Oprettet August 30, 2011 I går cyklede jeg hjem fra arbejde i STIV modvind! :o Jeg tænkte godt på undervejs, at det var hårdt og kunne mærke min puls var helt oppe og ringe, men jeg gjorde ikke noget videre for at sætte farten ned :rolleyes Ligeså snart jeg stod af cyklen, krummede jeg helt sammen! Det spændte helt vildt i det allernederste af mit underliv og gjorde faktisk decideret ondt :unsure Det holdt op med at gøre ondt ret hurtigt og jeg skulle i Netto, så det gjorde jeg og lagde mig så op på sofaen. Smerten var væk, men det blev ved med at spænde. Jeg har overvejet hvordan jeg skulle beskrive hvordan det føles, men det er virkelig svært! Når jeg sad i sofaen var der ingenting, men når jeg rejste mig op var det tilbage med det samme. Jeg tænkte, at jeg ville sove på det, så jeg gik i seng. Men da jeg lagde mig på ryggen (hvilket jeg er begyndt på, fordi Anna så for det meste lige siger godnat med lidt tumleri ;)), gjorde det faktisk næsten ondt igen :( Kun når jeg lagde mig på siden og krummede helt sammen gik det væk. Og det spænder stadig! Jeg kan slet ikke finde ud af om jeg bare er pyldret og det evt. bare er mit første møde med plukveer? Men burde det så ikke holde op med at spænde sådan? :blink Jeg cyklede også på arbejde i morges, men havde medvind og sørgede for at slappe af. Jeg kunne intet mærke undervejs, men kunne godt mærke det spændte op dernede, så snart jeg stod af cyklen... Og det spænder stadig - jeg kan mærke det når jeg står og sidder på kontorstolen. Jeg har (heldigvis!) mærket Anna både i morges og et par gange i løbet af dagen, så jeg er ret sikker på hun er okay. Men skal jeg gøre noget? Eller skal jeg bare holde op med at være et hysterisk nervevrag og så går det over af sig selv? :unsure Og kan det virkelig passe, at jeg skal holde op med at cykle? :o :help Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 30, 2011 "Tillykke" med dine første plukkeveer ;) Det lyder som plukkeveer, og de kan godt rive lidt, hvis man overanstrenger sig. De må ikke gøre ondt hele tiden, og de må ikke blive ved i længere tid. Det er dét der er problemet med mine. Dét med at det spænder, kunne godt være fordi Anna ligger på en anden måde nu, og så fordi du har oplevet plukkeveer. Og så bliver hun jo også større :loveshower Min mave er også begyndt at spænde, men jeg tror ikke det betyder så meget, så længe det ikke gør ondt. Jeg ville ikke stoppe med at cykle, hvis jeg var dig. Men jeg ville undgå at cykle når der var stærk blæst, og så ellers lytte til kroppen. Hvis det forsat bliver ved, skal du ikke tøve med at ringe til læge eller jordemoder :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 30, 2011 Jeg oplevede det samme igår aftes desværre. jeg tog en lille ridetur på hesten men kunne mærke det var tungt i underlivet, og så begyndte det at gøre ondt jeg måtte stoppe midt i det hele og havde ondt hele aften og da jeg lagde mig på siden for at sove og slappe af stak det sådan i maven. jeg havde ikke mærket baby men jordmoderen lyttede og det var fuld liv heldigvis men tror nu nok det var min krops måde at sige stop på. det er træls når man bliver begrænset men jeg vil i hvertfald ikke have det sådan igen så må nok trappe lidt ned. håber det bedste for dig! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 31, 2011 I går cyklede jeg hjem fra arbejde i STIV modvind! :o Jeg tænkte godt på undervejs, at det var hårdt og kunne mærke min puls var helt oppe og ringe, men jeg gjorde ikke noget videre for at sætte farten ned :rolleyes Ligeså snart jeg stod af cyklen, krummede jeg helt sammen! Det spændte helt vildt i det allernederste af mit underliv og gjorde faktisk decideret ondt :unsure Det holdt op med at gøre ondt ret hurtigt og jeg skulle i Netto, så det gjorde jeg og lagde mig så op på sofaen. Smerten var væk, men det blev ved med at spænde. Jeg har overvejet hvordan jeg skulle beskrive hvordan det føles, men det er virkelig svært! Når jeg sad i sofaen var der ingenting, men når jeg rejste mig op var det tilbage med det samme. Jeg tænkte, at jeg ville sove på det, så jeg gik i seng. Men da jeg lagde mig på ryggen (hvilket jeg er begyndt på, fordi Anna så for det meste lige siger godnat med lidt tumleri ;)), gjorde det faktisk næsten ondt igen :( Kun når jeg lagde mig på siden og krummede helt sammen gik det væk. Og det spænder stadig! Jeg kan slet ikke finde ud af om jeg bare er pyldret og det evt. bare er mit første møde med plukveer? Men burde det så ikke holde op med at spænde sådan? :blink Jeg cyklede også på arbejde i morges, men havde medvind og sørgede for at slappe af. Jeg kunne intet mærke undervejs, men kunne godt mærke det spændte op dernede, så snart jeg stod af cyklen... Og det spænder stadig - jeg kan mærke det når jeg står og sidder på kontorstolen. Jeg har (heldigvis!) mærket Anna både i morges og et par gange i løbet af dagen, så jeg er ret sikker på hun er okay. Men skal jeg gøre noget? Eller skal jeg bare holde op med at være et hysterisk nervevrag og så går det over af sig selv? :unsure Og kan det virkelig passe, at jeg skal holde op med at cykle? :o :help hvor pudsigt, jeg er ved at opleve det samme lige nu, godt nok kun i den ene side af underlivet, men ellers præcis som du beskriver det.... jeg tog en cykeltur i fredags, en rigtig strid en op af en lang stejl bakke, og smerterne begyndte lørdag.... jeg var så bekymret så jeg tog på sygehuset.... der blev jeg undersøgt af en jordemoder, som følte på livmoder og vi lyttede til lille pigens hjerte.... og hun kunne ikke finde noget galt.... hun sagde at det muligvis kunne være kraftige ligament smerter, men det måtte ikke blive ved.... det har det så gjort lige siden i lørdags og gør det stadig, det spænder vildt og gør rigtig ondt i min højre side af underlivet hele tiden.... det gør mest ondt når jeg rejser mig op eller sætter mig ned, vil vende mig på siden og når jeg hoster eller nyser.... i dag kl. 15 skal jeg så ind til min egen læge og undersøges.... hvis hun ikke kan finde ud af hvad det er, må jeg en tur ind på sygehuset igen, for jeg synes ikke det kan være rigtigt at jeg skal blive ved med at have så ondt, og så må de altså scanne mig eller noget.... anyway, er spændt på hvad min læge siger i dag.... måske er det samme problem vi har, så jeg skal nok lige vende tilbage efter lægebesøget og fortælle hvordan det er gået.... håber du har det bedre eller snart får det.... :goodluck Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 31, 2011 I går cyklede jeg hjem fra arbejde i STIV modvind! :o Jeg tænkte godt på undervejs, at det var hårdt og kunne mærke min puls var helt oppe og ringe, men jeg gjorde ikke noget videre for at sætte farten ned :rolleyes Ligeså snart jeg stod af cyklen, krummede jeg helt sammen! Det spændte helt vildt i det allernederste af mit underliv og gjorde faktisk decideret ondt :unsure Det holdt op med at gøre ondt ret hurtigt og jeg skulle i Netto, så det gjorde jeg og lagde mig så op på sofaen. Smerten var væk, men det blev ved med at spænde. Jeg har overvejet hvordan jeg skulle beskrive hvordan det føles, men det er virkelig svært! Når jeg sad i sofaen var der ingenting, men når jeg rejste mig op var det tilbage med det samme. Jeg tænkte, at jeg ville sove på det, så jeg gik i seng. Men da jeg lagde mig på ryggen (hvilket jeg er begyndt på, fordi Anna så for det meste lige siger godnat med lidt tumleri ;)), gjorde det faktisk næsten ondt igen :( Kun når jeg lagde mig på siden og krummede helt sammen gik det væk. Og det spænder stadig! Jeg kan slet ikke finde ud af om jeg bare er pyldret og det evt. bare er mit første møde med plukveer? Men burde det så ikke holde op med at spænde sådan? :blink Jeg cyklede også på arbejde i morges, men havde medvind og sørgede for at slappe af. Jeg kunne intet mærke undervejs, men kunne godt mærke det spændte op dernede, så snart jeg stod af cyklen... Og det spænder stadig - jeg kan mærke det når jeg står og sidder på kontorstolen. Jeg har (heldigvis!) mærket Anna både i morges og et par gange i løbet af dagen, så jeg er ret sikker på hun er okay. Men skal jeg gøre noget? Eller skal jeg bare holde op med at være et hysterisk nervevrag og så går det over af sig selv? :unsure Og kan det virkelig passe, at jeg skal holde op med at cykle? :o :help har været ved lægen i dag, og er henvist til sygehuset i morgen hvor jeg skal scannes.... lægen mener at jeg kan have en snoet-klemt æggestok.... så nu må vi se hvad de finder ved scanningen.... er godt nok spændt på det, men er glad for at blive undersøgt nærmere, da jeg er ved at være godt og grundig træt af de smerter.... :( håber du har det bedre Susanne33, ellers synes jeg du skal kontakte lægen, da det ikke må blive ved med at spænde og gøre ondt.... :goodluck Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 31, 2011 har været ved lægen i dag, og er henvist til sygehuset i morgen hvor jeg skal scannes.... lægen mener at jeg kan have en snoet-klemt æggestok.... så nu må vi se hvad de finder ved scanningen.... er godt nok spændt på det, men er glad for at blive undersøgt nærmere, da jeg er ved at være godt og grundig træt af de smerter.... :( håber du har det bedre Susanne33, ellers synes jeg du skal kontakte lægen, da det ikke må blive ved med at spænde og gøre ondt.... :goodluck Hvor pudsigt, at vi lige støder på det samtidig! :o Jeg har det meget bedre nu. Mit lyder slet ikke så slemt som dit! Det spænder stadig i perioder over dagen, men det har kun gjort ganske lidt ondt siden. Jeg overvejede at tage ned i træningscentret i dag, men lod være... Jeg er spændt på om det bare er sådan her det skal være fra nu af, eller om jeg reelt har overanstrengt mig, så kroppen skal bruge lidt tid på at finde sig selv. Det håber jeg godt nok! :unsure Og så skal jeg altså have skaffet mig en rigtig damecykel, så jeg ikke sidder så krummet sammen - det kan heller ikke just være optimalt :rolleyes Sikke da noget med dine smerter! Det var godt du gik på sygehuset/til lægen og endnu bedre, at du bliver taget seriøst! Jeg skal til 2. lægebesøg på onsdag, så hvis det ikke er gået væk der, kan jeg jo lige nævne det for ham. Jeg venter spændt på en opdatering fra dig! :goodluck og :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 2, 2011 jeg er glad for at høre at du har det bedre.... :loveshower hvordan gik det så ved lægen..?? ja jeg kom jo en tur på sygehuset og blev scannet.... første læge kunne intet finde, så en overlæge blev kaldt ind.... og kan kunne heller ikke se noget som helst.... han sagde at jeg ikke skal være bekymret, min æggestok fejler ikke noget og heller ikke min tyktarm eller min livmoder.... så, lægernes bud er at jeg har en muskelknude eller jeg har forstrukket en muskel, den store muskel som går hele vejen ned langs livmoderen i højre side.... og når den lille rører på sig og sparker på den ømme muskel, ja så gør det jo ondt.... de sagde at jeg ikke skal være bekymret, det er ikke alvorligt og den lille har det helt fint.... så, jeg må tage smertestillende, slappe af og lægge en varmepude på engang, imellem.... det er det eneste jeg kan gøre.... jeg må ikke cykle, dyrke zumba, ride, men jeg må gerne gå lange ture og svømme og dyrke vandgymnastik, hvilket jeg er i fuld gang med.... det kan jeg i øvrigt anbefale dig, vandgymnastik for gravide i varmtvandsbassin, det er altså en fantastisk ting og det er super godt for musklerne, og det er skånsom træning og det forebygger bækkenløsning.... :super heldigvis føles det som om det er en smule bedre i dag, men jeg tager en dag af gangen, og heldigvis skal jeg ikke længere bekymre mig om den lille er okay eller om jeg fejler noget alvorligt.... :) håber du kommer helt ovenpå igen, og så er jeg da spændt på at høre hvad din læge har sagt og hvad der ellers skal ske nu.... kram til dig.... :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 2, 2011 Hvor lyder det godt, at der ikke er noget alvorligt i vejen med hverken dig eller baby :loveshower Jeg kan slet ingenting mærke mere, så jeg oplevede vist bare et almindeligt tilfælde af overanstrengelse og at min krop sagde fra for første gang. Det måtte jo komme på et tidspunkt ;) Jeg skal først til læge på onsdag, så han sagde ikke så meget. Men nu er der jo heller ikke så meget at snakke om :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 4, 2011 Jeg har prøvet noget ligende med at jeg fik plukveer når jeg cyklede, så det holdte jeg med. Jeg har haft en del spændt mave, men syntes ikke at det gjorde noget. Jeg var så til rutinemæssigt skanning i fredag´s i uge 20, det viste sig så at min livmoderhals var skrumpet til 1,2 cm, den skal normalt være 4 cm. Jeg blev med det samme indlagt og har fået syet livmoderhalsen sammen og skal være sengeliggende, må kun gå på wc. Hvis der skal være en mulighed for at holde på barnet skal jeg ligge tiden ud, tja ca. 20 uger!!! Det kom som sagt meget bag på mig, fordi jeg ikke kan mærke det. Skulle have været på ferie på Mallorca i går, men nu ligger man så her på sygehus...wupti. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 5, 2011 Jeg har prøvet noget ligende med at jeg fik plukveer når jeg cyklede, så det holdte jeg med. Jeg har haft en del spændt mave, men syntes ikke at det gjorde noget. Jeg var så til rutinemæssigt skanning i fredag´s i uge 20, det viste sig så at min livmoderhals var skrumpet til 1,2 cm, den skal normalt være 4 cm. Jeg blev med det samme indlagt og har fået syet livmoderhalsen sammen og skal være sengeliggende, må kun gå på wc. Hvis der skal være en mulighed for at holde på barnet skal jeg ligge tiden ud, tja ca. 20 uger!!! Det kom som sagt meget bag på mig, fordi jeg ikke kan mærke det. Skulle have været på ferie på Mallorca i går, men nu ligger man så her på sygehus...wupti. :o :o :o Det lyder som en lidt voldsom oplevelse. :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites