Nitzen1987

Nedlæggelse af regionerne for/imod

9 indlæg i dette emne

Lars Løkke har i denne uge sagt, at han ser en snarlig nedlægning af regionernem, hvilket skaber en del debat - også blandt hans egne partifæller...

Hvad er jeres holdning til, at man vil nedlægge regionerne? Vil det løse nogle af de problemer som DK står i for øjeblikket? Bliver der for langt fra borger til politiker?

Del dette indlæg

Jeg er lidt imod det forslag, da jeg bor i noget af det "berømte" udkantsdanmark. Nærmeste sygehus for mig ligger 45 km væk ovre på Falster.

Jeg frygter, at kommer vi til at høre under København, vil det primært være hovedstaden og de store sygehuse der prioriteres og ikke vores lille i Nykøbing.

For 6 år tilbage var der tale om at nedlægge fødeafdelingen i Nykøbing, således at nærmeste ville blive Næstved - hvor er jeg glad for, at det ikke lykkedes dem at trumfe det igennem - men at de derimod valgte at modernisere afdelingen i Nykøbing.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er faktisk usikker på hvad det kommer til at betyde. :unsure

Altså både, hvad fordelene skulle være, og hvad ulemperne skulle være?

Min mavefornemmelse synes det lyder som forringninger og nedskæringer i forklædning som omstrukturering, men jeg ved simpelthen for lidt, til at kunne udtale mig. :blush Er der nogen, der vil forklare det, sådan basics-agtigt? :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er faktisk usikker på hvad det kommer til at betyde. :unsure

Altså både, hvad fordelene skulle være, og hvad ulemperne skulle være?

Min mavefornemmelse synes det lyder som forringninger og nedskæringer i forklædning som omstrukturering, men jeg ved simpelthen for lidt, til at kunne udtale mig. :blush Er der nogen, der vil forklare det, sådan basics-agtigt? :)

Præcis mine ord :unsure

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan heller ikke gennemskue hvad det kommer til at betyde, men min intuition siger mig at det bliver yderligere forringelser.

Kan kun jeg sige at jeg glæder mig til valget.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tænker det er en nedskæring i forklædning.

Hvis vi lige ser bort fra sygehusene så vil det betyde at psykiatri, misbrugsbehandling og døgninstitutioner for børn og unge vil komme på kommunale hænder. Kommunerne er pressede på økonomien i forvejen så jeg frygter en nedskæring på områder der i forvejen har været igennem besparelser. I min optik bliver det på bekostning af brugernes ve og vel.

Lad os nu få det valg...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tænker det er en nedskæring i forklædning.

Hvis vi lige ser bort fra sygehusene så vil det betyde at psykiatri, misbrugsbehandling og døgninstitutioner for børn og unge vil komme på kommunale hænder. Kommunerne er pressede på økonomien i forvejen så jeg frygter en nedskæring på områder der i forvejen har været igennem besparelser. I min optik bliver det på bekostning af brugernes ve og vel.

Lad os nu få det valg...

Jeg er enig i, at det vil give forringelser inden for psykiatri og socialområet fordi institutionerne vel skal overgå til kommunerne, der er hårdt ramt af besparelser.

Jeg tror ligeledes at der kommer forringelser på sygehusområdet. Problemet lige nu er, at regionspolitikerne skal administrerer en sum penge som de ikke selv har indflydelse på (regionener opkræver ikke skat) og de er underlagt diverse krav om behandlingsgaranti mv. som folketingspolitikerne beslutter. Det bliver ikke bedre med bestyrelser på sygehusene.

Hmmm et valg, vil det hjælpe? Villy Søvndal har foreslået at fyre 4000 djøfter - hmm regner han med at der sidder 4000 djøfter der ikke laver relevant arbejde?????? Eller hvad er det mon han mener, der bliver lavet, som ikke er relevant?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er imod det - efter min mening vil det give mere forringelse end der er i dag og jeg kan godt blive sådan lidt bekymret, når jeg selv arbejder i sundhedssektoren plus i udkantsdanmark.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu er det jo ikke en hemmelighed, hvad jeg stemmer på og hvilket parti, som jeg er medlem af, og det er også tydeligt at se i mine besvarelser, når jeg svarer på politiske spørgsmål. Men her kommer mit svar.

Alt det som vores regering har og vil gøre er at privatisere de danske sygehuse, og dette med at nedlægge regionerne er endnu et skridt på vejen, hvis ikke den regering bliver stoppet. Vi kan jo allerede se det med forslaget om, at man skal batale et mindre beløb for at komme til lægen.

Jeg er også sikker på, at bliver regionerne nedlagt, så vil der blive skabt endnu mere udkantsdanmark, og det betyder at alle som ikke bor i København kommer til at skal rejse lang for at komme til et hospital. Desuden tror jeg også på, at det kommer til at betyde forringelser og nedskærrring, hvor det til sidst ender med, at man vælger at gå til et privathospital, da forringelserne på de offentlige hospitaler er så store. Dermed bliver det kun dem, som har en god økonimi, og som har råd, der får mulighedern, men de, som ikke har råd må nøjes med en lang venteliste og dårligere service.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER