qnp

Ligge sig ned ved vandafgang

9 indlæg i dette emne

Jeg var ved jordmoder i går (35+4) og fik afvide, at hvis vandet går skal jeg ligge mig ned fordi den bette ikke står fast endnu. Den vender rundt derinde, håber den snart beslutter at vende hovedet mod udgangen.

Skal I lægge jer ned. Hvad tænker I om det? Jeg frygter at vandet går midt i køen i føtex, det vil jo slet ikke være pinligt at smide sig på gulvet midt i føtex :whistling Heldigvis er jeg "kun" i uge 36, så jeg håber da ikke der når at vandet når at gå før jeg skal til jordmoder igen om 2 uger og der har baby forhåbentligt vendt hovedet mod udgangen :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det har jeg aldrig hørt om. Men jeg kan måske trøste med at jeg først fik at vide, at min drengs hoved stod fast, da jeg var 39+0.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da min svigermor fødte min mand gik hun op på hospitalet efter vandet var gået - og det fik hun MEGET skæld ud for! Hovedet sad nemlig ikke fast - heldigvis skete der dog ikke noget.

Jeg tror det er vigtigt du bevæger dig så lidt som muligt, hvis vandet går.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har hovedet først sat sig fast for kort tid siden. Fik det at vide for to dage siden, altså 38+4.

Har aldrig hørt om, at man skal lægge sig ned...men det kan da godt være

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg hørt før. Min svigerinde skulle lægge sig ned og ringe efter en ambulance.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle lægge MIG ned da vandet gik, men om det skyldes jeg kun var 25 uger henne ved jeg ikke. Men måtte dog gå ud til nøgen ved hoved døren da ambulancen var der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt det mange gange. Det er fordi, at der er risiko for, at navlestrengen kan komme i klemme, når babys hoved ikke står ordentlig fast. Så jeg ville lytte efter - og skulle det ske i Føtex er jeg sikker på, at der vil være en masse flinke mennesker til at hjælpe dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik også at vide ved sidste graviditet at jeg skulle lægge mig ned om vandet gik og det var af samme grunde so tumlepigen skriver. Blev heldigvis ikke aktuelt for mig den gang, men jeg ville helt klart også gøre det hvis vandet gik :) selv om det var i Føtex

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal ligge sig ned ved GA mindre en 37 uger, underkropspræsentation/tværleje eller hvis hovedet står højt over bækkenet.

Hvis hovedet ikke står højt, men dog heller ikke helt fast, skal man ikke ligge sig ned (det er vist et levn fra gamle dage :)).. hos mange kommer hovedet først rigtigt ned og står fast ifm. fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER