majse86

Tage test eller ej?

83 indlæg i dette emne

Kan det være at du har ligamentssmerter som minder om mens smerter? Ligamentssmerterne skyldes at dit underliv er ved at udvide sig :)

Kan det ske så hurtigt? Det føles som mens smerter. Niver og trækker i det hele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:kram2 :kram2 :kram2 :kram2

TUSIND TAK fordi du vil dele din erfaring. Det giver SÅ meget håb!!! Havde du også smerter i underlivet? Det hiver og strækker synes jeg og er bange for at det er fordi jeg er ved at tabe :(

Jeg ved ikke hvor meget jeg er nu. Kan ikke helt finde ud af om man skal regne fra sidste mens 1. dag? I så fald, blødte jeg d. 9. Juni. Tror jeg har haft ÆL omkring den 21.

Tak for de søde beroligende ord :kram2 :kram2 :kram2

Og STORT tillykke med Jeres guldklump :D :kram2 :kram2

Ja, det nev i underlivet - især i dagene lige omkring forventet mens. Jeg tænkte flere gange, at det måske var mens der var på vej, men det føltes ikke helt som det plejede. Jeg har skrevet i min 'min vej til graviditetstråd' at det var som om det nev og spændte hvor det plejede at murre og være tungt. Det varede kun nogen dage og så holdt det helt op og det er første indenfor de sidste par uger jeg har fået 'rigtige' ligamentsmerter :)

Hvis du har haft ÆL d. 21. juni så er den dag pr. definition dag 2+0 uanset hvor lang tid der var gået siden sidste mens. Og hvis det er sandt, så er du 4+5 i dag og så er det i hvert fald længe du har gået uden mens! :o

Prøv at se om du kan lave en ny morgenurin-test i morgen tidlig. Jeg hepper stadig :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det nev i underlivet - især i dagene lige omkring forventet mens. Jeg tænkte flere gange, at det måske var mens der var på vej, men det føltes ikke helt som det plejede. Jeg har skrevet i min 'min vej til graviditetstråd' at det var som om det nev og spændte hvor det plejede at murre og være tungt. Det varede kun nogen dage og så holdt det helt op og det er første indenfor de sidste par uger jeg har fået 'rigtige' ligamentsmerter :)

Hvis du har haft ÆL d. 21. juni så er den dag pr. definition dag 2+0 uanset hvor lang tid der var gået siden sidste mens. Og hvis det er sandt, så er du 4+5 i dag og så er det i hvert fald længe du har gået uden mens! :o

Prøv at se om du kan lave en ny morgenurin-test i morgen tidlig. Jeg hepper stadig :loveshower

Jeg plejer bare og have ÆL symptomer på 12. dag i min cyklus. Og da jeg fik påvist ÆL var det også på min 12. dag. Så derfor er jeg ret sikker på at det er den 21'ene. Men har ikke testet, så ved det ikke med sikkerhed. Min cyklus er normalt 27. dage. Men da jeg fik påvist ÆL hos gyn, sagde hun at det var normalt med lidt tidlig ÆL når man er på min alder. Indtil videre har min cyklus i hvert fald været 27 dage. Så jeg forventede min mens i torsdags d. 7. Så ja... har ikke blødt siden den 10. UPS... havde skrevet d. 9. Var den 10. Juni. Er bare lidt forvirret i dag.

Jeg kan heller ikke helt forklare de her smerter. Lidt som mens og så alligevel ikke. Har klaget hele denne cyklus, for har haft det sært siden d. 25. Og intet har følt normalt.

TUSIND TAK fordi du tager dig tid til at besvare mine spørgsmål og forsøge at berolige mig. Du er guld værd :kram2 :kram2

Tror jeg tager en test Tirsdag, hvis ikke jeg begynder at bløde inden. Tør ikke helt før. Lige nu HÅBER jeg bare inderligt at vi kan få lov at beholde det lille mirakel! Det er så tåbeligt, men vi er jo allerede begyndt at tale til "det" og kæresten kysser den godmorgen og godnat. Det er så uretfærdigt, hvis vi ikke kan få lov at beholde det! Åh... nu kommer tårerne igen. Kan slet ikke styre det :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke kun 4+2 i så fald? Altså fra den 10. til nu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke kun 4+2 i så fald? Altså fra den 10. til nu?

Den dag du formoder at have haft ÆL regner du som 2+0 og efter følgene dage 2+1......2+6, 3+0, 3+1....3+6, 4+0 osv... Hvor langt du er i graviditeten afhænger af, hvornår du har haft ÆL :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den dag du formoder at have haft ÆL regner du som 2+0 og efter følgene dage 2+1......2+6, 3+0, 3+1....3+6, 4+0 osv... Hvor langt du er i graviditeten afhænger af, hvornår du har haft ÆL :)

TAK :) Så må det jo være ca. 2+5 eller deromkring hvis jeg har haft ÆL på 12. dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TAK :) Så må det jo være ca. 2+5 eller deromkring hvis jeg har haft ÆL på 12. dagen.

Nej jeg vi som Susanne sige at du er 4+5 du har haft ÆL den 21. juni og der er du 2+0 i dag har vi den 10. juli og næsten 3 uger efter din ÆL på tirsdag er det 3 uger siden du havde ÆL og derfor vil du være 5+0 der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej jeg vi som Susanne sige at du er 4+5 du har haft ÆL den 21. juni og der er du 2+0 i dag har vi den 10. juli og næsten 3 uger efter din ÆL på tirsdag er det 3 uger siden du havde ÆL og derfor vil du være 5+0 der :)

AHHH... Så er jeg med :) TAK :) Så lige nu er det 4+5. Men så ville jeg alligevel mene at den test burde være tydeligere :( Ih altså :( Jeg kan ikke gøre så meget andet end at afvente at den enten bliver mere positiv eller negativ nu :( Puha... Synes allerede jeg har grædt rigeligt. Alle følelser er bare udenpå tøjet :( Tak for hjælpen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

AHHH... Så er jeg med :) TAK :) Så lige nu er det 4+5. Men så ville jeg alligevel mene at den test burde være tydeligere :( Ih altså :( Jeg kan ikke gøre så meget andet end at afvente at den enten bliver mere positiv eller negativ nu :( Puha... Synes allerede jeg har grædt rigeligt. Alle følelser er bare udenpå tøjet :( Tak for hjælpen.

Som din kæreste siger, så kan det jo altså være en dårlig test :) men ellers så forsøg at lade være med at drikke så meget vand i løbet af nattet op til, at du tester om morgenen... For hvis du har drukke en del vand i løbet af natten, så har din urin ikke været koncentreret, som den helst skal være ved testning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej jeg vi som Susanne sige at du er 4+5 du har haft ÆL den 21. juni og der er du 2+0 i dag har vi den 10. juli og næsten 3 uger efter din ÆL på tirsdag er det 3 uger siden du havde ÆL og derfor vil du være 5+0 der :)

Præcis :) Hvis du ved hvilken dag du havde ÆL er det underordnet hvilken dag du fik mens - så med ÆL d. 21/6 er du 4+5 i dag. Og hvis du plejer at have en 27 dages cyklus (hvilket så passer meget godt med 12 dage inden ÆL og 14-15 dage efter), så er du jo gået langt over tid nu! Du burde jo så have haft mens i tirsdags eller onsdags, så hvis du ikke har set noget blod og har lavet to streger på en test, så er den vist god nok ;)

Tillykke med baby i maven, søde! :loveshower Prøv at nyde det! :kram2

Og husk, at let til tårer også er et graviditetssymptom (jeg tudede midt på Hovedbanegården fordi jeg kom for sent til mit tog, 2½ døgn før jeg testede positivt :rolleyes ) Og så vil vi altså snart se nogen test-billeder!!! :P Er den meget svagere end min fra 4+0?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvade da slet ikke set, at du har testet positivt :loveshower S T O R T tillykke :loveshower

De smerter du skriver om, lyder for mig, som ligament smerter ;) Dem havde jeg - meget og de gjorde mig dødnervøs :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis :) Hvis du ved hvilken dag du havde ÆL er det underordnet hvilken dag du fik mens - så med ÆL d. 21/6 er du 4+5 i dag. Og hvis du plejer at have en 27 dages cyklus (hvilket så passer meget godt med 12 dage inden ÆL og 14-15 dage efter), så er du jo gået langt over tid nu! Du burde jo så have haft mens i tirsdags eller onsdags, så hvis du ikke har set noget blod og har lavet to streger på en test, så er den vist god nok ;)

Tillykke med baby i maven, søde! :loveshower Prøv at nyde det! :kram2

Og husk, at let til tårer også er et graviditetssymptom (jeg tudede midt på Hovedbanegården fordi jeg kom for sent til mit tog, 2½ døgn før jeg testede positivt :rolleyes ) Og så vil vi altså snart se nogen test-billeder!!! :P Er den meget svagere end min fra 4+0?

Jeg ved selvfølgelig ikke helt hvornår ÆL var der. Denne cyklus var alt alt for underlig, hvilket der nok var en grund til. Skulle have blødt i torsdags. Stadig ingen blod. Men synes jeg har en del udflåd. Men jeg føler mig bare ret våd og er så bange for den mens at jeg tjekker KONSTANT! Første test i fredags var lidt over middag og efter et par toilet besøg. Den lignede meget din. Kom frem lige med det samme og jeg brød sammen på det lille sommerhus toilet :loveshower Den jeg tog i dag, virkede lidt svagere, men den var længe om overhovedet at opsuge urinen. To halvandet minut, før man kunne se det sugede op i testfeltet. Men den var stadig positiv. Synes den var lidt svagere end din. Svagere end her i fredags. Og vil sige at den var lidt svagere end din. Det var godt nok en anden slags test end den første. Og den var ret svær. Virkede ikke som den anden. Havde svært ved at optage urinen 0sv. Men lidt svagere end din, efter hvad jeg husker. Var ret træt. Nu er den en del tydeligere, men det kan man jo ikke regne med. Men jeg tisser selvfølgelig konstant, så det er ret svært at have morgenurin, når man tisser hver. 2-4 time MAX.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er altså RET sikker på du er gravid! :loveshower

Glæder mig til at følge din graviditet ;) :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvade da slet ikke set, at du har testet positivt :loveshower S T O R T tillykke :loveshower

De smerter du skriver om, lyder for mig, som ligament smerter ;) Dem havde jeg - meget og de gjorde mig dødnervøs :unsure

Jeg er også SÅ bekymret. Synes det gør ret ondt dernede. Og tuder bare hele tiden, da min test er mere svag i dag :( Er så bange for at miste min guldklump :( Men jeg HÅBER at det vil blive hos os!!! Det SKAL det!!! Og mange mange tusind tak :kram2 :kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er altså RET sikker på du er gravid! :loveshower

Glæder mig til at følge din graviditet ;) :yay

Jeg håber sådan at du har ret og at den "lille" stadig er hos os. Det ville være et mirakel. Kan godt sige at jeg skylder jer alt for bare at tage lidt af mine bekymringer! Og jeg håber sådan. Vil bare gerne græde af glæde igen og se to helt tydelige streger. Uanset hvad, vil jeg også glæde mig til at følge din :) Og jeg er SÅ taknemmelig for al din hjælp :) :kram2 :kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Beklager alle mine fejl i tekst. Jeg er lidt træt og har brugt det meste af dagen på at græde. Så jeg er nok ikke så sammenhængende længere :whistling :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altså også haft en del smerter i underlivet/mensagtige smerter- specielt i starten af begge graviditeter ;)

Jeg stemmer i med koret- det må være en dum test. I øvrigt har jeg også begge gange skulle tisse konstant- specielt i starten af graviditeten. :goodluck, tanker og :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også SÅ bekymret. Synes det gør ret ondt dernede. Og tuder bare hele tiden, da min test er mere svag i dag :( Er så bange for at miste min guldklump :( Men jeg HÅBER at det vil blive hos os!!! Det SKAL det!!! Og mange mange tusind tak :kram2 :kram2 :kram2

Kan godt forstå, at du er bekymret :kiss Kan selv tydeligt huske det :wacko Det var virkelig et helvede indtil, at jeg havde været til scanning. Hvordan kan man næsten også undgå, at være bange for at miste noget SÅ stort ;)

Krydser ALT hvad jeg kan for, at jeres lille spire bliver hos jer og så glæder jeg mig til, at følge din graviditet :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altså også haft en del smerter i underlivet/mensagtige smerter- specielt i starten af begge graviditeter ;)

Jeg stemmer i med koret- det må være en dum test. I øvrigt har jeg også begge gange skulle tisse konstant- specielt i starten af graviditeten. :goodluck, tanker og :kram

Kan godt forstå, at du er bekymret :kiss Kan selv tydeligt huske det :wacko Det var virkelig et helvede indtil, at jeg havde været til scanning. Hvordan kan man næsten også undgå, at være bange for at miste noget SÅ stort ;)

Krydser ALT hvad jeg kan for, at jeres lille spire bliver hos jer og så glæder jeg mig til, at følge din graviditet :loveshower

Kan ikke skrive lige nu. Bare så rørt over Jeres opbakning og knus så kan slet ikke holde på tårerne. Tak fordi I er Jer! :kram2 :kram2 :kram2

Og kære Anita... Missede din besked. TAK søde. Vi håber kæresten har ret!!!

I er alle sammen GULD VÆRD!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har da heller ikke set at du har testet positivt. Stort tillykke :balloons

Jeg vil altså sige som de andre, at de smerter du oplever er ligamentsmerter. Dem havde jeg også mange af i starten og de gjorde mig meget nervøs. Jeg skulle også tisse konstant.

Så mon ikke du skal tage det roligt og nyde at "den er der"? :) :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har da heller ikke set at du har testet positivt. Stort tillykke :balloons

Jeg vil altså sige som de andre, at de smerter du oplever er ligamentsmerter. Dem havde jeg også mange af i starten og de gjorde mig meget nervøs. Jeg skulle også tisse konstant.

Så mon ikke du skal tage det roligt og nyde at "den er der"? :) :kram2

Mange tak :) Jeg vil i hvert fald forsøge. Mindes bare en der testede hvor de blev svagere og svagere. Så jeg er SÅ bange Så bange!!! Men jeg vil forsøge at nyde det og tænke positivt. TAK :kram2 :kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej igen piger :balloons

Lidt mere optimistisk her til morgen :) :balloon To fine streger :loveshower :loveshower

Kom til at hoppe lidt på kæresten, så han "kom til at vågne" en times tid før han skal op :whistling

Han smilede bare og sagde: Hvad sagde jeg? Måske du skal til at stole lidt på mig :badgirl

- Normalt hører man om kvinder der intuitivt får et eller andet hint, for hvornår de er befrugtet/bliver befrugtet. Her sagde kæresten 3 dage, før jeg regner med at jeg havde ÆL at han troede vi havde lavet en lille og han er også helt sikker på køn :blink Nå men... Nu kan I se test.

Og når lægen åbner, får jeg ringet og bestilt tid, så jeg kan få det bekræftet. :loveshower

Stadig ret ondt i underlivet dog - hvilket gør mig noget så forfærdeligt bekymret.

Skal stadig tisse en del. Især om morgenen og op til middagstid!

Og spændte ømme bryster.

Har forsøgt med billeder, men kan desværre ikke finde ud af at ligge dem ind. Den siger at den vedhæftede fil er for stor :( Men må se om jeg ikke kan finde ud af et eller andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke!! :loveshower

Hvor dejligt du ikke er i tvivl længere!!

En nem måde at gøre billeder mindre, er at åbne billedet i Paint, trykke "ctrl w" og så minimer det lige meget på begge sider. Husk at gemme billedet under et andet navn, hvis du vil beholde det orignale.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej stort tillykke.. hvor er det fantastisk :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER