Mama

Hvordan skal tøjet vaskes?

12 indlæg i dette emne

Hej,

Jeg skal have vasket baby tøj osv., men tænker på hvordan det skal vaskes? Altså hvor mange grader er det bedst at vaske det i? Og skal jeg tørretumble det eller skal jeg hænge det til tørre?

Hvad har i andre gjort?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det meste a det tøj som vi har, har været brugt før så det har jeg kun vasket på 30 grader..

Og det nye har jeg vasket på 40 Grader.. Og da vi bor på første sal og ikke har plads til tørretumbler så har jeg hængt

det til tørre på tørrestativet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har vasket det meste på 30 grader og så hængt til tørrer. Håndklæder, stofbleer og vaskeklude er blevet vasket på 60 grader og så smidt i tørretumbleren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har vasket det hele på 40 og så hængt det til tørre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i valgt at hænge det til tørre pga. risiko for at tøjet krymper eller er det af praktiske grunde? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hænger altid tøj til tørre medmindre jeg står og skal bruge det med det samme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også vasket ved 40 grader og så hængt det til at tørre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hængt det op for at undgå at det krymper og for ikke at slide for meget på det. Det er kun 60 grader vaske som sokker, undertøj, håndklæder og lign. der kommer i tørretumbleren herhjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vejret ser godt ud idag med solskin her i København, så tror jeg vil vaske det og hænge det til tørre. Det bliver da hyggeligt at have små størrelser tøj hængende på tørrestativet. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SKRÆK OG TUHEJ!!!!! :o

Vaskemaskinen gik pludselig i stå midt i det hele og ville hverken det ene eller det andet! Og jeg havde sat alt baby tøjet i størrelse 56-62 i den! Troede sgu lige at jeg havde mistet alt tøjet. Nu lykkedes det mig at genstarte den så håber at tøjet overlever!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber tøjet overlevede :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber tøjet overlevede :)

Tøjet overlevede men det samme skete igen da jeg skulle vaske næste hold tøj idag! Men den fortsatte med at vaske igen efter en pause hehe puha.. kunne lige se katastrofen for mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER