tazdiginez

sygdom.

21 indlæg i dette emne

Jeg har hele dagen haft det som om mit blodsukker ikke var til stede - rundtosset, sløret syn osv. og det er uanset, hvor meget jeg har spist eller drukket..

Jeg bløder ikke og der er ikke sket noget drastisk udover manden og jeg sexede i nat, men kan det ha' det stadig ha' en effekt på kroppen??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder ikke rart. Umiddelbart tænker jeg at det må være varmen?

Men du skriver jo allerede at du spiser og drikker rigeligt. Så har ikke rigtig andre råd. God bedring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja, jeg har da også selv haft oplevet ubehag på den ene eller anden måde et par enkelte gange efter at vi har haft sex, så det kunne måske godt være det. Mit ubehag efter sex kan strække sig fra smerter i underlivet til almindelig svækkelse og svimmelhed.

Tror ikke at det er fordi der var noget i vejen, det er nok mere det at jeg havde anstrengt kroppen på en bestemt måde, som den så reagerede på - og fået en masse forskellige stoffer fra hjernen til at pumpe rundt i kroppen. Og så kan stillingen også have noget at sige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, har ikke noget klogt at sige. Når min mand og jeg :hump , får jeg smerter i underlivet, men ikke de symptomer, du beskriver.

Vil bare ønske dig en god bedring!!! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det stadig lidt lige sådan i dag - er udmattet og rundtosset (sådan feberagtig, uden at ha' feber), jeg har det ikke for varmt, men det havde jeg i går aftes og har også svedt rigtig meget i nat.. :huh

Jeg tænker lidt om det er varmen samt "overbelastning" da vi :hump - vi var trods alt gang i LANG tid.

Jeg tager jo heller ikke jern, så mistænker også at det kan være det, den er gal med?

Jeg GIDER virkeligt bare ikke at skulle til at tage til læge med noget, som de alligevel bare siger "det er fordi du er overvægtig og ikke tager jern", som de har gjort så mange andre gange :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er grunden til at du ikke tager jern?

Jeg har også haft det utrolig dårligt i dag. Men jeg er sikker på at det er pga varmen <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er grunden til at du ikke tager jern?

Jeg har også haft det utrolig dårligt i dag. Men jeg er sikker på at det er pga varmen <_<

Jeg får blodprops lignende symptomer.

Ondt i brystet, ondt i armen, åndedrætsbesvær og slørret syn.

Så jeg føler ikke rigtigt for at tage jern tilskud, når jeg får det sådan - så hellere spise en håndfuld rosiner i ny og næ.

Min læge er derimod skide sur over det, hvilket jeg ikke kan tage mig af.

Hun mener jeg skal tage pillerne i 4-5 dage (indtil jeg får det dårligt) og så tage en dags pause og så forsætte - men jeg vil ikke.. Jeg får det SÅ dårligt af det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg havde det også sådan den sommer jeg ventede Mick, der var bare dage hvor jeg havde det skidt og det hang altid sammen med varmen <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får blodprops lignende symptomer.

Ondt i brystet, ondt i armen, åndedrætsbesvær og slørret syn.

Så jeg føler ikke rigtigt for at tage jern tilskud, når jeg får det sådan - så hellere spise en håndfuld rosiner i ny og næ.

Min læge er derimod skide sur over det, hvilket jeg ikke kan tage mig af.

Hun mener jeg skal tage pillerne i 4-5 dage (indtil jeg får det dårligt) og så tage en dags pause og så forsætte - men jeg vil ikke.. Jeg får det SÅ dårligt af det!

Det lyder godt nok ikke rart :(

Så må vi håbe at din blodprocent er fin, når du har født. Det er jo heller ikke alle, der har behov for det. Så vidt jeg har forstået er det kun forebyggende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder godt nok ikke rart :(

Så må vi håbe at din blodprocent er fin, når du har født. Det er jo heller ikke alle, der har behov for det. Så vidt jeg har forstået er det kun forebyggende.

Det er det der er problemet, min blodprocent er liige lav nok :P

Men det er der ikke noget at gøre ved, så må jeg bare døje med at være mere sløv efter fødslen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet forskellige typer/mærker af jern? Nogle får det dårligt af en slags jernpiller, men ikke af et andet mærke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet forskellige typer/mærker af jern? Nogle får det dårligt af en slags jernpiller, men ikke af et andet mærke.

Jeg har prøvet nogle forskellige typer og sågar også købt hjem fra nettet, men jeg får de samme symptomer, til at starte med troede vi det var fordi jeg ikke havde behov for det - men det kan vi jo se nu, at jeg har pga. min blodprocent, jeg må vel bare være en af de typer mennesker der ikke kan tåle at man piller ved mit blod :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har prøvet nogle forskellige typer og sågar også købt hjem fra nettet, men jeg får de samme symptomer, til at starte med troede vi det var fordi jeg ikke havde behov for det - men det kan vi jo se nu, at jeg har pga. min blodprocent, jeg må vel bare være en af de typer mennesker der ikke kan tåle at man piller ved mit blod :P

Du kan også få noget i pulverform så er meget mild i maven.

Men hvordan går det idag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan også få noget i pulverform så er meget mild i maven.

Men hvordan går det idag

Tak fordi du spørger :)

Det går bedre, jeg er stadig lidt rundtosset - føler ikke jeg har det varmt, men sveder som et svin :unsure

Hmm.. kan det være kroppen arbejder på højtryk?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak fordi du spørger :)

Det går bedre, jeg er stadig lidt rundtosset - føler ikke jeg har det varmt, men sveder som et svin :unsure

Hmm.. kan det være kroppen arbejder på højtryk?

jeg tror de fleste højgravide sveder ret meget for tiden, jeg var kortere henne end dig, da jeg ventede Mick, men svedte som en gnu hele sommeren, selv når det regnede. Og husk din krop arbejder hele tiden, den forbereder sig hver dag på den store dag, lige fra bebs bliver lavet til den exiter, men jo længere hen du kommer, jo mere mærker du det, men det betyder ikke, at du går i fødsel i morgen eller om en uge. Men ja din krop arbejder døgnet rundt i 40 uger <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet "Kräuterblut" fra apoteket? Det er et flydende jern-tilskud, som er meget mild...

Jeg håber, at du har det bedre igen idag! :goodluck

Jeg sveder også mere eller mindre konstant nu :D Dejligt, at det skal blive lidt køligere ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske skulle du lige ringe til din læge mhp at få målt dit blodtryk og få stixet din urin for protein? Bare for at udelukke forhøjet blodtryk og/eller begyndende svangerskabsfogiftning.

Har du væskeansamlinger i kroppen (primært hænder, fødder ansigt, der ikke er forsvundet når du vågner om morgenen) eller hovedpine/ hurtig vægtøgning/ flimren for øjnene/ lysoverfølsomhed/ kvalme eller smerter øverst i maven skal du fortælle din læge om dette.

God bedring og husk at drikke masser af vand dagen igennem!

Mange hilsner

Solskin

P.S. - som sidebemærkning ville jeg, hvis jeg var i din situation, bide tænderne sammen og bære over med ubehaget og tage jerntilskud alligevel for dit barns skyld. Formentlig forsvinder ubehaget efter ganske kort tid og under alle omstændigheder er der jo ikke tale om nogen særlig lang periode - men det er en helt anden historie...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske skulle du lige ringe til din læge mhp at få målt dit blodtryk og få stixet din urin for protein? Bare for at udelukke forhøjet blodtryk og/eller begyndende svangerskabsfogiftning.

Har du væskeansamlinger i kroppen (primært hænder, fødder ansigt, der ikke er forsvundet når du vågner om morgenen) eller hovedpine/ hurtig vægtøgning/ flimren for øjnene/ lysoverfølsomhed/ kvalme eller smerter øverst i maven skal du fortælle din læge om dette.

God bedring og husk at drikke masser af vand dagen igennem!

Mange hilsner

Solskin

P.S. - som sidebemærkning ville jeg, hvis jeg var i din situation, bide tænderne sammen og bære over med ubehaget og tage jerntilskud alligevel for dit barns skyld. Formentlig forsvinder ubehaget efter ganske kort tid og under alle omstændigheder er der jo ikke tale om nogen særlig lang periode - men det er en helt anden historie...

Mit blodtryk fejler absolut ingenting (mere) :) Det bliver tjekket ved hvert læge og jordemodertjek - min urin bliver også stixet hver gang og der er intet af betydning :)

Jeg har ingen intentioner om at forværre min situation yderligere, det er rigeligt at jeg er sengeliggende pga. bækkenløsning. Min jordemoder siger også at indtagelsen af jern ikke har en dyt at gøre med barnet, men derimod moderens overskud og energi niveau efter fødslen - hun ser det ikke som et problem at jeg ikke tager jern og min blodprocent er ikke drastisk lav.. Det er rigeligt, hvis jeg spiser lidt jernholdigt.

Jeg ved ikke om du har prøvet at have sådanne symptomer, men det er virkeligt IKKE behageligt og det gør virkelig ondt, det er ikke bare ubehageligt, det er ren tortur af egen krop, hvis jeg begynder på jerntilskud.

Ubehaget forsvinder ikke efter kort tid - jeg har trods alt prøvet at tage jerntilskud siden uge 12 !

Så hellere være "rask" og kunne fungere bare nogenlunde inden jeg skal føde..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg har fundet ud af hvad det der giver mig ubehag.

Jeg har læst at livmoderen og baby kan presse på en bestemt blodårer der går i ryggen, som kan gøre at man bliver svimmel og kroppen reagerer anderledes end normalt.

Så jeg går ud fra at det "bare" er det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde det faktisk på samme måde da jeg ventede min søn. 3 dage før jeg gik i fødsel, havde jeg det nødagtigt som du beskriver i dit første indlæg.

Med hensyn til Jern: Kunne jeg heller ikke tage da jeg ventede vores søn, men jeg tog gra-vitamin og der er jo også jern i, og så tænkte jeg lidt mere over hvordan jeg kunne optage jern via kosten ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vel bare rigtig vigtigt for dig at spise jernholdigt i gennem kosten, når du nu ikke tager jerntilskud, dvs. kød og grønne grøntsager - der er jern i bl.a. citrusfrugter, bær, tomater, kartofler, blomkål og de grønne grøntsager.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER