Oprettet August 8, 2011 (Hvorfor??) Dette er IKKE for at støde eller såre nogen, jeg undrer mig bare! :) Jeg kan se at flere og flere benytter andre skrift farver og typer. Hvorfor? Jeg, personligt, får ondt i øjnene af alle de skift der kan være i en tråd, at jeg ofte springer de indlæg over der ser "anderledes" ud, da mine øjne bliver bims :wacko For mig er det lidt som at læse et indlæg der er skrevet mens caps lock har været trykket på. Så hvorfor vælger du at skrive dine indlæg i andre farver/skrifttyper? Husk nu, at dette KUN er skrevet fordi jeg undrer mig, og er nysgerrig :balloons Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2011 jeg tror det handler om, at det er en del af dem, at det står i en bestemt farve eller med en bestemt skrifttype. Jeg bruger det ikke, og det handler ganske enkelt om, at jeg er doven og ikke gider bruge tid på at skifte :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2011 Tror det er lidt af en personlig "signatur" :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2011 Jeg bruger det nogen gange når jeg gider i min tråd... MEN bruger kun de mørke farver.. og letlæselig skrift. Tror det afhænger lidt af mit humør ;) Hvis jeg skal være ærlig kan jeg bedre lide nogen af de andre skrifttyper der ligger gemt herinde - end denne sædvanlige.... MEN har det som dig.. udelukkende store bogstaver (specielt overskrifter) og så gule, lyse grøn mv. farvede skrifter genere også mine øjne utroligt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2011 Jeg er jo heller ik selv hellig ;) Jeg bruger det fx ved II Når folk har fået en pige/dreng (hvis ik jeg skriver fra telefonen ;) osv. Jeg synes bare det er lidt ærgeligt at jeg/nogen springer indlæg eller tråde over, fordi man får ondt i øjnene af at læse dem.. Men jeg ved jo ik om det er noget de har taget med i deres overvejelser for at skrive med anden farve :) Do tell me! :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2011 Sjovt! Det har jeg også siddet og undret mig over, for jeg synes nemlig det er lidt irriterende og "se mig"-agtigt... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2011 Jeg kan også undre mig. Men mest af alt fordi jeg selv er for doven til at gøre noget særligt ud af mine indlæg :rolleyes Men jeg kan også synes det er træls hvis der bliver brugt pang-farver i en hel tekst - så springer jeg ofte over. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2011 Jeg har det faktisk lige omvendt...... Jeg synes det er hyggeligt at der er nogen der altid skriver i en farve :biglove Det giver personlighed, og så længe det ikke lige er lysegul/grøn eller en anden "besværlig" farve, så generer det ikke mine øjne overhovedet :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2011 Hmm, det har jeg faktisk aldrig tænkt over. :) Men jeg bruger selv farver og størrelser, hvis jeg har lyst til at være lidt festlig (og samtidig gider bøvle med det :P), altså f.eks. skriver "TILLYKKE!" istedet for "tillykke". Og så kan jeg finde på at bruge en større skriftype, hvis jeg vil fremhæve noget, eller hvis jeg vil lave en overskrift i en tråd. Som en slags teaser, tror jeg. Men det er nu mest på bryllupsklar.dk jeg gør det. Og langt det meste af tiden bruger jeg bare det almindelige sorte. :) Men jeg er enig med Troldemor i at det er lidt hyggeligt at nogen altid skriver med bestemt farve/type og at det giver lidt personlighed. :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2011 De der kender mig fra andre foraer (Bryllupsklar, MBK) ved også, at jeg har holdt den samme farve og skrifttype igennem alle mine besvarelser og indlæg - det er bare sådan jeg er... Ikke for at være "se-mig"-agtig - det er jo bare lidt ynkeligt, hvis man gør det med den baggrund - jeg er bare en sprudlende rød farve og længere er den ikke :balloons Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2011 Jeg har det faktisk lige omvendt...... Jeg synes det er hyggeligt at der er nogen der altid skriver i en farve :biglove Det giver personlighed, og så længe det ikke lige er lysegul/grøn eller en anden "besværlig" farve, så generer det ikke mine øjne overhovedet :) Jeg er meget enig her! Jeg synes også det er hyggeligt og ville ønske jeg også nogen gange gad bruge tid på det :D Jeg har lilla som gennemgående farve, da det også var temafarven til vores bryllup og mine bryllupstråde derfor også var i lilla look - jeg bruger det dog kun i overskrifter og aldrig i 'alm' tekst. Jeg laver farvede overskrifter fordi jeg er en organisator og ordensmenneske til fingerspidserne og jeg synes det giver et bedre overblik :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2011 Hmm, tror også det er "en del af mig", er derfor lidt ked af at høre nogle synes det er træls, for jeg synes selv det er super hyggeligt og kan også godt lide at (nogle få) andre gør det. Har jeg glemt at ændre farve, så ser det så forkert ud, at jeg går ind og ændrer farven bagefter - ellers er det jo ikke "mit" indlæg! Dog sætter jeg pris på at "vi" er et fåtal, der ændrer farve, for gjorde alle det, ville det blive for meget cirkus. Jeg er ret glad for jeg (stort set) er den eneste der skriver med mørk rødt, da det så er super nemt at finde sine egne indlæg igen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2011 jeg elsker farverne :glad jeg bare doven og bruger dem ikke selv ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2011 jeg elsker farverne :glad jeg bare doven og bruger dem ikke selv ;) Enig her ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2011 Jeg elsker også farverne men bruger den kun hvis jeg fremhæver noget eller skriver en "festlig" besked i form af en lykønskning... Og så synes jeg, at det er hyggeligt at jeg kan genkende fx TiaK's indlæg uden at jeg har lagt mærke til hendes navn på skrift :) Men jeg synes at det er bøvlet at ligge forskellige farver ind i teksterne.... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2011 Jeg har også undret mig over indlæg i farve. Jeg bruger det kun hvis jeg quoter et indlæg og farver det rødt, jeg har en bemærkning til. Jeg synes der bliver for meget farveflimmer, hvis alle vælger personlig farve. Jeg bryder mig heller ikke om, når folk ændrer skrifttypen. Standardskriftypen er valgt til forum, fordi den er let læselig, det er ikke alle skriftstyper der er det. Jeg har eksempelvis en kollega der skriver mails i comic sans. Hun skriver tit lange faglige forklaringer og i mit hovedet hænger det faglige slet ikke sammen med den festlige/barnlige skrifttype. Det giver desuden flimmer, når man skal læse en komprimeret tekst i den skrifttype. Det jeg vil sige med dette er, at man som afsender skal huske at tænke på, hvordan modtageren opfatter budskabet. Det er jo lidt ærgeligt, hvis man bevist vælger at skrive med lysegrøn (jeg aner ikke om nogen bruger lysegrøn herinde, det er ikke for at ramme nogen personligt) fordi man elsker lysegrøn og bliver i godt humør af den farve og alle andre så synes den farve er umulig at læse og springer indlægget over!!! :balloons Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 9, 2011 jeg synes det er helt fint folk skriver i "deres" farver, jeg er bare for doven til det :blush jeg synes det sætter et personligt præg på Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 9, 2011 TiaK havde jeg ikke "opdaget" eller bemærket brugte en anden farve, fordi den er mørk-rød - den generer mig ikke... Men jeg springer altså også tråde over med farver - måske er det min skærmindstilling der er forkert, eller fordi jeg ikke får mine briller på, men de farver er bare belastende.. Lige så snart de bliver lidt "lyse"... Synes dog "lidt" farve er festlig.. Som fx tillykke, dreng/pige og stregerne.. Men lidt er godt, meget er for meget ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 9, 2011 Jeg har også undret mig over indlæg i farve. Jeg bruger det kun hvis jeg quoter et indlæg og farver det rødt, jeg har en bemærkning til. Jeg synes der bliver for meget farveflimmer, hvis alle vælger personlig farve. Jeg bryder mig heller ikke om, når folk ændrer skrifttypen. Standardskriftypen er valgt til forum, fordi den er let læselig, det er ikke alle skriftstyper der er det. Jeg har eksempelvis en kollega der skriver mails i comic sans. Hun skriver tit lange faglige forklaringer og i mit hovedet hænger det faglige slet ikke sammen med den festlige/barnlige skrifttype. Det giver desuden flimmer, når man skal læse en komprimeret tekst i den skrifttype. Det jeg vil sige med dette er, at man som afsender skal huske at tænke på, hvordan modtageren opfatter budskabet. Det er jo lidt ærgeligt, hvis man bevist vælger at skrive med lysegrøn (jeg aner ikke om nogen bruger lysegrøn herinde, det er ikke for at ramme nogen personligt) fordi man elsker lysegrøn og bliver i godt humør af den farve og alle andre så synes den farve er umulig at læse og springer indlægget over!!! :balloons Jeg er heller ikke god til "sjove" skriftyper! Får jeg det elektronisk kan jeg godt finde på at ændre skrifttypen, så jeg har nemmere ved at læse det. (har haft en underviser, der KONSEKVENT brugte store bogstaver! Fik ikke særlig meget ud af hans forelæsninger...) Det skal være nemt at læse og jeg har defor også hel bevidst valgt en mørk skriftfarve, da jeg synes den er stort set lige så nem at læse som sort. Men hvis mange herinde ændrede farve, så ville jeg stoppe, da det så ville blive for meget. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 9, 2011 Hvis det er for at skille sig ud synes jeg hellere man skulle bruge sit billede og sin signatur. :-) Jeg bliver nemlig også lidt forvirret i øjnene af forskellige farver og det kan være hårdt for øjnene at læse rødt. :-/ Jeg synes nu ikke det er overvældende mange der gør det herinde, jeg har været på andre forum hvor det er meget værre! :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites