Barbamama

Hvordan kan man gøre en video mindre?

26 indlæg i dette emne

Hjælp mig, kloge kvinder! :)

Vi har jo en dejlig bryllupsvideo. :loveshower Og vi har også en lille "kort version" på 20 minutter... Men på youtube må klip højest være på 15 minutter... Er der nogen, der kender et program, hvor jeg kan skære noget af videoen, eller en måde så jeg kan uploade det hele til youtube alligevel? :)

Del dette indlæg

Hjælp mig, kloge kvinder! :)

Vi har jo en dejlig bryllupsvideo. :loveshower Og vi har også en lille "kort version" på 20 minutter... Men på youtube må klip højest være på 15 minutter... Er der nogen, der kender et program, hvor jeg kan skære noget af videoen, eller en måde så jeg kan uploade det hele til youtube alligevel? :)

Du kan maks 10 min på youtube mener jeg - når man er almindelig "dødelig" og ny med det der "tube"'eri ;)

Der kan ændres på længden på en video vha. Windows Mediaplayer/i movie osv.. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kan maks 10 min på youtube mener jeg - når man er almindelig "dødelig" og ny med det der "tube"'eri ;)

Der kan ændres på længden på en video vha. Windows Mediaplayer/i movie osv.. :)

Når jeg uploader på youtube står der godt nok 15 minutter :) Men det er jo ét fedt, når min video er på tyve minutter :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når jeg uploader på youtube står der godt nok 15 minutter :) Men det er jo ét fedt, når min video er på tyve minutter :P

Så har de øget det ;) For det har været 10 minutter...

Men ja du har ret...

Har du prøvet dig frem i et af ovenstående programmer?

Del dette indlæg

Annonce ♥

i movie er det ikke kun på mac, det fungerer? Eller? :unsure

Er heller ikke sikker på at jeg har windows media player. :unsure. Arh, er en tumling til det her. :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så har de øget det ;) For det har været 10 minutter...

Men ja du har ret...

Har du prøvet dig frem i et af ovenstående programmer?

Nej for kan ikke finde dem. :unsure

Hmm, hvis de øger det til 20 minutter, så flipper jeg! Videoen er nemlig på tyve minutter og nogle sekunder :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ok har vist fundet en windows mediaplayer nu... Prøvede lige at åbne nogle andrevideoklip, men der vil den ikke afspille filmtypen (.mts) :unsure

Ved så ikke hvilket format bryllupsvideoen er i, for den har jeg ikke på min computer (hvilket blivder næste besærlige projekt, for den er på en DVD og jeg har ikke DVD-drev i min computer :unsure)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og nu fik jeg så en .avi fil ind i WMP... Men så afspiller den kun lyd. Ork, hvorfor skal det være så besværligt? <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

i movie er det ikke kun på mac, det fungerer? Eller? :unsure

Er heller ikke sikker på at jeg har windows media player. :unsure. Arh, er en tumling til det her. :(

Jo i movie er til mac...

Nu vidste jeg ikke hvad du havde ;) Derfor jeg skrev begge dele...

Nej for kan ikke finde dem. :unsure

Hmm, hvis de øger det til 20 minutter, så flipper jeg! Videoen er nemlig på tyve minutter og nogle sekunder :P

De ændrer det nok ikke pt.. ;)

Ok har vist fundet en windows mediaplayer nu... Prøvede lige at åbne nogle andrevideoklip, men der vil den ikke afspille filmtypen (.mts) :unsure

Ved så ikke hvilket format bryllupsvideoen er i, for den har jeg ikke på min computer (hvilket blivder næste besærlige projekt, for den er på en DVD og jeg har ikke DVD-drev i min computer :unsure)

Man kan ofte finde fil-converter for free rundt på nettet.

Vores fancy fine canon videokamera laver filerne i .MTS - og dem kan jeg ikke afspille på mac... så jeg har en fil - converter så jeg kan ændre dem..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå, så langt så godt. Jeg har fået bryllupsvideoen på computeren, og det er så en .vob fil. :blink Som godt kan afspilles i WMP... men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg "hakker" i den. :unsure

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jo i movie er til mac...

Nu vidste jeg ikke hvad du havde ;) Derfor jeg skrev begge dele...

De ændrer det nok ikke pt.. ;)

Man kan ofte finde fil-converter for free rundt på nettet.

Vores fancy fine canon videokamera laver filerne i .MTS - og dem kan jeg ikke afspille på mac... så jeg har en fil - converter så jeg kan ændre dem..

Så blev jeg så meget klogere :kiss

Har du forstand på, hvordan jeg "klipper" fra windows media player? Eller om der er et andet program, jeg kan downloade, der kan det? :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så blev jeg så meget klogere :kiss

Har du forstand på, hvordan jeg "klipper" fra windows media player? Eller om der er et andet program, jeg kan downloade, der kan det? :)

Åhhh kan ikke huske det... ;) Har jo haft mac de sidste mange år.. og i imovie er det ret nemt... i imovie kan man markere det man vil have væk.. og så slette det... :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åhhh kan ikke huske det... ;) Har jo haft mac de sidste mange år.. og i imovie er det ret nemt... i imovie kan man markere det man vil have væk.. og så slette det... :)

Arh, det kan jeg godt se. Og man kan tilsyneladende ikke bare lige markere i WMP. :( Men tak for hjælpen så langt :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tror ikke du kan redigere med Media player, du skal bruge Movie Maker i stedet. Burde du have på din comp, hvis dit styresystem er ok nyt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Arh, det kan jeg godt se. Og man kan tilsyneladende ikke bare lige markere i WMP. :( Men tak for hjælpen så langt :)

Faldt over DETTE link.. måske der er noget der kan hjælpe dig?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tror ikke du kan redigere med Media player, du skal bruge Movie Maker i stedet. Burde du have på din comp, hvis dit styresystem er ok nyt.

AHA! Så kom jeg lidt tættere på. Det har jeg, og det ligner noget jeg kan finde ud af at bruge. :yay Det vil så bare ikke godtage .vob filer <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bare lig den et eller andet sted hvor vi kan se den :balloons

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bare lig den et eller andet sted hvor vi kan se den :balloons

Jeg prøver jo alt hvad jeg kan!!! :lolhit

Del dette indlæg

Annonce ♥

Status:

Har fundet "any video converter" hvor jeg prøver at få vob-filen tryllet om til en avi, som movie maker så forhåbentlig gider æde. :)

Samtidig er jeg igang med helt ulydigt at uploade videoen på youtube, selvom jeg ved at den er for lang. :whistling Måske er jeg heldig og den bare "cutter" når der ikke er mere plads... For så kan jeg da vise "så meget" indtil videre. :)

Edit: Og begge dele går RØV langsomt <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu har jeg konverteret videoen til .avi men når jeg prøver at åbne den med movie maker får jeg denne besked:

"Filen C:\Mette\Video\Bryllup\Legeplads\VTS_01_1_xvid.avi kan ikke importeres, fordi det codec, der skal bruges til at afspille filen, ikke er installeret på computeren. Hvis du allerede har forsøgt at hente og installere codec, skal du lukke og genstarte Windows Movie Maker og derefter prøve at importere filen igen."

Er der nogen, der kan oversætte det? :lolhit

Del dette indlæg

Annonce ♥

AAAAAAAAAAARJ!

Så venter man i laaaaaaaaaang tid på at den uploader på youtube (1½ time?) og det lykkes... og den uploader det hele... Og når man så går ind for at se den, så har de fjernet HELE videoen fordi den er for lang! Altså! <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu har jeg konverteret videoen til .avi men når jeg prøver at åbne den med movie maker får jeg denne besked:

"Filen C:\Mette\Video\Bryllup\Legeplads\VTS_01_1_xvid.avi kan ikke importeres, fordi det codec, der skal bruges til at afspille filen, ikke er installeret på computeren. Hvis du allerede har forsøgt at hente og installere codec, skal du lukke og genstarte Windows Movie Maker og derefter prøve at importere filen igen."

Er der nogen, der kan oversætte det? :lolhit

Havde du bare fået navnet på det codec der mangler, så er det nemt at donloade... ved desværre ikke hvad du skal gøre for at finde ud af det... :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Havde du bare fået navnet på det codec der mangler, så er det nemt at donloade... ved desværre ikke hvad du skal gøre for at finde ud af det... :(

Æv! Hvad er et codec? Kan jeg downloade løs og måske ramme det rigtige? Eller er det noget, som kun skaberen af videoen ved? Eller?? :unsure

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg prøver lige forfra med konvertering denne gang til .wmv Er der måske håb om at den ikke savner et codec så?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis nogen ved hvordan jeg kan gøre det nemmere ved ikke at redigere som sådan, men bare dele videoen i to dele, så er jeg meget åben overfor det også... :)

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER