Guest

Hvor meget er jeres vågen...

6 indlæg i dette emne

(i løbet af dagen?)

Ja som overskriften siger, hvor meget er jeres vågen i løbet af dagen?

Ronja varierer meget fra dag til dag. I går var hun vågner først i 3,5 time om formiddagen og om eftermiddagen/aftenen var hun vågen 5-5,5 time. Mandag sov hun det meste af dagen væk.

Når hun er vågen spiser hun, bliver skiftet, vi leger lidt og går tur med barnevognen. Nogen gange kan jeg se hun bliver træt og prøver at få hende til at sove, men det vil hun ikke rigtig.

Hvordan er jeres dag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det varierer også stadig en del..

Vi har den sidste tid døjet med en urolig lille pige, der græd når hun havde spist - så vi gætter på, at maven har drillet.. Det indebar megen vågentid, da hun ikke kunne finde ro..

De sidste par dage har dog været meget bedre (vi har droppet D-dråberne de sidste to dage efter samråd med SP for at se, om det var dem der generede mavsen).

I dag har hun været vågen 1½ time i formiddag og 1½ time her først på eftermiddagen. Nu sover hun sødeligt i barnevognen :loveshower

Her går vågentiden også med amning, skiftning, øve på siden/ryggen, sidde og kigge i øjnene m.v.

Når du skriver leger - hvad indebærer det så?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med leg mener jeg bl.a. sidde og kigge, ligge på maven og gå rundt. Jeg har også købt en bog der hedder "Leg med baby 0-12 mdr." som jeg har fundet nogen aktiviteter i.

Bl.a. er der en der hedder "hæng til tørre" hvor jeg tager Ronja og løfter i hofterne så hun hænger med hovedet nedad og vi får øjenkontakt (hvert løft maks. 30 sek.)

Eller "ud at flyve" hvor du ligger på ryggen med benene i 90 grader. Så ligger man barnet på maven på underbenene og holder på skulderne. Så løfter man underbenene op og ned og man kan også gynge lidt op og ned med ryggen, så du vipper frem og tilbage.

Der er også de mere stille som at tage et lagen og ligger barnet midt på og tage fat i hvert hjørne - to i hver hånd - og så krydser man armene foran hinanden så den lille får en lille snurretur.

Jeg svøber hende også ind i dynen, og klemmer blidt om hende på alle leder og kanter. Det er dejligt beroligende.

Det er en rigtig god bog hvor de inddeler aktiviteterne i 0-3 mdr., 3-6 mdr., 6-9 mdr. og 9-12 mdr. og de forklarer indledningsvis om sanser og motorik i de forskellige aldersgrupper også. De skriver også ved hver aktivitet hvilke sanser og motorik det er aktiviteten er god for. F.eks. er "hæng til tørre" god for nakkemukslerne og balancen (og nogen flere jeg ikke lige kan huske)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hovedet nedad? Det lyder voldsomt i den alder :unsure

Men bogen har vel styr på det :)

Her er vi begyndt at ramme en rytme, der hedder at Theo sover formiddag og eftermiddag (ca. 2-3 timer af gangen). Resten af tiden er han vågen og godt tilpas :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hovedet nedad? Det lyder voldsomt i den alder :unsure

Men bogen har vel styr på det :)

Her er vi begyndt at ramme en rytme, der hedder at Theo sover formiddag og eftermiddag (ca. 2-3 timer af gangen). Resten af tiden er han vågen og godt tilpas :7himmel

Jeg synes også det lød voldsomt, men iflg. bogen må man godt i 30 sek. så jeg håber den har ret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en god bog.. Jeg har svært ved at finde på aktiviteter herhjemme, så det kunne være godt med lidt inspiration :glad

Da vi var til kiropraktor viste hun også en udgave, hvor Merle lå på ryggen og man skulle løfte hendes underkrop ved at gribe om hendes hofter.. (minder sikkert om hæng til tørre, dog ikke i fri luft). Det skulle også være godt for luft m.v. i maven!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER