tazdiginez

Hormonella

20 indlæg i dette emne

Jeg lukker lige lidt galde ud..

Til at starte på er det nok "bare mig" der er hormonella og tager tingene meget tungere end normalt - men jeg føler virkeligt at uanset hvad jeg siger og gør uden for dette forum (f.eks. facebook) gør at folk stempler mig som uansvarlig og at de betvivler min evne som mor senere hen.

Jeg postede noget på min væg på omkring Go'morgen danmarks "Go Folkehjælp", at jeg synes det var sjovt, at nogle mennesker kunne få hjælp og støtte mens Jesper og mig kunne få en røv at trutte i. (Det skal lige siges at vi denne måned er på r.ven, pga. nogle store regninger, fødselsdage og andre omkostninger, som har gjort at vi bare ikke har nogle penge til os selv eller dyrene) og det var skræmmende at se, hvor fordomsfulde folk var og stadig er.

Nogle af kommentarene stak virkeligt i hjertet og jeg kogte og græd..og Jesper prøvede virkeligt at støtte mig og var lige så rasende!

En af hans veninder skrev en kommentar og Jesper svarede så - i dag sendte han hende en lang mail, da der opstod nogle misforståelser imellem dem, og hendes svar var da positivt, UDOVER at hun liiiige skulle "give et godt råd" på vejen - et råd om at jeg skal passe på med hvad jeg skriver pga. min alder osv. -.- såk!

Jeg mente at det ikke var hendes sag at skulle vurdere om det er ok at jeg skriver mine holdninger på min væg på facebook, min profil er helt privat (udover nogle billeder) for alle udover dem jeg er venner med. At hun mener at det jeg skriver på min væg er for personligt for hendes smag, kan jeg ikke tage mig af, men at hun blander sig i det og skriver til Jesper at "jeg skal passe på med hvad jeg siger og gør, når jeg er gravid og har den alder jeg har" så bliver jeg sq lidt småsur.

Det er nok bare mig der er overfølsom pga. i gårs hændelser, men der var Jesper der for mig. I dag begyndte han at sidde og forsvarer trunten og mene noget helt andet end han gjorde i går :s ?? Den eneste jeg rigtigt havde at støtte mig op af, skred til anden side i min sårbarhed.. :(

Tror nok at grunden til at hans anden holdning (hendes holdning) gør ondt, er fordi Jesper og hende har en rimelig underlig fortid sammen.. Jeg kan ikke mærke jalousi, mere svigt..

jeg føler mig svigtet af min ryg-ryg kæmper i alle de her fordomme og beskyldninger der kommer for tiden. Med et står jeg pludseligt alene...

baaah.. er kæmpe hormonella og føler mig trådt på :( jeg savner et kram!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg sender gerne en krammer.. er sikker på at i bliver rigtig gode forældre, det er ikke mængden af penge der afgør det men mængden af kærlighed..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også gerne sende den en krammer :kram

Mht. det på facebook, så tror jeg at det handler om at folk i dag meget let bliver provokerede af, hvis man som kontanthjælpsmodtager er "utilfreds" med hvad man får. Nu ved jeg ikke hvad der er blevet skrevet på din væg, men jeg tænker at det handler om at du bare skal være glad for at du overhovedet får noget.

Personligt tror jeg selv at det er de færreste mennesker, der ligefrem ønsker og nyder at være på kontanthjælp. Det kan der være rigtig mange grunde til at man er, så jeg tror at man skal passe på med at dømme, dem der modtager den hjælp.

Ud fra din tråd at læse, så synes jeg det lader til at lille Maliva kommer til at få al den kærlighed hun har brug for.

Så slet dem på facebook, der mener noget andet. Det havde jeg gjort :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et udkast fra tråden på facebook.

Jeg vil ikke ligge hele samtalen fra facebook ud, men jeg vil gerne komme med nogle eksempler på noget af det folk skrev.

Jeg har kun taget "de dårlige" eksempler med, der var også nogle der var søde og behjælpelige og forstående for vores situation.

Jeg skriver:

"Jeg synes det er sjovt, at man høre om det her folkehjælp, at man kan støtte fattige familier, men hvad med tilmeldning dertil og hvem vurdere at man er i gruppen for støtten?? Vi har en hund der sulter fra i morgen, katte der sulter fra næste uge og os selv, ja vi skal leve af havregrød og pasta indtil d. 1. - velvidende om at vi har minus på vores konti :/ .. Så jeg spørger igen, hvorfor får VI ingen støtte???"

min egen SØSTER svarer dette.

"Undskyld hvis det støder det her men er det så ikke et MEGET skidt tidspunkt at vælge at få et barn til verden på?"

Hvortil jeg svarer:

"vi havde ikke regnet med for 7 mdr. Siden at det ville stå sådan til nu her og nu er det i hvert fald for sent at få en abort.."

Hun fortsætter:

"Nej men i var vel stadig på kontant hjælp for 7 mdr siden?"

Både Jesper og jeg svarer:

Jesper - "Nej, der havde jeg et arbejde med en brugbar løn, jeg kom først på kontanthjælp for halvanden måned siden..."

Mig - "nej vi var nemlig ikke :) jeg var på su og Jesper havde arbejde.."

Der er to der kommer med hjælpende forslag til, hvad vi kan gøre.. spørger om at låne penge af forældrene (in this case, som står til at ryge på tvang) og en masse andre ting.

Jeg forklarer vores situation yderligere

"Vi har allerede overtræk, mine forældre står til at ryge fra hus og hjem på tvang, så der kan vi ikke hente hjælp og Jespers familie snakker vi ikke med. Vi har handlet på kredit og kan derfor ikke rigtigt "tillade" os at låne penge, hvis vi skal overleve næste måned også.."

Jesper kommer så ind med et svar, da vi begge er lidt sure over folks reaktioner.

"Det jeg synes der er det mest skræmmende, er hvor fordømmende nogle folk er når der bliver skrevet en post om at man faktisk har et problem; der er ingen grund til at sige "HA, det er i selv skyld i" og "Det har i da ikke brug for" når vi rent faktisk ikke kunne have gjort meget ved denne lorte situation; jeg søger nyt arbejde med lys og lygte, men der er ikke ret meget at hente indenfor IT i denne del af landet, og da slet ikke når man ikke har bil. Søger også inden for andre felter, simpelthen fordi vi har brug for at få en ordnetlig indkomst igen, men pga. min meget snævre erhvervserfaring(sådan set kun IT) er der heller ikke meget at kunne hente der."

Så er der nogle der tror den er møntet på dem, hvor Jesper hurtigt får svaret at det ikke er møntet på dem.

Så er det Jespers veninde kommer ind i billedet:

"Sødeste Jaq. Hvis i allerede sulte, i den størrelse familie i har nu, ja, så kan jeg jo kun frygte når den bette kommer. Sætte tæring efter næring, må være første skridt. Herunder ganske rigtigt kæledyr, men også hus og bil. Ved godt i bor på Mors - og at der sikkert kommer mere fra Staten når den bette kommer, men stadigvæk... Bemkymrende tanke..."

og jeg svarer:

"kan godt forstå din bekymring. Vi er faktisk lige kommet hjem fra at ha' afleveret en af kattene til en ny ejer. Vi søger nye hjem til dem, men sådan noget tager tid og vi har simpelthen ikke råd til aflivning. Der er mange grunde til at vi står lavt til lige nu, men lige så snart der går penge ind på kontoen igen skal vi nok klarer os, det er bare ind til da vi er bekymrede for."

Hun svarer igen:

"Sødeste, du kender min holding til dyr... jeg ville gå igemmen ild og vand for ikke at aflive dem.. Det er jo immervæk nogen man selv har skaffet, eller har avlet fordi man ikke har passet på.. Så jeg mener BESTEMT ikke at dyrene skla lade livet af den grund.. Min mening var blot, at kan i ikke klare den nu, får i det sgu svært.. Men jeg ved godt i allerhelst finder nye gode hjem og det skal nu nok gå. Blev blot bekymret :-)"

og så kommer mit sidste saying i hele denne diskussion:

"Kan godt forstå din bekymring, den kan jeg for jeg er selv bekymret over hvordan vi skal klarer den.. Jeg er bare sur over at familier, der er "udsatte" kan få hjælp og at vi kan få en røv at trutte i.."

Jesper derefter svarer:

"Nu har vi jo ikke haft bil i næsten to måneder; så det går der jo ingen penge til...

Årsagen til at vi står som vi går lige p.t. er at min tidligere arbejdsplads skylder mig 2 og en halv måneds løn plus feriepenge og feriefridage; det resulterede i at vi endte med at stå med en del regninger der ikke kunne betales, som vi betaler af på nu, bl.a. strøm og mobil(som er blevet opsagt), samt flere ting. Vi sætter i højeste grad tæring efter næring, men når vi kun havde 1700 til over til mad til os selv og dyrene denne måned er det nu engang lidt svært at få til at rende rundt; næste måned bliver bedre på det plan da der ikke er de samme regninger, men det hjælper jo ikke stort lige nu."

og hans veninde bliver pigesur og svarer:

"Nå ja, men hvad ved man når man bor i Århus.. Long time no hear - ever... Men tag det da ikke sådan på vej Svejgaard, lyder som om du mener jeg kritiserer... det var blot en bekymring.. Men lad den da endelig ligge der!"

Sååk - ikke nok med det sætter jeg en go-hjælps annonce om med vores killinger i hjælp til andre og selvhjælp til os selv - sådan hvis der var en familie derude der ville glædes ved et kæledyr og der skal jeg da også liiige hagles ned, fordi jeg ikke kastrere og sterilisere mine katte og får killinger :s

Og så bliver jeg også anklaget (imellem linjerne) for at være dyremishandler :blink :klap :angry

Så jeg er sq en anelse pigesur og tøsefornærmet! SQ ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror simpelthen jeg ville vælge, at lade være med at lave sådan en statusopdatering - folk får nemt ondt i røven, måske berettiget, måske uberettiget. Omvendt bliver du såret, Jesper sur, også køre det derud af!

Jeg forstår godt deres bekymring, efter det du har skrevet herinde så ser jeres økonomi sort ud, hvilket jo er klart når I begge er på KH, jeg ser det egentlig som oprigtig bekymring :biglove

Håber du på en eller anden måde, kan få vendt det hele til positivt, og kommer videre, uden blodtrykket stiger for meget :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sender gerne en krammer.. er sikker på at i bliver rigtig gode forældre, det er ikke mængden af penge der afgør det men mængden af kærlighed..

Tusinde tak, det varmer meget at læse det.. Det er lige det jeg har brug for at høre. :7himmel

Jeg vil også gerne sende den en krammer :kram

Mht. det på facebook, så tror jeg at det handler om at folk i dag meget let bliver provokerede af, hvis man som kontanthjælpsmodtager er "utilfreds" med hvad man får. Nu ved jeg ikke hvad der er blevet skrevet på din væg, men jeg tænker at det handler om at du bare skal være glad for at du overhovedet får noget.

Personligt tror jeg selv at det er de færreste mennesker, der ligefrem ønsker og nyder at være på kontanthjælp. Det kan der være rigtig mange grunde til at man er, så jeg tror at man skal passe på med at dømme, dem der modtager den hjælp.

Ud fra din tråd at læse, så synes jeg det lader til at lille Maliva kommer til at få al den kærlighed hun har brug for.

Så slet dem på facebook, der mener noget andet. Det havde jeg gjort :)

taaak LilleMi!

Jaeh, men vi er som sådan heller ikke utilfredse, vi har bare haft for mange omkostninger i forhold til indtægten og da vi høre om hjælp får vi absolut ingenting.. Og da vi mener at en ny fogedretssag ikke vil gavne os på nogen som helst måde, så valgte vi pr. d. 1. at betale regningerne i stedet for at overse dem og det er af den grund at vi står i denne l*rte situation lige nu.

Men det der irritere mig mest er de mennesker der dømmer mig dårligt, fordi jeg "brokker" mig over den situation vi står i, i stedet for at tilbyde hjælp af en eller anden art - en pakke rugbrød i stedet for deres kritik ville ha' gjort underværker!

Tak for din opbakning, det betyder meget og det er lige netop DET jeg har brug for lige nu :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men det der irritere mig mest er de mennesker der dømmer mig dårligt, fordi jeg "brokker" mig over den situation vi står i, i stedet for at tilbyde hjælp af en eller anden art - en pakke rugbrød i stedet for deres kritik ville ha' gjort underværker!

Hvad med så at poste sådan en opdatering, tror folk har meget mere respekt/omsorg, hvis man lige ud af posen skriver det som det er, måske de ikke tænker så langt at tilbyde hjælp, men bare smider en pludselig indskyldelse ud? :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror simpelthen jeg ville vælge, at lade være med at lave sådan en statusopdatering - folk får nemt ondt i røven, måske berettiget, måske uberettiget. Omvendt bliver du såret, Jesper sur, også køre det derud af!

Jeg forstår godt deres bekymring, efter det du har skrevet herinde så ser jeres økonomi sort ud, hvilket jo er klart når I begge er på KH, jeg ser det egentlig som oprigtig bekymring :biglove

Håber du på en eller anden måde, kan få vendt det hele til positivt, og kommer videre, uden blodtrykket stiger for meget :biglove

jeg kan godt se det måske ikke var det smarteste at poste, men vi sad virkeligt i saksen på daværende tidspunkt og jeg havde desperat brug for hjælp, nogle der tilbød noget kattemad eller en pakke rugbrød - anything! Heldigvis var der også nogle venlige sjæle der reagerede på det og hjalp i stedet for at "bekymre" sig og ytre deres mening om hvorvidt vi er "fit" til at få et barn eller ej!

Vores økonomi ser generelt sort ud pga. den situation vi er i, lige for tiden hedder "betale regninger, undgå fogedret og undgå at blive smidt på gaden" eller "ikke betale regninger og leve ordentligt" og da vælger jeg og sige at vi bliver nødt til at betale regningerne, for det er det der giver størst bonus i sidste ende.

Høhø, kan godt li' den med blodtrykket :D

Jeg er så småt begyndt at se anderledes på det, men jeg bliver sq ærlig talt harm over nogle af de "bekymringer" folk kommer med, for der er en dyster undertone der hedder "jeg stempler dig hermed som uansvarlig!"..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kontakt aktive dyrevenner - de kan hjælpe med at finde nye hjem eller plejefamilie til jeres dyr. :)

Jeg ved det bor en gammel tosse på Salling, som tager alt ind der kan kravle og gå, og han er bestyrelsesmedlem i aktive dyrevenner, så jeg VED der er folk i nærheden. Og nåh ja, den gamel tosse er min far. :wink:

Mht. alt det rod på facebook, så forstår jeg ikke hvorfor I ikke lukkede den lige så snart de trælse kommentarer begyndte at komme ind.

Jeg har selv været på kontanthjælp fra februar - dog starter jeg i lære per 1. september, så det er snart slut for mit vedkommende (Yay me!!) Men generelt er det ikke noget jeg snakker om, og jeg skriver da slet ikke noget på facebook. At være på kontanthjælp er i mine øjne ikke værd at snakke højt om. Og det er ikke noget jeg glæder mig mere til, end at blive medlem af en a-kasse! ;)

Jeg forstår virkelig godt det rammer dig, at folk skriver sådan, men jeg forstår også godt at folk tænker som de gør. Det handler ofte mest af alt om folks uvidenhed omkring jeres situation, men der er ingen grund til at nære på det.

Jeg håber for jer, at I får noget mere økonomisk medvind i fremtiden! :) Send med en PM hvis du vil have lidt hjælp til at afsætte dyrene - jeg har en del kontakter jeg gerne vil forsøge at drage nytte af, hvis du skulle ønske det.

Jeg håber ikke mit indlæg blev alt for rodet. ;)

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kontakt aktive dyrevenner - de kan hjælpe med at finde nye hjem eller plejefamilie til jeres dyr. :)

Jeg ved det bor en gammel tosse på Salling, som tager alt ind der kan kravle og gå, og han er bestyrelsesmedlem i aktive dyrevenner, så jeg VED der er folk i nærheden. Og nåh ja, den gamel tosse er min far. :wink:

Mht. alt det rod på facebook, så forstår jeg ikke hvorfor I ikke lukkede den lige så snart de trælse kommentarer begyndte at komme ind.

Jeg har selv været på kontanthjælp fra februar - dog starter jeg i lære per 1. september, så det er snart slut for mit vedkommende (Yay me!!) Men generelt er det ikke noget jeg snakker om, og jeg skriver da slet ikke noget på facebook. At være på kontanthjælp er i mine øjne ikke værd at snakke højt om. Og det er ikke noget jeg glæder mig mere til, end at blive medlem af en a-kasse! ;)

Jeg forstår virkelig godt det rammer dig, at folk skriver sådan, men jeg forstår også godt at folk tænker som de gør. Det handler ofte mest af alt om folks uvidenhed omkring jeres situation, men der er ingen grund til at nære på det.

Jeg håber for jer, at I får noget mere økonomisk medvind i fremtiden! :) Send med en PM hvis du vil have lidt hjælp til at afsætte dyrene - jeg har en del kontakter jeg gerne vil forsøge at drage nytte af, hvis du skulle ønske det.

Jeg håber ikke mit indlæg blev alt for rodet. ;)

:kram2

:sc til din far. Det er dejligt at der findes sådan nogle mennesker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kontakt aktive dyrevenner - de kan hjælpe med at finde nye hjem eller plejefamilie til jeres dyr. :)

Jeg ved det bor en gammel tosse på Salling, som tager alt ind der kan kravle og gå, og han er bestyrelsesmedlem i aktive dyrevenner, så jeg VED der er folk i nærheden. Og nåh ja, den gamel tosse er min far. :wink:

Mht. alt det rod på facebook, så forstår jeg ikke hvorfor I ikke lukkede den lige så snart de trælse kommentarer begyndte at komme ind.

Jeg har selv været på kontanthjælp fra februar - dog starter jeg i lære per 1. september, så det er snart slut for mit vedkommende (Yay me!!) Men generelt er det ikke noget jeg snakker om, og jeg skriver da slet ikke noget på facebook. At være på kontanthjælp er i mine øjne ikke værd at snakke højt om. Og det er ikke noget jeg glæder mig mere til, end at blive medlem af en a-kasse! ;)

Jeg forstår virkelig godt det rammer dig, at folk skriver sådan, men jeg forstår også godt at folk tænker som de gør. Det handler ofte mest af alt om folks uvidenhed omkring jeres situation, men der er ingen grund til at nære på det.

Jeg håber for jer, at I får noget mere økonomisk medvind i fremtiden! :) Send med en PM hvis du vil have lidt hjælp til at afsætte dyrene - jeg har en del kontakter jeg gerne vil forsøge at drage nytte af, hvis du skulle ønske det.

Jeg håber ikke mit indlæg blev alt for rodet. ;)

:kram2

Heej og tillykke med brylluppet ;)

Haha - sjovt nok er det en god giver fra Aktive Dyrevenner der sidder og sviner mig til inde på Go Folkehjælp :D

Verden er lille, jeg havde faktisk ikke hørt om dem før i dag og har da stærke overvejelser i at kontakte dem, hvis killingerne og moderen ikke bliver afsat.

Vi vil selvfølgelig selv give det lidt tid efter killingernes 12. uge, men heller ikke så vi pludseligt står med 3 fuldvoksne killinger, vi ikke kan få afsat.

Din far lyder som en DEJLIG mand! Og det er SKØNT at der er sådan nogle rare sjæle til i verden, som gerne vil hjælpe på den måde.

Jeg har også lige givet :sc på det!

Mht. til facebook, så kunne jeg ha' lukket samtalen længe inden og den stod da også stille i nogle timer ind til Jespers veninde tog samtalen op igen, men jaeh.. Alt er i fineste orden igen og jeg tager det ikke "så tungt" mere - det jeg finder sjovt er min søsters kommentar dog, at hun tænker sådan NU og jeg tænker bare "hvor længe har hun tiet stille med hendes mening?"

Nu skal det lige siges at jeg ikke har så skide mange venner på facebook, så jeg deler ikke mine posts med alverden.

Jeg synes heller ikke det er fedt at være på kontanthjælp, men det er sådan min situation nu engang er, indtil jeg er færdig med barsel og kan tage mit sidste år på uddannelsen. Jeg "råbte" nok højt fordi jeg var egentligt var bange for at spørge om hjælp, så i stedet brokkede jeg mig over min situation. - hvis du forstår?

Det kan være du får en PM en gang i september omkring dyrene, hvis vi ikke er kommet af med dem til den tid :) Tusinde tak for støtten og dit svar + hjælp, det er en skøn ting! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte lige på noget.

Hvorfor får du egentlig KH, når du er i gang med en uddannelse?

Jeg er studerende, men får stadig SU under min barsel. Når man bliver gravid under uddannelse har man som hovedregel ret til 12 ekstra klip.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte lige på noget.

Hvorfor får du egentlig KH, når du er i gang med en uddannelse?

Jeg er studerende, men får stadig SU under min barsel. Når man bliver gravid under uddannelse har man som hovedregel ret til 12 ekstra klip.

Jeg blev smidt ud af uddannelsen.

Lærerne mente det var den bedste løsning eftersom jeg havde en meget svær depression og højt fravær inden jeg blev gravid og der blev lagt nyt skema for mig efter jeg blev gravid, så jeg havde en fridag i ugen pga. træthed - men lige lidt hjalp det, mit humør var stadig i bund og jeg mødte ikke op osv.

Jeg tror det var fordi jeg VIDSTE, at hvis jeg skulle fortsætte ville jeg kun får barsel på under 4 mdr. og det ville blive bøvl det hele. Så de mente det var bedst at jeg blev "smidt ud" indtil august 2012, hvor jeg kan tage mit sidste år.

Da chancerne for et arbejde var usandsynligt små og jeg ikke var medlem af nogen fagforening eller lign. måtte jeg jo komme på kontanthjælp, så skolen satte mig i 24/7 tilbuddet med det samme og jeg kom på kontanthjælp lige fra dag 1 jeg trådte ud af skoledøren.

24/7 er så i gang med at skaffe mig noget psykolog hjælp, så jeg kan få lidt "styr" på mit liv, inden lillepigen kommer og så jeg er mere "rustet" til de udfordringer der vil komme, når jeg starter i skole igen.

pyeh, sikke en forklaring :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev smidt ud af uddannelsen.

Lærerne mente det var den bedste løsning eftersom jeg havde en meget svær depression og højt fravær inden jeg blev gravid og der blev lagt nyt skema for mig efter jeg blev gravid, så jeg havde en fridag i ugen pga. træthed - men lige lidt hjalp det, mit humør var stadig i bund og jeg mødte ikke op osv.

Jeg tror det var fordi jeg VIDSTE, at hvis jeg skulle fortsætte ville jeg kun får barsel på under 4 mdr. og det ville blive bøvl det hele. Så de mente det var bedst at jeg blev "smidt ud" indtil august 2012, hvor jeg kan tage mit sidste år.

Da chancerne for et arbejde var usandsynligt små og jeg ikke var medlem af nogen fagforening eller lign. måtte jeg jo komme på kontanthjælp, så skolen satte mig i 24/7 tilbuddet med det samme og jeg kom på kontanthjælp lige fra dag 1 jeg trådte ud af skoledøren.

24/7 er så i gang med at skaffe mig noget psykolog hjælp, så jeg kan få lidt "styr" på mit liv, inden lillepigen kommer og så jeg er mere "rustet" til de udfordringer der vil komme, når jeg starter i skole igen.

pyeh, sikke en forklaring :P

Så skal de da til at skynde sig lidt. Du er da ved at være langt henne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så skal de da til at skynde sig lidt. Du er da ved at være langt henne :)

Lige præcis!

Søgte om økonomisk støtte i sidste uge og afventer svar fra kommunen af - de vil så betale for et hvis antal samtaler og så betaler jeg selv 320,- eller sådan noget i den dur, men det er da bedre end at betale det hele selv!

Det kan være jeg først skal gå til psykolog efter jeg har født, who knows?

Kommunen er generelt langsomme til at behandle sager og lige specifikt disse sager.

Det kan være de mener jeg selv kan betale mine psykolog timer, fordi min indkomst er over 120.000,- årligt, det var ihvertfald det som udgjorde at vi ikke var berettiget til boligsikring :s

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige præcis!

Søgte om økonomisk støtte i sidste uge og afventer svar fra kommunen af - de vil så betale for et hvis antal samtaler og så betaler jeg selv 320,- eller sådan noget i den dur, men det er da bedre end at betale det hele selv!

Det kan være jeg først skal gå til psykolog efter jeg har født, who knows?

Kommunen er generelt langsomme til at behandle sager og lige specifikt disse sager.

Det kan være de mener jeg selv kan betale mine psykolog timer, fordi min indkomst er over 120.000,- årligt, det var ihvertfald det som udgjorde at vi ikke var berettiget til boligsikring :s

Okay. Ja, det er ikke så let med den slags desværre.

Nu spørger jeg bare og det er helt okay, hvis du ikke vil svare. Men har I mange udgifter og bor I dyrt? Min kæreste og jeg er begge på SU og vi klarer os helt fint. Vi mangler ikke noget.

Men så vidt jeg ved er satsen for KH højere end for SU, så I burde vel nærmest have flere penge hver måned end hvis I var på SU?

Jeg er som sagt bare nysgerrig :) Og det er selvfølgelig helt okay, hvis du ikke vil gå i detaljer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

sender dig lige en kæmpe :kram

ved kun alt for godt hvordan det er ikke og have nogen penge... 1 mdr. efter vi var blevet gift blev min mand fyret, jeg arbejder i butik langt væk så bilen kunne vi simpelhen ikke undvære... så vi måtte leve for 1000 kr. om mdr. fordi min mand ikke kunne få kontanthjælp da jeg tjænte for meget helt nøjaktikt 100 krfor meget om mdr.

vi levede i 6 mdr. på at andres venlighed og masser af af havregrød... et rent helved

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay. Ja, det er ikke så let med den slags desværre.

Nu spørger jeg bare og det er helt okay, hvis du ikke vil svare. Men har I mange udgifter og bor I dyrt? Min kæreste og jeg er begge på SU og vi klarer os helt fint. Vi mangler ikke noget.

Men så vidt jeg ved er satsen for KH højere end for SU, så I burde vel nærmest have flere penge hver måned end hvis I var på SU?

Jeg er som sagt bare nysgerrig :) Og det er selvfølgelig helt okay, hvis du ikke vil gå i detaljer.

Den eneste grund til at vores økonomi køre af "bæ" for tiden er pga. Jespers pludselige fyring i januar.

Der kom nogle dumme afbetalinger og noget dumt gæld ud af det, som gør at vi har sværere ved at ha' et fast beløb til at leve for hver måned.

Dog - skal det lige siges at grunden til vi sidder i saksen denne måned, er pga. nogle fødselarer der skulle ha' gave og nogle andre "unødvendige" udgifter, såsom tøj til mig, da jeg ikke har noget jeg kan passe længere..

Udover det var der nogle lidt højere regninger denne måned, pga. oprettelse af telefon og internet - de skulle MEGET gerne være faldet næste måned, så alt i alt har det bare været en dum måned med for mange udgifter og for lidt indtægt.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

sender dig lige en kæmpe :kram

ved kun alt for godt hvordan det er ikke og have nogen penge... 1 mdr. efter vi var blevet gift blev min mand fyret, jeg arbejder i butik langt væk så bilen kunne vi simpelhen ikke undvære... så vi måtte leve for 1000 kr. om mdr. fordi min mand ikke kunne få kontanthjælp da jeg tjænte for meget helt nøjaktikt 100 krfor meget om mdr.

vi levede i 6 mdr. på at andres venlighed og masser af af havregrød... et rent helved

Tusind tak for krammet og forståelsen - det er rart!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den eneste grund til at vores økonomi køre af "bæ" for tiden er pga. Jespers pludselige fyring i januar.

Der kom nogle dumme afbetalinger og noget dumt gæld ud af det, som gør at vi har sværere ved at ha' et fast beløb til at leve for hver måned.

Dog - skal det lige siges at grunden til vi sidder i saksen denne måned, er pga. nogle fødselarer der skulle ha' gave og nogle andre "unødvendige" udgifter, såsom tøj til mig, da jeg ikke har noget jeg kan passe længere..

Udover det var der nogle lidt højere regninger denne måned, pga. oprettelse af telefon og internet - de skulle MEGET gerne være faldet næste måned, så alt i alt har det bare været en dum måned med for mange udgifter og for lidt indtægt.. :)

Nå, det er da dejligt at det er pga midlertidige udgifter. Så går I da forhåbentlig en lysere fremtid i møde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER