen ad vejen, efterhånden som jeg fandt noget godt - det generede mig nemlig ikke, for hvis der var parfume i noget af det, jeg havde, var det for lidt til at give en reaktion (det havde måske været anderledes, hvis det var min hud og ikke næse og øjne, der reagerede på parfumen). Når jeg droppede parabenerne i andre ting, ville jeg jo bare gerne være konsekvent, men det hastede ikke på samme måde. Det tog nu ikke så lang tid at finde nye ting, for jeg var alligevel lidt på udkig efter noget nyt på et par punkter, fordi jeg ikke var helt tilfreds med det, jeg havde.

Vi har muligvis et par enkelte småting, der stadig er parfume og/eller parabener i - sådan noget som rengøringsting, der bruges meget sjældent (der kunne f.eks. sagtens være noget i det specielle rensemiddel til den glaskeramiske kogeplade, som kun bliver brugt få gange om året, når den lige skal have en grundig omgang). Hvis det bliver brugt så lidt, virker det ikke værd at gøre indsatsen for at finde noget uden; vi overlever nok de få gange om året :rolleyes Og min mand har en flaske parfume stående endnu, som han har brugt et par enkelte gange, når han skulle noget uden mig.

Så jeg undgår det ret konsekvent - men når først de ting, man plejer at bruge, er skiftet ud, kræver det såmænd ikke, at man egentlig tænker over det overhovedet. Jeg køber jo bare de produkter, jeg er vant til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker meget over det :)

I graviditeten har jeg skåret meget ned på make-up, bruger ingen parfume eller hårspray, bruger deodorant uden skidt i, vasker i neutral, shampoo er neutral, opvaskemiddel er neutral etc. etc. :) Jeg tror faktisk ikke jeg kommer til at bruge parfume igen, syntes virkelig at andre mennesker kan lugte MEGET kraftigt så jeg tror ikke jeg får det på igen... Axel syntes stadig jeg dufter dejligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER