majse86

Det der med udregning...

12 indlæg i dette emne

Jeg er ret forvirret.

Tog nogle terminsberegnere på nettet, der kommer med forskellige resultater.

For at give en endnu mere komplet forvirring, var jeg kort til lægen og her spurgte jeg hvor langt jeg var henne. Hun sagde at jeg var i 5. Uge og at jeg vil forvente en termin d. 19. Marts.

Kan ikke forstå hvorfor de er så forskellige. Dem på nettet siger imellem 13 og 16. Marts.

Har fået en fin bog ved lægen "Graviditet fødsel og den nye familie" og den skriver under Terminsberegning: Sidste menstruations 1. dag + 7 (10) dage - 3 mdr. (Der bruges i dag ofte en korrigeret regel, hvor du lægger 10 dage til i stedet for 7)

Med den passer en termin på 19. Marts meget godt. Da min sidste mens. var d. 10. Juni. Når den så skriver jeg har termin den. 16. Regner den så bare med de der oprindelige 7 dage fra den der triller som den bog beskriver? Vil jo super gerne finde ud af hvor langt jeg er henne... Men uanset hvad, går det ikke op med den. 19. For så slutter jeg i uge 41?

Men hvor langt er jeg så henne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Umiddelbart ville jeg sige at du er 5+0 idag, hvis du har en cyklus på 28 dage og har haft ægløsning på 14. dagen.

Måden jeg har regnet mig frem til det på, er ved at kalde din 1. mens dag (10. juni) for 0+0 og tælle frem derfra.

10. juni = 0+0

17. juni = 1+0

24. juni = 2+0

1. juli = 3+0

8. juli = 4+0

15. juli = 5+0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart ville jeg sige at du er 5+0 idag, hvis du har en cyklus på 28 dage og har haft ægløsning på 14. dagen.

Måden jeg har regnet mig frem til det på, er ved at kalde din 1. mens dag (10. juni) for 0+0 og tælle frem derfra.

10. juni = 0+0

17. juni = 1+0

24. juni = 2+0

1. juli = 3+0

8. juli = 4+0

15. juli = 5+0

Mange tak for din hjælp :kram2 Synes godt nok det er indviklet, når alle beregnere siger forskelligt. Ingen af dem siger det her :(

Vil det så sige at jeg går ind i min 6. Uge i morgen, når den så siger 5+1?

Er det egentlig ikke en ret upræcis metode lægen bruger så? Altså hvis de bare tager den som standart. Jeg har f.eks. en cyklus på 27. dage og umiddelbart ÆL på 12. dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov... jamen hvis du ved at du havde ægløsning på dag 12, kan du beregne terminen ud fra den i stedet for.

Man siger nemlig at ægløsningsdagen per definition er 2+0.

Der med vil du så idag være 5+2 og have termin 14. marts.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov... jamen hvis du ved at du havde ægløsning på dag 12, kan du beregne terminen ud fra den i stedet for.

Man siger nemlig at ægløsningsdagen per definition er 2+0.

Der med vil du så idag være 5+2 og have termin 14. marts.

Jeg tjekkede den ikke. Jeg har bare normalt ÆL omkring 12. dagen. Selvom min cyklus er 27 dage. Men umiddelbart er jeg så 5+0? Og starter 6. Uge så i morgen?

Undskyld jeg er så forvirret.

Forstår bare ikke så meget af det her. Og ved ikke om det er mine hormoner der driller, men sidder og bliver helt hysterisk og arrig over at jeg ikke kan få det til at gå op :whistling

Kan ikke finde ud af om jeg skal tude over det. Blive sur eller bare lade det ligge :rolleyes :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med termin forstår jeg heller ikke??? Hvorfor siger lægen at jeg har termin d. 19?? Ifølge det her, ville jeg have den 16 ik?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart kunne du sagtens sige at du er 5+0 uger henne idag (dvs. lige gået ind i 6. uge idag) og så afvente den endelige terminsdato til nf-scanningen.

Jeg regnede min oprindelige terminsdato (1. december) udfra min ægløsning og blev til nf-scanningen skubbet frem til 28. november. Så egentlig er de ligeglade med præcis hvornår ægløsning er sket. De beregner selv terminsdatoen udfra hvor stort barnet er til scanning.

Derfor kan der også blive rykket på terminsdatoen igen til md-scanning. Men max. et par dage i den ene eller anden retning.

Så alt i alt... 5+0 idag er et meget godt pejle mærke indtil du får andet at vide :kiss

Terminsdato: 16. marts

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart kunne du sagtens sige at du er 5+0 uger henne idag (dvs. lige gået ind i 6. uge idag) og så afvente den endelige terminsdato til nf-scanningen.

Jeg regnede min oprindelige terminsdato (1. december) udfra min ægløsning og blev til nf-scanningen skubbet frem til 28. november. Så egentlig er de ligeglade med præcis hvornår ægløsning er sket. De beregner selv terminsdatoen udfra hvor stort barnet er til scanning.

Derfor kan der også blive rykket på terminsdatoen igen til md-scanning. Men max. et par dage i den ene eller anden retning.

Så alt i alt... 5+0 idag er et meget godt pejle mærke indtil du får andet at vide :kiss

Terminsdato: 16. marts

:kram2 :kram2 :kram2 Mange tak for din hjælp.

Det er netop de der magiske 12-13 uger jeg tæller ned til. Jeg er bare så bange hele tiden. Får slet ikke nydt at "den er der" :( Men må til at lære at slappe lidt af omkring det hele. Det er bare svært. Det er det bedste der nogensinde er sket for mig. Og gode ting plejer at ende skidt for mig. Men jeg har besluttet at det SKAL gå godt det hele! For det SKAL det! Hov... lige lidt flere morgen frustrationer :oops Tak for det hele :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke om du har fået styr på det endnu. Men denne terminsberegner giver dig mulighed for selv at taste din cykluslængde ind. Og giver desuden også en række vigtige/sjove datoer.

Ifølge den skulle du være 5+1 i dag og have termin d. 15. marts.

Jeg håber virkelig at du kan skubbe de negative tanker væk og sige til dig selv, at denne gang ender det ikke skidt for dig :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var så lidt. Og selvfølgelig går det godt! Bare vent og se :kiss

Hov glemte da liiiiige noget i farten...

KÆMPE STORT TILLYKKE MED GRAVIDITETEN!!! :balloon

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke om du har fået styr på det endnu. Men denne terminsberegner giver dig mulighed for selv at taste din cykluslængde ind. Og giver desuden også en række vigtige/sjove datoer.

Ifølge den skulle du være 5+1 i dag og have termin d. 15. marts.

Jeg håber virkelig at du kan skubbe de negative tanker væk og sige til dig selv, at denne gang ender det ikke skidt for dig :kram2

Tusind tak :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var så lidt. Og selvfølgelig går det godt! Bare vent og se :kiss

Hov glemte da liiiiige noget i farten...

KÆMPE STORT TILLYKKE MED GRAVIDITETEN!!! :balloon

:kram

:kram2 :kram2 :kram2 :kram2

Mange tusind tak :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER