Joxi

Har du haft denne virus?

10 indlæg i dette emne

(( Eller ved i hvad det kan være?))

Ja jeg ved godt at dette indlæg nok hører under sygdoms forummet, men jeg er altså desperat - Og vil bare lige høre om der er andre end mig der har haft denne virus, eller som ved hvad det kan være.

Det starter med min mindste datter. Hun får noget der ligner en MASSE myggestik - Det er over HELE kroppen, selv på håndflade og fodsåler. en tre-fire dage efter var hun OVERSÅET med en hulens masse miniprikker.. de var der en 3-4 dage - Og pist.. så var det hele væk igen. Der har ikke været anden tegn på sygdom.

Ca 5 dage efter hendes første udbrud Får jeg så en mærkelig prik på brystet, og ser at jeg har noget der ligner bumser på brystkassen - Møg irriterende tænker jeg.. for jeg skal på min første bytur i næsten 5 år på lørdag. Da jeg så vågner i foregårs og får nattøjet af, er jeg fuld af de her myggestik-lignende prikker. Jeg bemærker at min lilletå dunker og tænker at jeg nok har slået den uden at ligge mærke til dette.

Igår da jeg vågner, er prikkerne blevet til noget der mest af alt minder om væskefyldte blærer. De svider og gør NAS ved berøring. De er under fødderne, imellem tærene, på fingre og i håndflade - ja jeg har endda et par stykker under neglene <_< . Og især min lilletå er hårdt ramt med en ORDENTLIG blære der fylder halvdelen af tåen. Jeg kan ikke have sko på - Og selv i min fars udslidte stof klip-klappere gør det ondt både ovenpå og under foden. Det gør ondt i fingrene når jeg bruger dem.. Det er kort sagt RIGTIG irriterende. Og jeg er ikke syg på anden måde.

I dag har de gjort endnu mere ondt - Det er som om at træde nåle op i fødderne når jeg går. Og jo mere blærerne bliver generet, jo mere hæver området op. Og det SVIDER og klør i dem! Jeg håber det er fordi det er ved at toppe og at det snart er ved at gå over. EN ting er at ligne en teenager fuld med pestilenser i hovedet ( ja har også mange dér <_< ) Men en anden ting er det med at ikke kunne gå.. Jeg ligner jo jeg ved ikke hvad. Jeg kan ikke engang humpe ordentligt :prik

Både jeg og min datter har været til læge flere gange, uden de har kunne finde infektion i blodet, info på nettet eller i deres bøger. De er RET så interesseret, fordi det er en virus som åbenbart smitter af HT, men som de ikke kender.

Det er derfor jeg henvender mig her ;) Har nogle af jer haft noget lignende, eller ved hvad det måske kan være?

Hånd, fod, mund samt skoldkopper er udelukket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

wauw det lyder dælme ikke hyggeligt, jeg kan ikke selv lige komme på hvad det er, men siden du ikke har haft det før nu, tænker jeg ikke længere på almindelige børnesygdomme

rigtig rigtig god bedring :kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne lyde som en af disse:

http://www.netdoktor.dk/emnecenter/psoriasis/pustulosis_palmoplantaris.shtml

Pompholyx: Denne type håndeksem viser sig ved, at der kommer udbrud af kløende, små blærer i begge håndfladerne og på siderne af fingrene. Nogle har kun få udbrud af ugers varighed i hele livet, mens andre har meget hyppige udbrud, som da resulterer i kronisk eksem. Pompholyx udgør ca. 5-10 % af alle håndeksemer. Man kender ikke årsagen til denne type eksem, men der er ikke tale om allergi eller irritativ påvirkning. Hvis man har pompholyx har man øget risiko for senere at få allergi over for stoffer, der kommer i kontakt med huden på hænderne.

Jeg har det på nogle fingre, og har haft noget under foden.

Men ikke så slemt som jeg kan se at det kan være...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne lyde som en af disse:

http://www.netdoktor.dk/emnecenter/psoriasis/pustulosis_palmoplantaris.shtml

Pompholyx: Denne type håndeksem viser sig ved, at der kommer udbrud af kløende, små blærer i begge håndfladerne og på siderne af fingrene. Nogle har kun få udbrud af ugers varighed i hele livet, mens andre har meget hyppige udbrud, som da resulterer i kronisk eksem. Pompholyx udgør ca. 5-10 % af alle håndeksemer. Man kender ikke årsagen til denne type eksem, men der er ikke tale om allergi eller irritativ påvirkning. Hvis man har pompholyx har man øget risiko for senere at få allergi over for stoffer, der kommer i kontakt med huden på hænderne.

Jeg har det på nogle fingre, og har haft noget under foden.

Men ikke så slemt som jeg kan se at det kan være...

Ja den har jeg også set på og læst igennem, men den er det heller ikke- Det er over hele kroppen, selv i hårbundne også. Normalt plejer jeg ikke at lide af eksemer, og heller ikke min datter.

Hvor er det sødt af dig at du sidder og kikker på nettet efter en idé til hvad det kan være :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

wauw det lyder dælme ikke hyggeligt, jeg kan ikke selv lige komme på hvad det er, men siden du ikke har haft det før nu, tænker jeg ikke længere på almindelige børnesygdomme

rigtig rigtig god bedring :kram2 :kram2

Taak skal du ha :biglove - Glæder mig virkelig til det er væk! Har dårligt kunnet sove i nat fordi det kløede over alt - især på fødderne <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

først :kram :kram :kram for det lyder godt nok ikke rart. Jeg må melde pas til hvad det kan være måske en allergisk reaktion overfor noget. Har i spist eller smurt jer i noget, som i normalt ikke bruger???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

først :kram :kram :kram for det lyder godt nok ikke rart. Jeg må melde pas til hvad det kan være måske en allergisk reaktion overfor noget. Har i spist eller smurt jer i noget, som i normalt ikke bruger???

Nej overhovedet ikke. Det er startet med at vi var sådan halvsløje og så er det kommet derefter - Og ingen aner hvad det er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvordan går det med dig nu ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kollegas datter har vist haft det samme. De troede det var skoldkopper men de udviklede sig ikke fra knopper til blærer eller sår.

Børnehaven ville ikke have hende da de ikke vidste hvad det var og lægen kunne heller ikke give en fornuftig forklaring.

En noget mobset kollega der måtte tage barn syg et par dage + finde barnepige et par dage, da BH jo ikke ville have den stakkels pige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor mærkeligt. Det lyder præcist som min datters og det jeg havde!

Mit er først ved at gå væk nu, det er først nu jeg kan have sko på! Har dog stadig en under den ene negl som gør naller hvis jeg kommer til at støde på den <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER