Guest

Bomber i oslo

57 indlæg i dette emne

Det er helt forfærdeligt!!!

Jeg har familie og venner, som bor i Oslo. Heldigvis har de det alle godt!

Mine tanker går til alle ofre og deres familier og venner!!!

Del dette indlæg

De har en teori om, at manden der har skudt børnene også er ham der står bag bomben i Oslo... Det er bare så frygteligt :( Og at det er 13-14 årige børn, der er blevet dræbt, gør bare det hele endnu værre :( :( Ham der står bag skulle selv have kuglen for panden! :shooter (selvom at jeg er imod dødsstraf) :shooter

Del dette indlæg

Annonce ♥

91 dræbte, de 84 er fra øen :boo :boo

Del dette indlæg

Annonce ♥

De har en teori om, at manden der har skudt børnene også er ham der står bag bomben i Odense... Det er bare så frygteligt :( Og at det er 13-14 årige børn, der er blevet dræbt, gør bare det hele endnu værre :( :( Ham der står bag skulle selv have kuglen for panden! :shooter (selvom at jeg er imod dødsstraf) :shooter

Odense ? du mener vel Oslo ? :kram2 :kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er frygteligt!! Han må være sindsyg.

:( :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Update nu er at 7 er dræbt af bomben i Oslo og 84 er dræbt på Utøya. I alt har 91 mennesker nu mistet livet. :( Føj altså. Jeg var virkelig i chok, da jeg lige tjekkede nyhederne fra mobilen i går aftes.

Hvad værre er at jeg også læste en artikel med interview med en svensk bombeekspert, der har udtalt sig at det ligner Al-Qaeda's værk.

Jeg bryder mig virkelig ikke om situationen, specielt ikke nu hvor det hele er kommet så tæt på. Tænk på at det måske kan være Danmark i aften. Det er virkelig en skræmmende tanke, idét Danmark er på black-listen ved terororganistionerne.. :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er simpelthen så rystet! Og det gør mig gal at sådan en mand kan kalde sig konservativ! :( Og det gør mig gal at man kan have så lidt respekt for demokratiet! Jeg forstår slet ikke hvordan det kan gå så galt i hovedet på et menneske.

Og så kan jeg ikke lade være med at tænke tilbage på mine gode minder fra Konservativ Ungdsoms sommerlejr. Mine tanker og dybeste medfølelse går til AUF! Og så håber jeg ikke at de norske unge lader sig afskrække, og endnu flere vil deltage i den politiske debat, og være aktiv i ungdomspolitik. Det fællesskab og alle de gode venner man får sig som aktiv i ungdomspolitik er helt unikt.

Øv hvor gør det ondt lige nu! :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

De mener han ikke har været alene alligevel.

Flere vidneudsagn uafhængige af hinanden peger på at der udover ham der er anholdt også har været en anden mand med mørks hår der har skudt med en pistol.

Del dette indlæg

Annonce ♥

De mener han ikke har været alene alligevel.

Flere vidneudsagn uafhængige af hinanden peger på at der udover ham der er anholdt også har været en anden mand med mørks hår der har skudt med en pistol.

bare de fanger ham og de andre hvis de er flere end 2, ellers er der mange der frygter for hvad nu...

Del dette indlæg

Annonce ♥

bare de fanger ham og de andre hvis de er flere end 2, ellers er der mange der frygter for hvad nu...

De har fanget en anden mand som menes at være medgerningsmand.

Han er fanget udenfor det hotel hvor alle de pårørende er samlet sammen med statsministeren. Han havde en kniv på sig.

Manden de har fanget var deltager i sommerlejren så det er virkelig planlagt hvis han er relateret til hændelsen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

92 ialt nu, 85 fra øen :boo

Del dette indlæg

Annonce ♥

92 ialt nu, 85 fra øen :boo

og ca. 30 i kritisk/alvorlig tilstand.

:boo :boo :boo

Del dette indlæg

Annonce ♥

Odense ? du mener vel Oslo ? :kram2 :kiss

:haha ja selvfølgelig :oops

Del dette indlæg

Annonce ♥

åhhh det er jo indtil nu som frygtet en religøs fundamentalist, som står bag. En kristen fundementalist

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

og tænk jer, han har sagt at dt er ham der skød, fordi det var nødvendigt og han står bag bomben, og vil afgive forklaring for åbne døre.... jeg er sikker på, at der er noget helt galt i hans øverste etage. Men imorgen skal han så i grundlovsforhør for åbn døre

Del dette indlæg

Annonce ♥

nu er der 93 døde, en af de sårede fra øen er død på hospitalet :boo :boo

Del dette indlæg

Annonce ♥

ej hvor er det altså bare frygtelig

Del dette indlæg

Annonce ♥

En af de savnede fra øen er en dansk kvinde.. Det er bare SÅ uhyggeligt!

Del dette indlæg

Annonce ♥

og så synger de krigsat af fjender til mindegudstjenesten. uhhh jeg kan slet ikke tåle det, det er altså bare så frygteligt :boo :boo

Del dette indlæg

Annonce ♥

nu fortæller de i tv2 nyhederne, at der ved bomben nok er flere dræbt end først antaget, da de nu er begyndt at kunne komme ind i bygningen, og kan se at der er flere kropsdele... Skrækkeligt...

Del dette indlæg

Annonce ♥

:boo :boo :boo :boo

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puha hvor er det frygteligt. Læste lige om det på tekst tv da vi kom hjem fra ferie igår :boo :boo

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fra News

Den terrorsigtede Anders Behring Breivik skal indtil videre sidde varetægtsfængslet i otte uger.

Det vi sige at han skal sidde bag tremmer indtil den 26. september.

Breivik må ikke få breve eller aviser i løbet af varetægtsfængslingen. Og den terrorsigtede må heller ikke få besøg. Derudover skal massemorderen sidde i isolation i de første fire uger.

Det er netop blevet offentliggjort ved Tinghuset i Oslo, hvor kendelsen blev læst op.

Breivik er sigtet efter den norske terrorparagraf, som kan give op til 21 års fængsel.

Han kan også risikere at blive idømt forvaring, hvilket kan ende med, at han må tilbringe resten af livet bag tremmer.

Et kort retsmøde

Grundlovsforhøret foregik bag dobbeltlukkede døre af hensyn til sagens efterforskning samt sikkerhedshensyn.

Og retsmødet varede ikke længe. Breivik ankom lige efter 13.30-tiden og cirka tre kvarter senere forlod han stedet igen.

Anklageren har i første omgang bedt om, at massemorderen bliver fængslet i otte uger, og den anmodning har retten altså fulgt. Politiet ønskede også brev- og besøgsforbud, samt at Breiviks første fire uger i fængsel skulle være i isolation.

Han nægter sig skyldig

Manden har både erkendt, at han stod bag bomben i Oslo og skyderi på øen Utøya, men han nægter sig skyldig.

Breivik mener nemlig ikke selv, at hans handlinger var forkerte.

"Målet med attentatet var at sende et kraftigt signal til folket," har Breivik sagt i retten oplyser dommeren.

Del dette indlæg

Annonce ♥

De nedjusterer nu antallet af dræbte til 86 og de forventer umiddelbart at det vil falde yderligere, så det er da en god nyhed midt i det tragiske der er sket :)

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER