Oprettet September 13, 2011 Så prøver jeg også :) det er dejligt at få listet tingene ned. Synes jeg har noget travlt efterhånden, kan ikke få fat i præsten, mærkeligt nok...gør alt hvad jeg kan, håber der snart kommer svar. Huskelisten: Kontakt præsten i sognet i god tid før barnedåben Hvilken dato skal dåben holdes Hvem skal være gudmor/gudfar, og hvem står fadder? Hvor skal festen holdes Invitationer Skal der bydes på en traditionel frokost eller en buffet Mad og vin bestilles til barnedåben. Borddækning (duge, servietter, lys mm.) Bordplan Bordpynt Dåbskjole Festtøj Ønskeseddel Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 13, 2011 Dåbskjolen bliver en gammel en fra farens side af familien. Den er udformet lidt som et frisørslag, dvs. den ikke rigtig lukkes bagpå. Og så har den to underskørter, et i blå og et i lyserød som så skinner igennem det hvide stof, og så skal vi selvfølgelig bruge det blå ;) jeg har ikke set den endnu, men det glæder jeg mig til Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 13, 2011 Ønskeseddel BabyDan barnevognssele Astrid Lindgren eventyr HC Andersen eventyr Brødrene Grimm eventyr penge juniordyne og pude i god, allergivenlig kvalitet Lego og Lego Duplo De Små Synger sangbog Gåvogn med indbygget tyngde junior sengetøj øko/allergivenligt BluRay film - Løvernes Konge - Oliver og Co. - Shrek 4 - Junglebogen Dåbsrulle i sølv uden gravering Bordflag i sølv uden gravering Sparebøsse i sølv (IKKE Kaj eller Andrea), gerne bil eller lokomotiv Pixibøger Bumbostol Pippi Langstrømpe bog Gyngehest i træ Lille bord- og stolesæt til børneværelset SMILA Sollampe fra Ikea til loftet i børneværelset Toddler børnebestik Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 13, 2011 Festtøj Jeg har netop bestilt denne ammekjole fra England, som jeg skal bruge til et bryllup vi skal til 1. oktober. Og den vil jeg så også bruge til barnedåben :) edit: har nu haft den på til brylluppet og den var super, så skal helt sikkert også have den på til dåben :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 13, 2011 Pynt Bliver nok noget med konfetti til bordene med barnevogne, sutter og/eller rangler, skal lige se hvad jeg kan finde Bordene bliver med hvide stofduge og lyseblå servietter. Der skal også være noget grønt så det matcher indbydelserne. Blomster bliver nok nogle blå og grønne...skal lige undersøges Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 13, 2011 Farvetema Jeg kunne godt tænke mig noget mere power på end babylyseblå, så det bliver nok turkis og limegrøn edit: har valgt enggrøn og faldt alligevel for den lyseblå i Panduro så de farver bliver det :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 13, 2011 Sikke en flot ammekjole :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 13, 2011 Følger lige lidt med i denne tråd.. da vi selv skal have barnedåb i næste måned :loveshower :goodluck Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 13, 2011 Flot kjole :) Lyder som nogen fede farver du vil holde det i. Hvilken dato håber i det bliver? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 14, 2011 Tak :) jeg håber på 20.11 2011 hehe...men nu må vi se hvad der er ledigt. Jeg håber også sognegården er ledig til festen, ellers bliver den holdt i min farmors beboerhus, der har vi holdt mange familiefester efterhånden :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 7, 2011 Dato, kirke og feststed Datoen bliver som vi ønskede d. 20. november. Kirken bliver Helsingør Domkirke - Sankt Olai Kirke, hvor min mor er døbt og konfirmeret. Den er superflot og kæmpestor og har rigtig søde præster. Dåben starter kl. 10. Feststed bliver noget andet end først planlagt, nemlig Helsingør Golfklub, da min svigerindes far viste sig at kende ejeren af restauranten og har lavet et godt tilbud til os :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 28, 2012 Vil bare lige opdatere lidt. Vi havde en skøn skøn dag, da Samuel blev døbt :) han var ikke vild med at være i kirke og bagefter var han godt træt. Han sov næsten 4 timer, så det var det meste af festen. Men han vågnede da vi havde spist alt og åbnet gaver, så der blev der holdt stor fotoseance. Pynten blev nogle lysegrønne blomster, en i hver vase og grønne pyntesten og sølvkonfetti formet som barnevogne på bordene. Hvide lys og lyseblå servietter. Invitationerne blev enggrønne med billede af en lyseblå barnevogn og påsat en rangle og sutteflaske skåret i papir som min stedmor lavede. Hun lavede også en flot dåbskage med navn og dato. Min stedfar lavede kransekagevugger med marcipanbabyer i :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 28, 2012 Indbydelserne så sådan ud: Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 28, 2012 Dåbskagen (den gled desværre i fondanten, men den smagte fantastisk :) ) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 28, 2012 Noget af maden (her er det laks med pesto og grønt, frikadeller, ovnbagte rodfrugter, broccolisalat og sukkerærte/aspargessalat og lagkage) Herudover fik vi bagt kartoffelmos med baconstykker, stegte, hele kartofler og 2 slags steg. Desserten var kagerne. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 28, 2012 Det er nogle søde invitationer du havde lavet :) Og kagerne er os super flotte! Hvor ser han sød ud i dåbskjolen :) det er jo nok den eneste og sidste gang man ser sine drenge i kjoler :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 28, 2012 Lyder som en hyggelig dag :) Dejligt at han sov så godt. Det ser lækkert ud det hele :balloons Del dette indlæg Link to post Share on other sites