Stbaby

Skal han have hvad han gerne vil

4 indlæg i dette emne

Xander er blevet 7 år og har fået en masse penge i gave.

Han har brugt løbehjul et halvt års tid - et billigt legetøjsløbehjul som ret hurtigt gik i stykker og var ret elendigt på grusvej og brosten (hvad der er på halvdelen af hans vej til skole).

Han har set en med et løbehjul der laver gnister og har derfor ønsket sig sådan et og nu hvor han har fået penge vil han bruge pengene til det.

Jeg har for et par uger siden prøvet et 4-hjulet stunt-løbehjul som jeg ved han vil få meget mere glæde af.

Det med gnisterne vil han synes er sjovt en uge eller to hvor det andet vil han synes er sjovt meget længere og også i takt med at han bliver ældre og tør begynde at lave tricks på det. Derudover kan det køre på grusvej og brosten så han vil kunne bruge den til og fra skole, hvor det med gnister skal trækkes hele vejen.

Han får normalt lov til at bruge sine penge på hvad han vil, men bliver rådgivet af mig. Han hører som regel efter, men med denne ved jeg at han er så opsat på at det er lige præcis det med gnister han ønsker sig at han ikke kan / vil forstå at det andet vil han få glæde af længere tid.

Skal jeg bare lade ham bruge pengene på det han vil?

Prøve at overtale ham - men respektere at han højst sandsynlig ikke vil høre efter?

Fortælle det med gnister er udsolgt men at det som jeg synes er bedre er en ny og sej model der er kommet i stedet for? (ja jeg ved godt det er at snyde ham, men jeg har det lidt dårligt med at han skal bruge 500 kr på et løbehjul han vil bruge et par uger og det så kommer til at stå i garagen og samle støv :()

Del dette indlæg

Ja, jeg ville lade ham få det - hvad der er sejt for ham, er jo ikke altid forståeligt for os:-). Men hvis det betyder så meget, kan han jo bare lege med det hjemme på vejen og ikke på vej til skole. Derudover har han selv pengene, så hvis I ikke lige står og skal punge ud, er det lidt nemmere at give efter for sådan et køb, synes jeg.

Så kan han måske gemme sine penge til det andet løbehjul på et senere tidspunkt. Som vores cykelhandler sagde til os, da vi købte cykel til vores 4-årige: HAN skal køre på den grå cykel, og er den fed for ham, så glem alt om, at du synes den sorte er den fedeste, for det bliver han ikke mere glad af. Og han fik søreme ret, ham cykelhandleren, og nu synes mor også, at den grå en den fineste.

Hvis din søn virkelig gerne vil have gnister, synes jeg, han skal have det :goodluck.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu har jeg gået og tænkt mig gråhåret i flere dage om hvordan jeg skulle gribe det an.

Har lige vist ham en youtoube video af det jeg gerne vil have han vælger og straks var han klar på at det skulle være den i stedet for den med gnisterne. Ja sådan kan man blive så overrasket :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu har jeg gået og tænkt mig gråhåret i flere dage om hvordan jeg skulle gribe det an.

Har lige vist ham en youtoube video af det jeg gerne vil have han vælger og straks var han klar på at det skulle være den i stedet for den med gnisterne. Ja sådan kan man blive så overrasket :)

Det var da heldigt at han skiftede mening og tænkte i samme baner som du ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER