Tina80

efter loppekur på hund

7 indlæg i dette emne

Jeg gav vores hundehvalp en loppen kur her i går kl. 15. Og kan også i dag se en masse døde popper på ham. Men hvordan får jeg dem af ham? For der stod at virkningen ville forsvinde hvis han blev våd, så hvordan forsvinder de så?

Del dette indlæg

Jeg gav vores hundehvalp en loppen kur her i går kl. 15. Og kan også i dag se en masse døde popper på ham. Men hvordan får jeg dem af ham? For der stod at virkningen ville forsvinde hvis han blev våd, så hvordan forsvinder de så?

de drysser af og så støvsuger du

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okay super. Kan de evt. Børstes af?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okay super. Kan de evt. Børstes af?

Det vil nok hjælpe på det, men børsten ville jeg ikke bruge igen

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg ville bruge frontline, som man kommer i nakken på hunden med en pipette... De holder 1 måned af gangen, og der er til 3 mdr

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har brugt dem der hedder bayvantic vet som også er 4 pipetter. Og de holder 4 uger. Jeg spurgte også mere ind til hvad man kan gøre for at få de døde lopper væk bagefter.

Del dette indlæg

Annonce ♥

En loppekam er det bedste for at få lopperne af med! Den koster kun ca 20-25 kroner og er virkelig effektiv!

Virkningen af Bayvantic forsvinder kun helt, hvis man bader hunden 24-48 timer efter behandlingen. Derefter må den godt bades. Gør man det ofte, virker midlet ikke helt i fire uger, men det mister ikke helt virkningen!

Hvis hunden er meget plaget af lopper, kan man gentage behandlingen efter 14 dage, men det skal ikke gøres for ofte...

Held og lykke med det :goodluck

Forresten er det en god idé at vaske dens tæpper og kurve grundigt og støvsuge alle gulvtæpper og gulve meget grundigt, for her lægger lopperne gerne æggene.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER