Oprettet August 11, 2011 Jeg tyvstjæler lige den her skabelon fra en anden terminsgruppe, da jeg synes, at det er en god måde at præsentere sig selv på :) Skabelonen er hér! Så skal I bare kopiere det og skrive jeres svar! og så opdatere løbende! NAVN: ALDER: BOR I: UDDANNELSE/ARBEJDE: FRITIDSINTERESSER: KÆRESTE / GIFT: TERMIN: FØDESTED: DRENG/PIGE: MULIGE NAVNE: ANDRE BØRN: VÆGTFORØGELSE: STRÆKMÆRKER: KVALME: ØDEMER: PLUKVEER: RYGSMERTER: BÆKKENLØSNING: FØDSELSFORM: FRYGT FOR FØDSEL: HVEM SKAL MED TIL FØDSEL: SOVER DÅRLIGT OM NATTEN: SJOVE SPISEVANER: SÅ LANGT HENNE VED SIDSTE OPDATERING: SCANNING: NÆSTE LÆGEBESØG: JORDMODER: ANDET: Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 19, 2011 (redigeret) SLETTET Redigeret August 30, 2011 af ønskebebs Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 22, 2011 NAVN: Anja ALDER: 30 år BOR I: Tjæreborg UDDANNELSE/ARBEJDE: Socialrådgiverstuderende FRITIDSINTERESSER: familien, rejser, ski, spinning, løb, krimibøger KÆRESTE / GIFT: kæreste med Morten gennem 6 år TERMIN: 1/4-2012 FØDESTED: Esbjerg DRENG/PIGE: Ved ikke endnu - men vil gerne vide det MULIGE NAVNE: Villads/Alberte (dem der topper lige nu :-)) ANDRE BØRN: Hjalte fra 21.09.09 VÆGTFORØGELSE: 0 kg STRÆKMÆRKER: ingen KVALME: MAX ØDEMER:ingen PLUKVEER: ingen RYGSMERTER:ingen BÆKKENLØSNING: nej FØDSELSFORM: så almindeligt som muligt :-) FRYGT FOR FØDSEL: nej HVEM SKAL MED TIL FØDSEL: Min kæreste SOVER DÅRLIGT OM NATTEN: nej SJOVE SPISEVANER: nej SÅ LANGT HENNE VED SIDSTE OPDATERING: 9+1 SCANNING: 14/9-11 NÆSTE LÆGEBESØG: ? JORDMODER: ? ANDET: Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 22, 2011 NAVN: Kathrine ALDER: 25 år BOR I: Næstved UDDANNELSE/ARBEJDE: Pædagogstuderende (færdig januar 2012) FRITIDSINTERESSER: Venner, film, familien, bøger, kage bagning, kreativitet og meget mere. :) KÆRESTE / GIFT: Kæreste med Daniel siden dec. 2006 Forlovet siden Jul. 2010 TERMIN: 19 April 2012 FØDESTED: Næstved DRENG/PIGE: indtil videre er det en lille dreng :D MULIGE NAVNE: vi kan slet ikke blive enige :D ANDRE BØRN: Bonus datter på 6 år. VÆGTFORØGELSE: jeg har tabt mig. STRÆKMÆRKER: Ja (men ikke pga. graviditet men vægtøgning) KVALME: ikke mere :D weehuu ØDEMER: PLUKVEER: RYGSMERTER: Ja men er sikker på det er min gamle skade der brokker sig. BÆKKENLØSNING: FØDSELSFORM: Normal FRYGT FOR FØDSEL: Nej ikke endnu HVEM SKAL MED TIL FØDSEL: Kæresten og en veninde. SOVER DÅRLIGT OM NATTEN: ja har en stor uro i kroppen. SJOVE SPISEVANER: kan pludselig ikke lide kylling og ærter. SÅ LANGT HENNE VED SIDSTE OPDATERING: 16+2 SCANNING: NF 10 okt 2011 - MD 6 dec. 2011 + kønsscanning 2 nov. 2011 NÆSTE LÆGEBESØG: JORDMODER: 2 nov. 2011 ANDET: Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 25, 2011 NAVN: Louise - Oftest kaldt Leeloo eller Lulle ALDER: 27 BOR I: Hjortespring - Herlev UDDANNELSE/ARBEJDE: Ingen færdiggjort uddannelse, pt sygemeldt fra DSB-7eleven Østerport FRITIDSINTERESSER: Forskellige krybdyr (vi har selv 8 slanger), pt skal jeg bare slappe af iht. min sygemelding, men starter op med svømning ligeså snart jeg får taget mig sammen :whistling KÆRESTE / GIFT: Gift med Carsten :loveshower TERMIN: 7. april FØDESTED: Herlev Hospital DRENG/PIGE: En pige MULIGE NAVNE: Lina Elly ANDRE BØRN: Ingen VÆGTFORØGELSE: Heldigvis ikke endnu, da jeg er plussize, må jeg helst ikke tage på under graviditeten :unsure STRÆKMÆRKER: Ikke endnu KVALME: Ikke så meget mere... kun hvis jeg glemmer at spise ØDEMER: Pas?! PLUKVEER: RYGSMERTER: yup, men det kan så godt hænge sammen med mine ledsmerter, selvom det bliver bedret at de hormoner der er i kroppen under graviditet :yay :yay BÆKKENLØSNING: ja desværre... så jeg går hjemme og keder mig FØDSELSFORM: Jeg vil helst føde naturligt uden epidural, evt i vand :-) FRYGT FOR FØDSEL: Er mere nervøs for, om jeg bliver en god nok mor HVEM SKAL MED TIL FØDSEL: Carsten :kuller SOVER DÅRLIGT OM NATTEN: Yup, men det har jeg nu gjort længe... er så konstant træt så jeg sover også om dagen indimellem SJOVE SPISEVANER: Jeg er meget sippet med om ting er fede, fx nægter jeg at spise flæskesteg til Carstens store ærgelse... SÅ LANGT HENNE VED SIDSTE OPDATERING: 24+1 SCANNING: Tidlig scanning 25/8-11, Nakkefoldscanning 7/10-11, misdannelsesscanning 22/11-11+ekstra 29/11-11, vægtscanning 17/1-12 NÆSTE LÆGEBESØG: 23/12 JORDMODER: 11/10-11, 10/1-12 ANDET: starter til akupunktur mod bækkenløsning 6/1-12 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 28, 2011 NAVN:Annika ALDER:28 BOR I: København UDDANNELSE/ARBEJDE:Københavns Kommune -> som økonomielev FRITIDSINTERESSER: KÆRESTE / GIFT: Kæreste TERMIN:25 April 2012 FØDESTED:Hmm... Rishopitalet DRENG/PIGE:Det vil vi gerne vide, når vi kommer så langt. MULIGE NAVNE:Vi har mange i spil, men da jeg kommer fra Færøerne skal navnet kunne udtales på færøsk. ANDRE BØRN:Freya på 3 år, samt kærestens datter Mynte på 7 år. VÆGTFORØGELSE: STRÆKMÆRKER:Kun en smule fra sidst. KVALME:Indtil videre har jeg haft kvalme i uge 4, men kun i et par dage. ØDEMER/Opsvulmet: PLUKVEER: RYGSMERTER:Jeg havde lige en smule her i starten, men mon ikke det kommer til slut i graviditeten. BÆKKENLØSNING: FØDSELSFORM: FRYGT FOR FØDSEL:Ja, en smule er jeg. HVEM SKAL MED TIL FØDSEL:Min kæreste SOVER DÅRLIGT OM NATTEN: SJOVE SPISEVANER: SÅ LANGT HENNE VED SIDSTE OPDATERING: SCANNING: NÆSTE LÆGEBESØG:14. September til første læge tjek, da vil jeg være i uge 8. JORDMODER: ANDET:sover dagen lang!! :balloon Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 26, 2011 NAVN: Trine ALDER: 24 BOR I: Slagelse UDDANNELSE/ARBEJDE: Sygeplejeskolen Slagelse FRITIDSINTERESSER: Kreating til baby, kolonihave, bage, svømmeinstruktør for handicappede KÆRESTE / GIFT: Gift med Mads siden september 2010 TERMIN: 24.04.2012 FØDESTED: Holbæk sygehus DRENG/PIGE: 80 % sandsynlighed for en dreng MULIGE NAVNE: Wiliam ANDRE BØRN: VÆGTFORØGELSE: ca. 12 kg. men ved ikke hvor meget jeg vejede inden jeg blev gravid STRÆKMÆRKER: På brysterne :( og på det nederste af maven, efter den er sunket, har først set det i dag:blush KVALME: Er jeg heldigvis sluppet fra indtil videre ØDEMER: PLUKVEER: Oplever dem hele tiden, også når jeg ligger og slapper af RYGSMERTER: Lænden kan mærkes, men det er ikke noget jeg lidder under BÆKKENLØSNING: Nej, men jeg har en klar idé om hvor mit bækken sidder :) FØDSELSFORM: Så naturligt som muligt FRYGT FOR FØDSEL: Frygt for ikke at nå frem i tide og frygt for brug af sugekop HVEM SKAL MED TIL FØDSEL: Min mand og storesøster SOVER DÅRLIGT OM NATTEN: Vågner når jeg skal vende mig eller tisse, men falder som regel i søvn igen SJOVE SPISEVANER: Kan pludselig godt lide smagen og duften af bacon, men spiser det sjældent SÅ LANGT HENNE VED SIDSTE OPDATERING: 35+5 SCANNING: Dem er der desværre ikke flere af, men glæder mig også mere til, at se ham i levende live :) NÆSTE LÆGEBESØG: Har overstået det sidste besøg i dag, alt fint.. Så nu er det bare at vente JORDMODER: 3.april ANDET: Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 9, 2011 Så tror jeg endelig at jeg vil begynde at tro lidt mere på denne graviditet (har tidligere på året måtte få en MA da fosteret var gået til grunde :boo ) og melde mig ind i jeres gruppe :) NAVN: Michelle ALDER: 23 år BOR I: Trørød UDDANNELSE/ARBEJDE: Pædagogstuderende FRITIDSINTERESSER: Læse fantasy bøger, se tv serier, hygge i haven KÆRESTE / GIFT: Gift med Jens TERMIN: 25. april (sidste mens + skanninger er enige) FØDESTED: Herlev Hospital DRENG/PIGE: Vil ikke vide det MULIGE NAVNE: ANDRE BØRN: Ingen - dette bliver vores første VÆGTFORØGELSE: Ved ikke, da jeg ikke vejer mig. Men tabte en del kg fra 1. besøg hos lægen til nakkefoldsskanningen pga. kvalme STRÆKMÆRKER: Ingen indtil videre - kan jo håbe det holder :P KVALME: På alle tider af døgnet... Er dog gået en del væk i den sidste uges tid og kommer kun lidt en gang imellem ØDEMER: Ingen PLUKVEER: Ingen RYGSMERTER: Lidt en gang imellem, men tror det skyldes dårlige stole på uddannelsen BÆKKENLØSNING: Nej FØDSELSFORM: Naturlig FRYGT FOR FØDSEL: Har hørt noget med at man kan blive klippet op dernede, hvis man er ved at revne... og at det lyder som når man klipper en kylling op... HVEM SKAL MED TIL FØDSEL: Ægtemanden SOVER DÅRLIGT OM NATTEN: Vågner nemmere om natten. Nogle gange pga. blæren. SJOVE SPISEVANER: Kunne pga. kvalmen tidligere ikke døje når kød blev stegt eller spise det. Var og er stadig til gengæld meget glad for frisk frugt. Kan heller ikke lide fedtet mad eller fastfood SÅ LANGT HENNE VED SIDSTE OPDATERING: Menes der sidste skanning eller denne post? Jeg er i dag 20+2 uger henne SCANNING: 3/10 Skanning v. gynækolog. 17/10 Nakkefoldsskanning. 18/11 "Hygge"skanning v. gynækolog. 1/12 Misdannelsesskanning NÆSTE LÆGEBESØG: 11/1 JORDMODER: 25/10 og 24/1 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 17, 2011 Hvordan redigere man i sin status?? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 18, 2011 under indlægget er der en redigerknap :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 30, 2011 NAVN: Jette ALDER: 29 BOR I: Fredericia UDDANNELSE/ARBEJDE: ssh FRITIDSINTERESSER: KÆRESTE / GIFT: Kæreste TERMIN: 30. april FØDESTED: Kolding DRENG/PIGE: Dreng MULIGE NAVNE: Philip ANDRE BØRN: 3 piger 03 05 og 07 VÆGTFORØGELSE: 4 kg STRÆKMÆRKER: nope KVALME: ikke mere ØDEMER:ja om aftenen PLUKVEER: ja lidt RYGSMERTER:ja masser BÆKKENLØSNING: ja desværre FØDSELSFORM: naturlig FRYGT FOR FØDSEL: nej HVEM SKAL MED TIL FØDSEL: faren plus veninde SOVER DÅRLIGT OM NATTEN: ja for dælen SJOVE SPISEVANER: masser af laks SÅ LANGT HENNE VED SIDSTE OPDATERING: første opdate SCANNING: 3 nf kønsscanning og 20. ugers NÆSTE LÆGEBESØG: 14/2 JORDMODER: ANDET: Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 15, 2012 Hejsa. Da jeg er ny herinde, udfylder jeg også lige denne. :rolleyes NAVN: Rikke ALDER: 31 BOR I: Nørre Aaby tæt på Middelfart UDDANNELSE/ARBEJDE: Lærer FRITIDSINTERESSER: Caféture, løb og gåture KÆRESTE / GIFT: Gift TERMIN: 2 april FØDESTED: OUH DRENG/PIGE: Pige MULIGE NAVNE: Mathilde ANDRE BØRN: 2 en pige på 11 år og en dreng på 5 år. VÆGTFORØGELSE: 7 kg. STRÆKMÆRKER: Nej KVALME: Havde meget frem til uge 17 ØDEMER: Nej PLUKVEER: Ja lidt RYGSMERTER: Ja en del BÆKKENLØSNING: Ja desværre FØDSELSFORM: Kejsersnit FRYGT FOR FØDSEL: Lidt HVEM SKAL MED TIL FØDSEL: Min mand SOVER DÅRLIGT OM NATTEN: Ja indimellem SJOVE SPISEVANER: Nej men har en træng til søde sager SCANNING: Gik fint.;-) NÆSTE LÆGEBESØG: 2 marts JORDMODER: Sidst i marts Del dette indlæg Link to post Share on other sites