Oprettet September 20, 2011 Har været til mit første jordmor besøg idag og det gik rigtig godt. Vi fik lov at høre hjertelyd og det var bare skønt :biglove MEN... så indikerede min urinprøve at jeg måske har sukkersyge, så skal til en undersøgelse på Herlev hopsital imorgen for at få vished.. håber virkelig ikke det er det, da jeg så skal på en streng diæt og ikke må spise alle de søde ting og sager jeg elsker :boo Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 20, 2011 altså der er jo nogle, som udvikler graviditets diabetis. Og ellers findes der jo to typer. 1 som er den insulinkrævende, hvor du skal være rigtig meget obs på mad osv. Og type 2, som ikke er insulinkrævende, men også kræver en diæt og motion. Men den kan man faktisk med motion og rigtige kost fjerne igen. Men hvis man ikke følger lægens anvisninger, så kan den videreudvikle sig til type 1. Håber selvfølgelig ikke at du har nogle af dem... :kram :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 20, 2011 Jeg har graviditetssukkersyge og jeg spiser normalt undgår søde sager ( tager en smule ind imelle) og fed mad. Jeg spiser mindre måltider og sørger for at fordele de ting som har sukkerindhold over hele dagen istedet for St kærne en liter kakaomælk og en morgenbass på samme tid (sat ret meget på spidsen) jeg måler mit blodsukker hver 3dag tre gange om dagen.. Det har været meget spændende og har givet en hel anden indsigt i mad på :balloons Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 20, 2011 Det er jo ikke det man ønsker :kram Min mor havde sukkersyge da hun ventede min søster, så jeg ved jeg er i risikozonen, men havde det heldigvis ikke da jeg ventede min søn. Min mor holdt sit sukkersyge flot i ro med en god diæt, men sjovt er det jo ikke. Jeg håber du imorgen finder ud af at det ikke er sukkersyge :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 22, 2011 :kram håber de finder ud af du ikke har det. Og ellers ja så er der alligevel mange "søde" sager man kan spise uden det påvirker. men noget bæ er det nu alligevel. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 22, 2011 Urinprøve hos jordmoder? Min jordmoder tjekkede ikke min urin :( det er måske forskelligt? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 22, 2011 Urinprøve hos jordmoder? Min jordmoder tjekkede ikke min urin :( det er måske forskelligt? Tror det er ret forskelligt fra jm til jm... i mine andre graviditeter er det hele også blevet tjekket ved 1. jm besøg men denne gang var det ren snak... :blabla var noget skuffet over ikke at få lov til at lytte til den lille... :unsure Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 22, 2011 Det var også kun snak hos min. Fik hende til sidst overtalt til at lytte efter hjertelyd, selvom hun ikke var meget for det! Er lidt øv over at man får så forskellige behandlinger alt afhængig af hvem man kommer hos.. :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 23, 2011 Jeg har ikke hørt fra hospitalet endnu ang. min undersøgelse og da de sagde jeg kun ville få besked, hvis der var noget i vejen, så går jeg ud fra at jeg nu kan føle mig sikker :loveshower så jeg har ikke sukkersyge, hurra! Så kan man så undre sig over hvorfor jeg havde al den sukker i min urin da jeg var til jordemor, men hva.. så længe det ikke er sukkersyge. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 23, 2011 Nu skriver jeg fra et proffesionelt syn, men det undrer mig at man kan mistænke sukkersyge via urinprøve - det er ikke en prøve der kan stå for sig selv - altså man kan ikke diagnosticere ud fra den alene. Ved os bruges glukose-belastningerne til at fastslå om den gravide har sukkersyge eller ej. men dejligt at du ikke har sukkesyge. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 24, 2011 Ja det var også en glukosebelastning jeg fik på hospitaet dagen efter. Urinprøven var hos jordmoderen dagen før, og den var bare grundlaget for at jeg blev videresendt til en glukosebelastning på hospitalet ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites