SoBa

jordemoder

33 indlæg i dette emne

Havde i jeres mænd med? Er i tvivl om jeg skal slæbe min med (har ikke været til mit første JM besøg endnu).

Jeg havde min kæreste med til Første JM besøg... om han skal med til de andre ved jeg ikke.. Det er lidt op til ham selv...Vil heller ikke tvinge ham med til fødselsforberedelse... ;) Han har været det igennem en gang før, så han vælger helt selv... Vil bare have ham med på rundvisning på fødegangen, til scanninger og selve fødslen... De krav har jeg stillet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde min mand med første gang. De andre gange var han på arbejde, og jeg synes hellere ikke, der er nogen grund til det, med mindre han selv ønsker det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde heller ikke det store ud af JM i forhold til at få information og stille spørgsmål - og hende, der startede som min faste JM var desuden møgirriterende og opførte sig, osm om jeg var 5 år og ikke kunne tænke selv (heldigvis blev hun af en eller anden årsag forhindret i at fortsætte med mig, og jeg fik først vikar og så en ny fast - som der dog også kom vikar for den sidste gang).

Men jeg syntes det var rart at vide, at der blev tjekket blodtryk, urin, SF-mål, hvordan barnet vendte, etc., så jeg tog det simpelthen bare som det. Ikke noget jeg skulle have det store ud af, men bare som en kontrol af, at alt var, som det skulle være.

Og nå ja, så var jeg så heldig, at jeg endte med at føde med en JM, jeg kendte, nemlig hende der var vikar ved mit sidste besøg (og ved den fødselsforberedelse, der lå samme dag) :) Det var såmænd også meget rart (men naturligvis ikke noget, man kan regne med, og det var også mest en god ting, fordi jeg faktisk rigtig godt kunne lide hende. Hvis det havde været hende, der var min faste til at starte med, havde det nok snarere været en dårlig ting at kende hende :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal også først til læge på onsdag (25+3) og mit andet jordemoderbesøg er den 9. september, så jeg undrede mig også over, at TS allerede havde været afsted 2 gange. Det er åbenbart op til det enkelte fødested - ellers ved jeg sgi ikke, hvad grunden er til de store forskelle :blink

Så vidt jeg ved har de på Hvidovre valgt at spare lidt på JM-besøgene.Kan det passe at du skal til 5 besøg i alt?Det skulle min veninde nemlig, mens jeg selv var til 6 besøg på Rigshospitalet.

Det kunne tyde på, at Hvidovre har sparet besøget i uge 20-21 væk - det synes jeg sådan set er okay :)

Havde i jeres mænd med? Er i tvivl om jeg skal slæbe min med (har ikke været til mit første JM besøg endnu).

Min mand var efter eget ønske med til første besøg. Om han vil med til de øvrige, vil jeg lade være fuldstændig op til ham. Han skal være velkommen, men jeg kan også godt forstå, hvis han synes det er spild af tid :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand var med til det første... han kunne dog ikke snuppe jordmoderen så tvivler på han tager med de næste par gange. Måske de sidste gange inden fødslen... Det er op til ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde i jeres mænd med? Er i tvivl om jeg skal slæbe min med (har ikke været til mit første JM besøg endnu).

Min kæreste var med alle gange undtagen én.

Men det var også kun fordi han alligevel havde fri. Hvis han skulle have været i skole eller på arbejde, så havde han ikke taget fri for at komme med. Det synes hverken han eller jeg, at der var nogen grund til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, altså! Hvorfor skal jeg ikke det?! Jeg skal ikke noget før lægebesøg i uge 25?! :o Hvordan finder jeg ud af om der er sket en fejl?! Kan sygehusene havde forskellige besøgsplaner?! :unsure

Hospitalerne har forskellige besøgsplaner. Hvidovre har ikke besøg i uge 21.

Edit: kan så se senere i tråden at du selv er kommet frem til det samme ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes egentlig det var rart lige at komme forbi en JM engang imellem. Ikke så meget fordi der blev snakket så meget, men fordi det blev kontrolleret at den lille og jeg selv havde det godt.

Jeg fik mest ud af de besøg hvor jeg selv havde nogen spørgsmål, men det var først til sidst i graviditeten.

Jeg havde min mand med hver gang, men jeg havde ladet det være op til ham om han ville med eller ej. Hvis han havde sagt at det gad han ikke så var han sluppet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER