Oprettet August 17, 2011 I morges troppede jeg op hos lægen, for at få foretaget et 25 ugers tjek. For det første havde de glemt at registrere min tid i systemet, så reelt havde jeg ingen tid men blev klemt ind alligevel - nu jeg var der... For det andet kom jeg ind til en helt nyuddannet læge der lige var blevet ansat og jeg var tydeligvis den første gravide han skulle lave lægetjek på for han skulle have hjælp af en af de faste læger eller læse sig frem til hvad der skulle tjekkes - og jeg måtte fortælle ham, at han også skulle notere det han kom frem til i min vandrejournal og ikke kun i deres eget computerprogram. :prik Jeg tror at det er godt at jeg er 2. gangs gravid og dermed tager lidt lettere på det hele. Ellers tror jeg at jeg var blevet enten sur eller ked af det... selv om han alligevel fik gjort det hele som han skulle. Vægtstatus: +4,3 kg SF-mål: 27 cm Hjertelyd: Ja (Lillebror var i øvrigt meget livlig og sparkede til doptonen flere gange til stor morskab for os begge). :biglove Urinprøve: Ud fra min urinprøve mente han desværre at jeg havde fået blærebetændelse, selv om jeg absolut ingen gener har... men i stedet for at udskrive en recept på antibiotika med det samme, ville han lige sende urinprøven til dyrkning så ikke jeg får antibiotikaen unødigt. Det bliver spændende at høre resultatet... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 17, 2011 Ja, det var nok heldig du var 2. gangs gravid, så du kunne hjælpe ham lidt ;) Jeg var nok blevet svært skuffet hvis det var mig <_< Dejligt at Lillebror har det godt derinde! Glæder mig til det er min tur om ca. 3 uger :loveshower Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 21, 2011 Min tur til 2. lægebesøg i morgen, glæder mig bare så meget :-) Men må indrømme at jeg nok ville være blevet lidt skuffet og nervøs for om alt var blevet tjekket godt nok, hvis jeg havde haft den oplevelse... heldigvis er det den samme læge jeg kommer ved hver gang - sød ældre dame... dog ikke typen den snakker så meget :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 22, 2011 Jeg tænker præcis som jer... Hvor var det godt at det ikke var en førstegangs gravid der var inde hos ham. Jeg håber virkelig at det kun var fordi at det var den eneste måde de kunne klemme mig ind i skemaet. Hvordan gik dit 2. lægebesøg Janni84? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 22, 2011 Har tid kl. 10... er så spændt :-) Opdatering kommer når jeg kommer hjem :D Så er lægebesøget overstået :D Det tog ikke særlig lang tid, men gik rigtig fint. +7 kg på, synes det lyder voldsomt, men min læge siger at det er ganske fint. Blodtryk 130/70 også fint. Symfyse-fundusmål 26 cm. Fin hjertelyd. Skulle have taget to store blodprøver pga. min blodtype (rhesus neg.), så de skal tjekke for antistoffer. Ellers var det som sagt meget hurtigt overstået... har en læge af meget få ord hihi Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 6, 2011 Så var jeg også afsted i går. Syntes lillebror havde været lidt mindre aktiv i et par dage, så glædede mig til at høre hjertelyd. Alt var fint og her sparkede lillebror også til doptonen lige med det samme. Han har så også holdt fest i maven lige fra det øjeblik, så det er rart. Lægen syntes i øvrigt at han var meget aktiv, hvilket var rart at høre, da jeg sammenligner med sidste graviditet, men der havde Freya vist mindre plads og moderkagen lå ikke i vejen, så derfor mærker jeg ikke lillebror så voldsomt. Det er nu også rart nok, for med Freya kunne det sagtens gøre pænt ondt, så jeg nyder at moderkagen ligger i vejen. Jeg fik ikke noget symfysemål. Blodtryk var 115/75 Vægten sagde +ca.6-7 kg. siden sidste besøg (hun fik ikke noteret vægt sidst, så det er på hukommelsen) Der var noget i urinen igen igen (det har der været hver gang), men igen ingen urinvejsinfektioner efter dyrkning - dejligt! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 6, 2011 Jeg skal afsted i morgen - glæder mig faktisk :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 6, 2011 Jeg skal afsted i morgen - glæder mig faktisk :) God fornøjelse Susanne Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 6, 2011 God fornøjelse Susanne Tak! :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 8, 2011 Gik det godt nok hos lægen Susanne? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 8, 2011 Gik det godt nok hos lægen Susanne? Hov, jeg glemte da helt at opdatere her! :oops Her er hvad jeg skrev i min graviditetstråd - kan ligeså godt genbruge, for ville nok skrive stort set det samme igen ;) Så blev jeg 24+4 og dagen for 2. lægebesøg. Jeg havde ikke de store forventninger, men glædede mig alligevel, fordi det er så længe siden jeg har 'været til noget' sidst :rolleyes Jeg håbede dog, at få lov til at høre hendes lille hjerte. Som altid, var min læge en mand af få ord og virkede som vanlig lettere distræt... Han startede med at teste urinprøven - den var fin. Dernæst blodtryk - 120/80, så det var også lige som det skulle være. Han spurgte hvordan jeg har det. Jeg sagde, at jeg indenfor de sidste uger begynder at kunne mærke fysisk, at jeg er gravid. Det er blevet tungere og min krop siger fra når jeg anstrenger mig fysisk. Han sagde, at det var meget normalt, at det var omkring nu, at man begyndte at kunne mærke en forskel. Han spurgte til hvad min krop gør, når jeg overanstrenger mig og sagde, at det er normalt det spænder og bliver hårdt, men at det ikke må gøre ondt. Vi snakkede lidt om det og blev enige om, at det jeg oplever vist er meget normalt. Men rart, at få vendt det med ham. Dernæst var jeg på briksen og han fandt let det lille hjerte med doptonen. Han fandt også mit eget hjerte, så jeg kunne høre forskel. Det var hurtigt overstået, men meget tydeligt og vildt hyggeligt endelig at høre det :wub Han mærkede på livmoderen og sagde, at størrelsen på livmoderen var helt fin, men Symfyse-Fundus mål fandt han ikke. Det vigtigste er jo også, at størrelsen virker nogenlunde rigtig. Jeg blev ikke vejet, men kom desværre først i tanke om det, da jeg var kommet halvvejs hjem - det er det eneste jeg ville have anderledes <_< Alt i alt et utrolig hurtigt besøg, men det er jo sådan set meget godt, for det er tegn på at alting forløber som det skal :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 14, 2011 Dejligt med en god opdatering :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites