Oprettet August 7, 2011 Jeg har jo testet II i dag :glad Er "boblende" lykkelig indeni, men samtidig har jeg en "drøm" om at smide nogle kilo, som jeg jo allerede var i gang med ingen jeg blev gravid.... Altså ikke gennem en hård slankekur eller sådan noger... men gennem sunde kostvaner, hvor jeg holder øje med mit kalorie indtag, spiser en del frugt og grønt og groft brød.... og så gennem motion i form af løb... Det er meget forskellige hvor langt jeg løber/går alt fra 2,7-7 km. og jeg lytter selvfølgelig til hvad min krop siger.... Kan jeg fortsætte ufortrædent med det i de næste par måneder? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 7, 2011 Jeg er selv i samme båd. Jeg fortsætter med mit vægttab og har derfor også kontaktet lægen for at starte til kontrol og vejledning der. Motionen skal du endelig fortsætte med og ligeså med den sunde kost. Du skal bare huske at have lidt ekstra kcal til den lille :-) Det behøver jo heldigvis ikke at være usunde sager der ryger ind.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2011 Det tror jeg sagtens du kan og jeg tror også, at det vil være sundt for dig og baby. Jeg er i uge 29 og træner stadig fire gange om ugen. I øjeblikket mest på en motionscykel og med vægte, fordi min krop er blevet for tung til at hoppe rundt;) det føles skønt at bevæge sig og jeg er sikker på, at det er med til at give en god fødsel.... Man træner jo også op til et maraton:) Sundhedsstyrelsen anbefaler jo også at gravide dyrker motion mindst en halv time dagligt, så slÅ dig bare løs;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2011 Selvfølgelig hænger det sammen :) Du kan jo ikke regne med at tabe dig i vægt, men du kan gå din graviditet igennem uden rigtig at tage så meget på . Spis lige så sundt som du plejer og løb som du gør.. mærk kroppen efter hvad du kan :) Du kan også spise en plade marabou hver dag i din graviditet fordi du alligevel tager på, men jeg kan fortælle dig det ses bagefter ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2011 Tillykke med de to streger :D Jeg vil gerne tilføje at jeg er i uge 31. og har endnu ikke taget på. Jeg har jo selfølgelig også undret mig hvordan det kan lade sig gøre ikke at tage på når jeg spiser som jeg plejer , men jordemoder og læger har gentagne sagt : Baby får først og er der noget tilbage derefter får du det , baby skal nok tage det den har brug for ! Men stadig kan jeg ikke lade være med at tænke hvordan de kan skrive i forskellige bøger at man ikke må være på kur under en graviditet - da kroppen udskiller giftstoffer og det er farligt for barnet - synes ikke det hænger sammen med de svar jeg har fået ! Når det så er sagt - så er det jo kun en god ting at tænke over hvad man putter i munden når man er gravid , spiser sundt og varieret og ikke går sulten i seng - så skal det nok gå godt ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2011 Stort tillykke med den lille i maven :loveshower Jeg har læst at man ikke må går på slankekur, når man er gravid, da man kan udskiller nogle stoffer der kan skade barnet. Men man kan/må spise sundt og masse motion ;). Jeg spiser meget sundt og prøve det med motion(sidste går ikke så godt :blush) Har kun taget 2 kg. på, så det gør meget ;). Især fordi med den første tog jeg 11 kg på :oops Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2011 Jamen jeg tænker det heller ikke som en slankekur, men som en sund livsstilsændring, som jeg påbegyndte for 2 uger siden og bare fortsætter med.... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2011 Jamen jeg tænker det heller ikke som en slankekur, men som en sund livsstilsændring, som jeg påbegyndte for 2 uger siden og bare fortsætter med.... - og det burde der bestemt heller ikke være noget problem i :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2011 Jamen jeg tænker det heller ikke som en slankekur, men som en sund livsstilsændring, som jeg påbegyndte for 2 uger siden og bare fortsætter med.... Troede jeg bestemt ikke er noget galt med, men det er mere det med at tælle kalorie. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 31, 2011 Jeg burde tabe mig 20 kilo, og har tendens til overspisning. Derfor tæller jeg også kcal. så jeg kan se sort på hvidt, når jeg kommer for højt op. Mit mål er at holde mig på ca. 1700 kcal i døgnet, men ligger oftest på 2500, når jeg ikke holder mig bevidst om indtaget. Så sultekur: nej! Sund kost og ikke for meget + motion: Ja! Jeg kan ikke forestille mig, at det skader baby :) Tværtimod. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 31, 2011 jeg er i uge 31, og vejer præcis det samme som inden jeg blev gravid, jeg har altså ikke taget et eneste kilo på.... jordmoderen siger det er rigtig godt, da mit bmi inden graviditeten var en lille smule for højt.... jeg synes du lyder meget fornuftig i dine planer, mht. livsstil under graviditeten.... motion og sund kost er jo altid en god ting, og da i høj grad også under en graviditet.... og det har jo intet med en decideret slankekur at gøre.... jeg kan ikke se noget galt i at du fortsætter med den sunde livsstil under graviditeten, så længe du husker at få de vitaminer, jern og kalcium som du skal have.... og så skal du bare lytte til din krop, hvad du kan holde til, og ikke overanstrenge dig selv.... sådan har jeg gjort ind til videre, og det har åbenbart virket.... held og lykke med det hele.... :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites