Mama

Sidste graviditets undersøgelse hos lægen..

14 indlæg i dette emne

Hej piger,

Jeg var til sidste graviditetsundersøgelse idag. Hun vejer omkring 18-1900 gr og ligger med hovedet i bækkenet. Jeg har fået lidt vandt i fingrene og vejer 56.5 kg.

Har i været til den sidste undersøgelse hos lægen? Hvordan gik det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var til sidste undersøgelse d. 14. juni.

Du kan læse om det i min graviditetstråd her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at alt var som det skulle være :)

Jeg var afsted d. 8. juni.

Jeg har også skrevet lidt i min tråd omkring det, her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønt at det hele bare var som det skulle være :)

Jeg var afsted for to uger siden og der var alt også som det skulle være.. Baby lå fortsat med hovedet nedad men fik dog ikke noget skøn.

Skal til jordemmor på onsdag, så venter i spænding på at høre hvor stor han er blevet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til den sidste lægeundersøgelse i næste uge (min læge er på ferie, derfor er det lidt sent). Jeg er spændt på, hvad han siger, men går ud fra, at alt er som det skal være. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været til sidste undersøgelse igår. Det viser sig, at jeg er gået med lidt blærebetændelse siden sidste lægetjek (glemte de bare at fortælle mig), men babyen har det fint. Den er stor, så lægen mener ikke, at maven bliver større nu, og han regner med at jeg føder om 4 uger ca (halvanden uge før termin). Uhh det bliver så spændende!!! Idag skal jeg til jordemoder. Så nu er jeg godt spændt på, hvad hun siger!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været til sidste undersøgelse igår. Det viser sig, at jeg er gået med lidt blærebetændelse siden sidste lægetjek (glemte de bare at fortælle mig), men babyen har det fint. Den er stor, så lægen mener ikke, at maven bliver større nu, og han regner med at jeg føder om 4 uger ca (halvanden uge før termin). Uhh det bliver så spændende!!! Idag skal jeg til jordemoder. Så nu er jeg godt spændt på, hvad hun siger!!!

Hvordan kan han sige det? Altså pga babys størrelse eller hvordan?

Bliver spændende om han får ret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan kan han sige det? Altså pga babys størrelse eller hvordan?

Bliver spændende om han får ret :)

Det tænkte jeg også? Jeg må indrømme jeg er glad for at hverken JM eller læge er kommet med et bud på hvornår de tror den lille melde sin ankomst. Hvis jeg havde fået noget at vide så ville jeg nok bare blive skuffet hvis den lille ikke kom der. Jeg ved godt det er et skøn men alligevel. Jeg ved bare jeg har termin om 2 uger ( :o ) og at jeg derfor indenfor 4 uger er mor :)

Og hvordan kan de lige glemme at sige at du havde blærebetændelse? Men godt at den lille har det godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været til sidste undersøgelse igår. Det viser sig, at jeg er gået med lidt blærebetændelse siden sidste lægetjek (glemte de bare at fortælle mig), men babyen har det fint. Den er stor, så lægen mener ikke, at maven bliver større nu, og han regner med at jeg føder om 4 uger ca (halvanden uge før termin). Uhh det bliver så spændende!!! Idag skal jeg til jordemoder. Så nu er jeg godt spændt på, hvad hun siger!!!

Uha, det er jo lige om lidt. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lægen mener at babyen er så stor... den er skønnet til ihvertfald 2800 gram (34+3). Han mente hellere ikke, at min mave vokser mere nu.... Hvis babyen vokser i samme tempo, som den har gjort fra forrige scanning til sidste scanning, kommer den til at veje ca 4500 gram til termin. Der er jo andre, der har født større babyer til termin. Jeg ved faktisk ikke rigtig, hvorfor han kom med det bud :rolleyes . Det var noget han sagde, da jeg var på vej ud :P

Hvordan de lige kunne glemme at informere mig om blærebetændelsen, ved jeg hellere ikke. Nu må vi se, hvad de siger til prøven i Herning. Denne gang har de sendt den ind til dyrkning.

Men ja, babyen har det fint, og det er det vigtigste!!! Har lige fået lavet en ctg, fordi der blev meget roligt i maven. Den havde for høj hjerterytme i en periode, men så blev den roligere. Jeg fik at vide, at jeg kunne køre hjem uden at bekymre mig! :loveshower Puha en lettelse!!!

P.S. Hvordan multi quoter man???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lægen mener at babyen er så stor... den er skønnet til ihvertfald 2800 gram (34+3). Han mente hellere ikke, at min mave vokser mere nu.... Hvis babyen vokser i samme tempo, som den har gjort fra forrige scanning til sidste scanning, kommer den til at veje ca 4500 gram til termin. Der er jo andre, der har født større babyer til termin. Jeg ved faktisk ikke rigtig, hvorfor han kom med det bud :rolleyes . Det var noget han sagde, da jeg var på vej ud :P

Hvordan de lige kunne glemme at informere mig om blærebetændelsen, ved jeg hellere ikke. Nu må vi se, hvad de siger til prøven i Herning. Denne gang har de sendt den ind til dyrkning.

Men ja, babyen har det fint, og det er det vigtigste!!! Har lige fået lavet en ctg, fordi der blev meget roligt i maven. Den havde for høj hjerterytme i en periode, men så blev den roligere. Jeg fik at vide, at jeg kunne køre hjem uden at bekymre mig! :loveshower Puha en lettelse!!!

P.S. Hvordan multi quoter man???

Det er også noget af en lille basse du så har dig :balloons Jeg fik også at vide sidste gang hos JM, at den lille ligger en smule over gennemsnittet men ikke noget alarmerende. Hun kom dog ikke med bud på hvornår hun troede den lille ville komme ud.

Du trykker på multi-quote på de besvarelser du gerne vil have med og så trykker du som når du plejer at besvare en tråd. Så kommer alle besvarelserne med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også noget af en lille basse du så har dig :balloons Jeg fik også at vide sidste gang hos JM, at den lille ligger en smule over gennemsnittet men ikke noget alarmerende. Hun kom dog ikke med bud på hvornår hun troede den lille ville komme ud.

Du trykker på multi-quote på de besvarelser du gerne vil have med og så trykker du som når du plejer at besvare en tråd. Så kommer alle besvarelserne med :)

Ja den er "pænt stor" sagde lægen :7himmel Men der kan jo ske så meget i løbet af de næste uger, så måske er den slet ikke så meget over gennemsnittet til termin. Det er heldigvis hellere ikke alarmerende ved mig.

Hmm det med at multi-quote virker ikke ved mig... jeg synes ihvertfald, at jeg gjorde det rigtigt igår :unsure .

Men alligevel tak :kram2 Jeg prøver bare igen en anden gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja den er "pænt stor" sagde lægen :7himmel Men der kan jo ske så meget i løbet af de næste uger, så måske er den slet ikke så meget over gennemsnittet til termin. Det er heldigvis hellere ikke alarmerende ved mig.

Hmm det med at multi-quote virker ikke ved mig... jeg synes ihvertfald, at jeg gjorde det rigtigt igår :unsure .

Men alligevel tak :kram2 Jeg prøver bare igen en anden gang :)

Når du har klikket på de besvarelser du vil multiqoute, så skal du ikke vælge "hurtig svar", men derimod "tilføj besvarelse". Så kommer de med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når du har klikket på de besvarelser du vil multiqoute, så skal du ikke vælge "hurtig svar", men derimod "tilføj besvarelse". Så kommer de med :)

Det synes jeg også, at jeg har gjort... :unsure Men måske ikke alligevel, siden det ikke virkede :unsure . Nu kommer jeg helt i tvivl...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER