IBMA

Hvornår skal I til 1. lægeundersøgelse

18 indlæg i dette emne

Hvornår skal I til 1. lægeundersøgelse??

Jeg skal det d. 2 december, hvor jeg vil være 9 +4, men jeg ved endnu ikke hvornår jeg skal til 1. skanning

Del dette indlæg

Jeg fik lov til at få en tid hos praksissygeplejersken den 24. november, hvor jeg er 8+4. Derefter kan jeg så allernådigst få lov til at bestille en tid hos lægen.

Men jeg er jo så i fuld gang på neurologisk ambulatorium, hvor jeg faktisk skal til undersøgelse nummer 2 den 30. november ved epilepsisygeplejersken og med blodprøver.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har en tid d. 6 december hvor jeg vil være 8+2 :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skal til læge den 10. december og til skanning den 5. januar - det bliver så spændende:-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg skaltil læge d. 14. december hvorjeg er 8+1.

Jeg var også igår men det var pga meget slem kvalme. Jeg blev også scannet igår, og så den fineste lille "klat" med et bankende hjerte :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg skaltil læge d. 14. december hvorjeg er 8+1.

Jeg var også igår men det var pga meget slem kvalme. Jeg blev også scannet igår, og så den fineste lille "klat" med et bankende hjerte :loveshower

Ej tillykke :loveshower den havde jeg ikke lige fanget, men kommer heller ikke rigtig på bx mere :) troede ikke i skulle have flere ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej tillykke :loveshower den havde jeg ikke lige fanget, men kommer heller ikke rigtig på bx mere :) troede ikke i skulle have flere ;)

Tak :) Det troede vi heller ikke, og er ikke helt klar over hvordan det lige gik til, når vi ellers synes vi har passet på. Men det kan jo smut´

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej :hurra

Jeg var til 1. lægeundersøgelse i mandags d.29 nov der var jeg 6+2 og skal til den 2. i morgen hvor jeg får svar på div prøver og får papirene i gang. Utroligt så hurtigt jeg glemmer hvad man skal til de forskellige undersøgelser (Fik en datter i 2007) Jeg må hele tiden kigge i bøgerne og på nettet! :P

Kh Stine

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har nu været til de første undersøgelser.

Ved første undersøgelse hos sygeplejersken var jeg 8+4 og fik taget alle blodprøverne, som skal bruges til nakkefoldsscanningen + blodtype.

Hun tog også en urinprøve og startede på vandre-og svangerskabs-journalerne.

Præcis en uge senere (den 1. december, hvor jeg var 9+4) var jeg hos lægen, som udover at tage de blodprøver, som jeg ikke kunnne komme op på neurologisk og få taget, fordi jeg lå derhjemme og kastede op, udfyldte resten af vandrejournalen, fortalte lidt om forløbet, fortalte mig hvad min blodtype var (efter at have skrevet det modsatte i en email :lolhit ) og derudover egentlig ikke gjorde så meget.

Jo, han valgte at jeg skulle have "basistilbudet", da jeg jo er "socialt velfungerende" :blink

Og så valgte han, at der pga min epilepsi, skal være en obstetriker tilstede ved scanninger og ikke "bare" en scanningssygeplejerske.

Han henviste mig selvfølgelig til scanning på Skejby, så jeg går spændt og venter på en inkaldelse. Jeg er 12+0 den 18. december og vi rejser til Irland for at holde jul den 22., så de må gerne oppe sig lidt!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har været afsted til første lægebesøg idag (8+2).

Og ALT er som det skal være .. livmoderen føles og ser ud som den skal :) Fik taget diverse blodprøver og blev stixet .. har formentlig blærebetændelse, det finder jeg ud af imorgen.. men udover det er alt fint :)

Fik dog at vide at jeg skal igenne 2 (!!) gange glukosebelastning.. adr .. og muligvis får tilbudt ekstra skanninger pga. sygedomsforhold i familien. Men, det tager vi så med :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har været afsted til første lægebesøg idag (8+2).

Og ALT er som det skal være .. livmoderen føles og ser ud som den skal :) Fik taget diverse blodprøver og blev stixet .. har formentlig blærebetændelse, det finder jeg ud af imorgen.. men udover det er alt fint :)

Fik dog at vide at jeg skal igenne 2 (!!) gange glukosebelastning.. adr .. og muligvis får tilbudt ekstra skanninger pga. sygedomsforhold i familien. Men, det tager vi så med :)

Tænk, min læge mærkede ikke efter på noget som helst. Det eneste tøj jeg tog af, var det ærme jeg smøgede op for at han kunne tage medicinniveau-blodprøverne til neurologisk.

Hvordan kan det være, at du skal igennem 2 gange glucosebelastning. Er du disponeret for diabetis???

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tænk, min læge mærkede ikke efter på noget som helst. Det eneste tøj jeg tog af, var det ærme jeg smøgede op for at han kunne tage medicinniveau-blodprøverne til neurologisk.

Hvordan kan det være, at du skal igennem 2 gange glucosebelastning. Er du disponeret for diabetis???

Ja, er desværre disponeret :(

Hmm... ingen gynækologisk til dig? .. Det troede jeg faktisk de gjorde for at sikre sig de tegn de kan se der også..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm... ingen gynækologisk til dig? .. Det troede jeg faktisk de gjorde for at sikre sig de tegn de kan se der også..

Det troede jeg faktisk også, at han ville gøre, men sådan arbejder han så åbenbart ikke. Så jeg må vente til nakkefold om et par uger.

Jeg krydser fingre for at sukkersygen holder sig væk fra dig! Men godt at de er opmærksomme på det!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har lige skrevet med min læge og bestilt tid den 21. december!

Der vil jeg være 7+5 :yay

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skal afsted på onsdag d. 8. december, hvor jeg vil være cirka 9+0 (med en vis portion usikkerhed).

Så er da spændt på om NF scanningen bliver inden eller efter jul (tror nu mest på det sidste :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har hørt at de ikke gør det mere, fordi de faktisk ikke kan mærke eller se andet end at man er gravid. Og det ved man jo nok godt. MEN så har min søster lige været ved læge, og hun slap kun fordi hun lige var blevet scannet. Jeg håber jeg får lov at slippe, for jeg er både scannet ogundersøgt ifbm kvalmebesøg på gyn. amb. Men måske vil min læge selv mærke efter. Håber det ikke.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har hørt at de ikke gør det mere, fordi de faktisk ikke kan mærke eller se andet end at man er gravid. Og det ved man jo nok godt. MEN så har min søster lige været ved læge, og hun slap kun fordi hun lige var blevet scannet. Jeg håber jeg får lov at slippe, for jeg er både scannet ogundersøgt ifbm kvalmebesøg på gyn. amb. Men måske vil min læge selv mærke efter. Håber det ikke.

Min læge gjorde det netop for at mærke om min livmoder svarer til at jeg er i uge 8.

Hun kunne så også fortælle at det var den sidste, da de ikke er meget for 'rode rundt' når man efterhånden er så langt henne.

Men .. ja, har nu også fået min del af dén type undersøgelser de sidste uger..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa. Er ny herinde, og er gravid med mit første barn.

Vi har prøvet i et år inden det endelig lykkedes. Nåede dog at blive henvist til en fertilitetsklinik hvor vi begge blev undersøgt på kryds og tværs, men fik at vide at alt var tiptop i orden for begges vedkommende. Derefter gik det helt af sig selv, og vi slap heldigvis for at komme igennem fertilitetsbehandlinger, så vi er bare i den syvende himmel. Tør dog ikke helt at tro på det endnu, selvom jeg har taget 5 positive graviditetstest (jaja skulle lige være helt sikker hehe).

Jeg skal til første undersøgelse på fertilitetsklinikken d. 13. dec, der er jeg 8+1. Jeg regner med at der skal foretages en underlivsundersøgelse (heldigvis er stolen på sådan en privat klinik noget mere behagelig end hos lægen, men hader det nu alligevel), men har ingen anelse om hvad der ellers skal foregå. Hvad er jeres erfaringer? Håber jeg også får en scanning så jeg kan se det lille pus.

Jeg regner med at skulle til min egen læge efterfølgende for at få blodprøver + vandrejournal, men er ikke helt sikker på proceduren. Hold op hvor er der altså mange nye ting at sætte sig ind i, og der står nærmest noget forskelligt på hver hjemmeside.

Min kæreste vil utrolig gerne med til den første undersøgelse, og det er jo skønt og dejligt at han er så engareret, men det er altså en anelse mærkeligt for mig at have ham ved siden af når man ligger der med benene i bøjlerne. Hvad har I gjort, har jeres mænd været med så tidligt?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER