Oprettet September 18, 2011 Hej med jer. Da jeg var gravid med Laura kunne jeg bare næsten ikke få nok mælk men nu med den her graviditet kan jeg næsten ikke få mig selv til at drikke mælk. Drikker I mælk eller spiser I kalktabletter?? Hvornår skal man evt. starte på de tabletter?? Tænker på at begynde at tage dem i tilfælde af, at jeg bare ikke får nok mælk. Med venlig hilsen Christina Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 18, 2011 Jeg tager 2 kalktabletter sammen med min gravitamin om morgenen. Jeg bryder mig nemlig ikke specielt meget for mælk og det eneste tidspunkt jeg får mælk, er når jeg tager mig noget havregryn. Ellers i min kaffe (..Så jeg drikker mælk MED kaffe) :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 18, 2011 Har netop selv lige gået og tænkt den tanke, for tror ikke jeg drikker nok mælk. Så må hellere starte med at tage kalk! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 18, 2011 Hvis ikke man får nok mejeriprodukter (svarende til ca. 900 mg), anbefaler de vist kalktilskud. Vist nok allerede fra første trimester?? Jeg kombinerer selv alt efter lyst... Under min sidste graviditet fik jeg det mere dårligt at alle de piller, jeg skulle have - så jeg prøver at holde mig på mælken nu. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 18, 2011 Jeg drikker nok mælk (og youghurt og spiser ost) sammenlagt får jeg nok ved jeg. men ja start endelig med det samme med de kalkpiller.. de små spire har brug for kalken til at vokse sig stærke. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 18, 2011 jeg var oppe ved min læge i onsdag's og der kom snakken også ind på kalk. Jeg drikker nemlig overhovedet ikke mælk, Selvf på mine havregryn, men ikke noget jeg er vild med. Men hun sagde at så længe jeg spiste ost, A38 sovs der er mælk i eks knor sovse osv. Mente hun ikke det var nødvendigt med kalk piller. Men det kan aldrig skade . . . . . Ellers snak med din læge om du har behov for dem. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 19, 2011 Tak for hjælpen. Jeg tror nu, at jeg prøver at få noget mælk ned. Kan heller ikke lige overskue for mange piller. Min gravitamin om morgenen er rigeligt. Mvh. Christina Del dette indlæg Link to post Share on other sites