Katarina

Vand i kroppen

14 indlæg i dette emne

Hej..

Jeg ville lige høre om der er nogle andre end mig, som har problemer med vand i kroppen?

Jeg har været rigtigt meget plaget a det de sidste 3 uger nu, er der nogle a jer der har nogle gode råd omkring man kan dæmpe det?

Har set nogle har skrevet man skal drikke vand mod vand. Det har jeg også fået a vide a lægen, men det hjælper ikke hos mig..

Og har fået a vide a nogle veninde a man skal passe på med det ikke bliver for slemt pga. svangerskabsforgiftning..

Nogle der kender lidt til det??

Kunne være rart vis nogle havde lidt info omkring de ting!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har desværre ikke så mange gode råd.

Har selv først fået vand i fødderne her inden for den sidste uges tid. Jeg har også lidt hævede hænder, men har ikke vand i kroppen ellers.

Når fødderne er hævede, så hjælper det i hvert fald mig at lægge dem højt op på en pude fx eller at tage et koldt fodbad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke selv så meget vand i kroppen, men lidt er der begyndt at komme.

Min JM sagde til mig at man netop skal drikke vand mod vandet. Ellers kan hvile hjælpe hvor du søger for at få benene højt, gerne flere gange i løbet af dagen hvis du kan.

Jeg har også læst at urtete kan hjælpe, men ved ikke om det skal være noget specielt noget.

Ellers sagde JM også at jeg skulle huske at lave venepumpeøvelser. Jeg svømmer så i stedet og det synes jeg også hjælper på det. I slemme tilfælde anbefalede hun støttestrømper. Mener også at have læst at der er nogen der har fået akupunktur mod det.

Jeg snakkede også med JM omk. svangerskabsforgiftning fordi min mor har haft det. Hun gav mig et kort hvor symptomerne stod på og hvis jeg oplevede det skulle jeg ringe. Symptomerne er:

  • Kraftig vedvarende hovedpine
  • Filmren for øjnene og synsændringer
  • Smerter/trykken for brystet i højre side
  • Utilpashed eller kvalme uden tegn på feber
  • Meget væske i kroppen over få dage

Hvis væsken er kommet over en periode ville jeg ikke umiddelbart være nervøs for svangerskabsforgiftning, men hvis du har nogen af de andre symptomer også ville jeg lige give FG eller læge et kald.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt, at det skal hjælpe rigtig godt at spise agurker... i store meængder :unsure Men tror måske det er pga det høje indhold af vand i dem, så mon ikke det er lige så godt at drikke vand??? :unsure

Jeg er også begyndt at få lidt væske i hænderne, men det er ikke så slemt endnu. Jeg prøver lidt med venepumpeøvelser og lægger benene opad flere gange i løbet af dagen.

Som Loneb skriver, så hold øje med symptomerne for svangerskabsforgiftning. Den kommer ikke pga væske i kroppen, men omvendt... væsken i kroppen kommer pga forgiftningen.

Jeg håber, det ikke bliver alt for slemt for dig! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heldigvis ikke selv vand i kroppen. Jeg dyrker rigtig meget motion, hver dag. Og det skulle være godt hvis man vil undgå vand i kroppen.

Ved ikke om jeg bare er heldig at slippe, eller om det faktisk har noget at sige at jeg dyrker så meget motion.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heldigvis ikke selv vand i kroppen. Jeg dyrker rigtig meget motion, hver dag. Og det skulle være godt hvis man vil undgå vand i kroppen.

Ved ikke om jeg bare er heldig at slippe, eller om det faktisk har noget at sige at jeg dyrker så meget motion.

Jeg tror helt sikkert at motion har en påvirkning for jeg er også rimelig aktiv (selvom det dog begynder at være lidt svært engang imellem) og har hellere ikke så meget vand i kroppen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare lige for at komme af med det... Jeg har fået rigtig meget vand i hænder og fødder :unsure

Vi kørte til Ikea igår (ca 2 timer hver vej). Jeg kunne godt mærke, at jeg havde ondt i fødderne, da vi gik rundt i Ikea, men tænkte ikke nærmere over det. Men da vi kom hjem og jeg skiftede tøj, kunne jeg godt se, hvad der var galt :( Øv altså, det gør ondt i ledene (især i fingrene). Idag er det stadigvæk det samme. Jeg havde håbet på, at det ville blive bedre i løbet af natten <_< . Nå, jeg må vel bare lære at leve med pølsefingre og pølsetæer de næste uger :P Og drikke en masse vand og håbe på, at det bliver bedre... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare lige for at komme af med det... Jeg har fået rigtig meget vand i hænder og fødder :unsure

Vi kørte til Ikea igår (ca 2 timer hver vej). Jeg kunne godt mærke, at jeg havde ondt i fødderne, da vi gik rundt i Ikea, men tænkte ikke nærmere over det. Men da vi kom hjem og jeg skiftede tøj, kunne jeg godt se, hvad der var galt :( Øv altså, det gør ondt i ledene (især i fingrene). Idag er det stadigvæk det samme. Jeg havde håbet på, at det ville blive bedre i løbet af natten <_< . Nå, jeg må vel bare lære at leve med pølsefingre og pølsetæer de næste uger :P Og drikke en masse vand og håbe på, at det bliver bedre... ;)

Øv :( Jeg håber det forsvinder lidt igen. Husk at ligge med benene løftet - det kan være det hjælper.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får vand i fødderne de dage hvor jeg har været oppe og stå på fødderne i mange timer. På mig hjælper det at lave venepumpe øvelser og at smække benene op og slappe af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får vand i fødderne de dage hvor jeg har været oppe og stå på fødderne i mange timer. På mig hjælper det at lave venepumpe øvelser og at smække benene op og slappe af.

Det samme her :ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv :( Jeg håber det forsvinder lidt igen. Husk at ligge med benene løftet - det kan være det hjælper.

Jeg får vand i fødderne de dage hvor jeg har været oppe og stå på fødderne i mange timer. På mig hjælper det at lave venepumpe øvelser og at smække benene op og slappe af.

Det samme her :ditto

Tak for jeres tips :kiss . Jeg prøver det hele...venepumpeøvelser, benene opad (har ikke sovet godt i nat pga den mærkelige stillineg) og koldt fodbad, men indtil nu er det ikke blevet bedre. Jeg har været ude at gå nogen kortere ture igår og idag. Så håber, jeg at det kan hjælpe lidt, hvis jeg smækker benene opad derefter :)

Når jeg ligger med benene oppe, får jeg meget ondt i bækkenet pga min bækkenløsning. Har I også problemer med smerter, når I ligger med benene oppe? Jeg har prøvet forskellige stillinger, men det gør ikke meget forskel. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres tips :kiss . Jeg prøver det hele...venepumpeøvelser, benene opad (har ikke sovet godt i nat pga den mærkelige stillineg) og koldt fodbad, men indtil nu er det ikke blevet bedre. Jeg har været ude at gå nogen kortere ture igår og idag. Så håber, jeg at det kan hjælpe lidt, hvis jeg smækker benene opad derefter :)

Når jeg ligger med benene oppe, får jeg meget ondt i bækkenet pga min bækkenløsning. Har I også problemer med smerter, når I ligger med benene oppe? Jeg har prøvet forskellige stillinger, men det gør ikke meget forskel. :(

Kom lige forbi :) Har du prøvet den venepumpeøvelse Bente fra fødselsforberedelse viste ? Her hjalp den godt, jeg lavede den hver gang jeg kom i seng og lagde ikke med fødderne oppe når jeg sov. Men tilgengæld gjorde jeg det så ofte som muligt i løbet af dagen. Men husker det så tydeligt det vand i kroppen, det er RIGTIG ubehageligt. Ellers er det måske en mulighed at hæve fodgærdet lidt i sengen ?? Ved godt Lars så nok må finde sig i at sove med fødderne oppe så også nok :P Blot en tanke herfra :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres tips :kiss . Jeg prøver det hele...venepumpeøvelser, benene opad (har ikke sovet godt i nat pga den mærkelige stillineg) og koldt fodbad, men indtil nu er det ikke blevet bedre. Jeg har været ude at gå nogen kortere ture igår og idag. Så håber, jeg at det kan hjælpe lidt, hvis jeg smækker benene opad derefter :)

Når jeg ligger med benene oppe, får jeg meget ondt i bækkenet pga min bækkenløsning. Har I også problemer med smerter, når I ligger med benene oppe? Jeg har prøvet forskellige stillinger, men det gør ikke meget forskel. :(

Jeg ligger ikke med benene oppe om natten for jeg kan simpelthen ikke ligge på ryggen længere. Så længe det ikke er så varmt, så har jeg sjældent problemer med hævede fødder om natten.

Men om dagen når jeg har gået meget, så sætter jeg mig i sofaen, lægger en pude på sofabordet og smækker benene op på den :) Det hjælper.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har prøvet alle råd der er omkring vand i fødderne..

Og de virkede de første 3 uger ca. Men nu er der ingenting der hjælper.. Selv om natten er fødderne hævet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER