Tina80

Sofie er indkaldt til børneambulatoiet igen

12 indlæg i dette emne

I Februar var Sofie første gang på børneambulatoriet pga hendes sprog var meget dårlig.

Nu er hun så blevet indkaldt igen her den 9 september for at undersøge om det går bedre.

Og det går rigtig meget bedre, men er da spændt på om det går godt nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Held og lykke :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg spørge lidt ind til forløbet?

Vores søn er ½ år yngre end jeres datter, men har meget lidt sprog. Vi har været til ørelæge et utal af gange og fået konstateret meget nedsat hørelse pga væske i ørerne, men har hver gang bare fået at vide at vi skulle se tiden an.Nu er hørelsen bedre, men sproget stadig svagt...

Må jeg spørge hvordan jeres datters sprog er? Hvem har henvist jer og hvordan er I nået "videre i systemet"?

Mange hilsner

Solskin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først skulle vi også have tjekket ørene for at se om problemet lå der. Jeg var til egen læge og snakkede om problemet og hun sende en henvisning til børne ambulatoriet. Og de indkaldte OS så. Tja lad MIG sige på denne måde at den gang vi blev henvist kunne hun kun sig hej, mor og bil. Og ellers rystede hun bare på hovedet. I dagplejen gennemgår de sådan en tras test hvor de tester børne hele vejen rundt- og hun dumpede i alt, på nær hun forstod det der blev sagt såsom at smide noget i skraldet spanden. De sidste par måneder har det så udviklet sig meget, men er faktisk i tvivl om det er godt nok, så synes det er rart vi skal derind igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke med det. Er spændt på at høre resultatet.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke med det :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt og lykke :) Det skal nok blive godt for hende.

Min nynne har heller ikke noget sprog, vi blev henvist af talepædagogen i dagplejen til undersøgelse på sygehuset i Århus.

Første gang var hun igennem en masse tests.

Hun skulle bl.a sidde og se et "skuespil" med bamser og ind i mellem kom der lyde og en rokkende kanin i en højtaler. Og så skulle de se om hun registrede det. altså drejede hovedet efter lyden.

hun skulle også have de der måle instrumenter i ørene. MEN det ville hun overhovedet ikke være med til

Så de forskellige tests gav dem ikke rigtig noget resultat. Både fordi hun ikke ville lade dem pille ved hendes hovede/øre og så fordi hun var lige på aldersgrænsen til de andre dukke tests de lavede, så de vidste ikke om hun ikke KUNNE høre eller om hun ikke GAD.

Så enden af det blev at vi skulle komme tilbage og at de så ille lægge hende i narkose og lave testene der. I 2!!! Timer <_<

Resultatet var at hendes hørelse var fin, men at hun havde haft væske i ørene i rigtig lang tid, så hun fik lagt dræn.

Det fik vi gjort i marts. Der er ikke rigtig kommet gang i hendes sprog, men hendes forståelse er KLART forbedret og hun er blevet MEGET gladere. Sproget skal nok komme, det tager jo tid, for hun har jo skulle starte helt forfra fordi hun aldrig har kunnet høre rigtigt.

Jeg håber de finder ud af noget med din datters øre :) Det er jo frustrende for dem og for os, når børnene ikke har noget sprog.

Kram Grethe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så oprindt dagen hvor vi skulle afsted, og sidder faktisk og venter nu på at komme ind.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så oprindt dagen hvor vi skulle afsted, og sidder faktisk og venter nu på at komme ind.

Held og lykke :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gik okay. Vi blev enige om hun nok havde bedst af at få en tale pædagog på. Så nu må vi se hvor lang tid det tager for kommunen at få stablet det på benene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hey det synes jeg da lyder positivt med noget prof hjælp er du ikke ok med det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det er helt okay med mig. Var jo også blevet advaret med hendes for tidlige fødsel at sproget nok kunne halte lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER