Oprettet August 4, 2011 Hej piger, Var hos jordemoderen idag og blev rigtig bange. :( Hun rørte ved min mave og tog ordentligt fat og brugte meget tid på det og gik hen og kiggede på journalen et par gange. Jeg blev selvfølgelig rigtig nervøs især fordi hun ingenting sagde. Så spurgte hun om min fødselsvægt, som var 2800 gr. og hun spurgte om jeg var født til tiden hvilket jeg er. Så spurgte hun til min mands vægt osv. mens hun stadig tog fat rundt omkring på maven og det gjorde pænt ondt skal jeg lige hilse og sige. Hun spurgte så om det er ok. med mig at hun lige får en kollega til at kigge på min mave. Jeg smilede pænt og svarede ja selvfølgelig og prøvede at virke så roligt som muligt. Da hun var gået tænkte jeg selvfølgelig de værste tanker: "MIT BARN ER DØD! JEG VIDSTE NOGET VILLE GÅ GALT!" Så kommer den anden jordemor ind og mærker på maven og siger: "Arrhh, det er helt fint. 2800 gr." PUUUUHA! Var det bare det hun var i tvivl om! FOR FANDEN DA! Efter kollegaen var gået tog jordemoderen igen fat i min mave og har skrevet hende til at veje 2400-2500 gr. Men hun mente at hun hverken vejer for lidt eller for meget. Hun synes bare det er underligt at hun kun har taget 500 gr. på siden sidste lægebesøg, men lægens bud er jo bare et gæt.. ligesom hendes også er tænker jeg. Men kan ikke lade være med at tænke på om det nu også er i orden at hun vejer så lidt? Spiser jeg mon for lidt? Jeg spiser og spiser og har taget 15 kg. på så det kan da ikke være fordi jeg spiser for lidt? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 4, 2011 Jeg var til JM da jeg var 35+4 og der blev den lille skønnet til 26-2700 g. hvilket var en smule over gennemsnittet, så 24-2500 g. lyder i mine øre ikke til at være for lille :) Måske en smule under gennemsnittet men ikke for meget under. Det kan også være lægen har skønnet helt forkert sidste gang. Det er jo netop kun skøn. Hvis den havde lægget meget under gennemsnittet ville du være blevet sendt til scanning for en sikkerhedsskyld, så jeg ville ikke være bekymret :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 4, 2011 Sikke en ubehagelig oplevelse. JM kunne da godt have sagt lidt om sine tanker, så du ikke selv nåede at få den værste tanke af alle :( Men som Lone skriver, så tror jeg også at du ville være blevet sendt videre til tjek på hospitalet, hvis der var noget de var i tvivl om. Så alt er nok fint :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 4, 2011 Jeg tror også, at alt er i den bedste orden med din baby! :loveshower Jeg bliver scannet hver 4. uge, blandt andet laver de vægtscanning, fordi jeg får noget medicin mod for højt blodtryk, der kan hæmme væksten af babyen. Hvis de ikke var sikker på, at alt er fint ved dig, havde de også sendt dig til vægtscanning! Men ja, JM skulle da have sagt, at hun er lidt usikker på babyens vægt, så du ikke skulle nå at blive så nervøs :prik Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 4, 2011 Ja, jeg har også selv tænkt at hvis der var noget galt så ville hun nok have henvist mig til at få en vægtskanning. Blev bare rigtig bange da hun ingenting sagde. :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 5, 2011 Ja, jeg har også selv tænkt at hvis der var noget galt så ville hun nok have henvist mig til at få en vægtskanning. Blev bare rigtig bange da hun ingenting sagde. :( Det kan jeg godt forstå. Hun burde siger noget om sine tanker for det er da en rigtig god måde at gøre en rigtig nervøs på. Men igen jeg tror bestemt ikke du skal være nervøs :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 5, 2011 Kan faktisk ikke lide min jordemoder. Hun er meget kold. Jeg havde mere forventet en smilende jordemoder der virkelig viser at hun er der for at hjælpe en bedst muligt gennem graviditeten og fødslen. Jeg kunne selvfølgelig vælge at få en anden jordemoder, men tænk nu hvis jeg så får hende til fødslen! :unsure Det ville ikke være særlig sjovt at ende ud i sådan en situation. Men jeg tror da på at hun har styr på sit arbejde, men mangler det menneskelige aspekt i jobbet. Del dette indlæg Link to post Share on other sites