Nitzen1987

Randers

14 indlæg i dette emne

Ja nu har vi boet i Randers godt og vel 5 år og alligevel føler jeg ikke, at jeg kender byen særlig godt... Og da denne ferie skal være en spareferie tænker jeg, at det er oplagt at bruge ferien på at udforske byen... Så er der nogen, der har kendskab til nogle perler, der er værd at se i Randers, så vil jeg gerne vide det...

Del dette indlæg

Randers Regnskov, Elvis´hus, lidt uden for Randers ligger Fussingø Sø som er super dejligt om sommeren,der er forskellige teatre i byen og en masse museer

Del dette indlæg

Annonce ♥

eeegm - oplagt - randers regnskov - fladbro skov, fussingøskov med slottet,doktorparken (meget lille), gå en tur langs stierne ved gudenåen, randers museum, har du hund er hundeskoven dejlig.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Regnskoven har manden og børnene været i...

Del dette indlæg

Annonce ♥

den kan altså ses flere gange - man ser noget forskelligt hver gang. Vi har årskort :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har du ikke selv været der? :)

Jeg kender ikke lige til andre seværdigheder i Randers end Regnskoven, men der kunne jeg tilgengæld snildt bruge en uges tid, tror jeg :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har du ikke selv været der? :)

Jeg kender ikke lige til andre seværdigheder i Randers end Regnskoven, men der kunne jeg tilgengæld snildt bruge en uges tid, tror jeg :loveshower

Nej jeg er ikke så glad for insekter og krybdyr, så det har aldrig fanget min interesse :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tag en tur på turistinformationen og få to foldere. En over skulpturerne og en over Stjerneruten.

Der er imponerende mange skulpturer i Randers og spændende at se om man kan finde dem alle. Tag brochuren med hver gang i er på tur, og når i så tilfældigt finder en kan i tage den frem og læse om den. Eller direkte gå på jagt efter nogen (uden at kigge i brochuren ;)) så det bliver som en skattejagt for ungerne.

Stjerneruten tager jer rundt gennem det meste af byen med stop og beskrivelser forskellige spændende steder.

Biblioteket er hyggeligt og Naturhistorisk Museum der ligger oven på er også spændende (også for børn) og så er det vist gratis (det var det dengang vi var der).

...og så er der geocaching ;)

Som du kan se er der en del cacher i Randers, og på turistinformationen kan du låne en gratis gps og de sætter dig ind i hvordan du bruger den for at finde skattene :)

35mjq54.jpg

(ellers er jeg alene hjemme med Frida på mandag og har ingen planer, så der kan vi tage en tur hvis du / i har tid og lyst :))

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tag en tur på turistinformationen og få to foldere. En over skulpturerne og en over Stjerneruten.

Der er imponerende mange skulpturer i Randers og spændende at se om man kan finde dem alle. Tag brochuren med hver gang i er på tur, og når i så tilfældigt finder en kan i tage den frem og læse om den. Eller direkte gå på jagt efter nogen (uden at kigge i brochuren ;)) så det bliver som en skattejagt for ungerne.

Stjerneruten tager jer rundt gennem det meste af byen med stop og beskrivelser forskellige spændende steder.

Biblioteket er hyggeligt og Naturhistorisk Museum der ligger oven på er også spændende (også for børn) og så er det vist gratis (det var det dengang vi var der).

...og så er der geocaching ;)

Som du kan se er der en del cacher i Randers, og på turistinformationen kan du låne en gratis gps og de sætter dig ind i hvordan du bruger den for at finde skattene :)

35mjq54.jpg

Nøj en masse forslag det var da en god idé, at gå en tur ned på turistbureauet efter nogle brochurer og så måske gå på jagt efter de forskellige skulpturer.... og stjerneruten kunne også være en god idé... Hvad er de der "skatte" man kan finde med geocaching?

(ellers er jeg alene hjemme med Frida på mandag og har ingen planer, så der kan vi tage en tur hvis du / i har tid og lyst :))

Del dette indlæg

Annonce ♥

Geocaching er moderne skattejagt. Dvs. du finder stedet ved hjælp af en gps (eller en mobiltelefon med det rigtige program).

Skattene er ikke ret sjove - det kan være et filmhylster eller en lille boks med små billige stykker legetøj (2 - 10 kr) så det er turen og det at finde skatten der er det værdifulde.

By-cacher kan være ret godt gemt og meget finurligt (f.eks. en udhulet magnetisk bolt på et rækværk) så det er altså jagten der giver en et 'kick'.

Cacherne i naturen er for at komme ud og se noget natur man ikke normalt ville se. Vi har set meget mere af DK de år vi har cachet en hele vores liv frem til - netop fordi vi tager steder hen vi ellers ikke ville have været. Og ungerne er meget mere motiverede for at gå en tur i skoven hvis vi skal finde en skat, end hvis det 'bare' er for at gå en tur.

Faktisk har Randers Turistbureau udlagt flere caches i området, netop for at få folk mere ud end bare gågaden og Regnskoven.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Geocaching er moderne skattejagt. Dvs. du finder stedet ved hjælp af en gps (eller en mobiltelefon med det rigtige program).

Skattene er ikke ret sjove - det kan være et filmhylster eller en lille boks med små billige stykker legetøj (2 - 10 kr) så det er turen og det at finde skatten der er det værdifulde.

By-cacher kan være ret godt gemt og meget finurligt (f.eks. en udhulet magnetisk bolt på et rækværk) så det er altså jagten der giver en et 'kick'.

Cacherne i naturen er for at komme ud og se noget natur man ikke normalt ville se. Vi har set meget mere af DK de år vi har cachet en hele vores liv frem til - netop fordi vi tager steder hen vi ellers ikke ville have været. Og ungerne er meget mere motiverede for at gå en tur i skoven hvis vi skal finde en skat, end hvis det 'bare' er for at gå en tur.

Faktisk har Randers Turistbureau udlagt flere caches i området, netop for at få folk mere ud end bare gågaden og Regnskoven.

Jeg kan se at punkterne ligger ret spredt. er meningen at man skal gå mellem hvert punkt eller skal man køre noget af vejen?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvert punkt er en skat :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvert punkt er en skat :)

men det er lavet så man skal gå eller hvad? Kan se at den korte rute fx indeholder Kristrup Enge og Randers storcenter mf. og der er vel immervæk 4 km mellem de to punkter..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej, du vælger et punkt og tager derhen og finder en skat. Nogle steder kan du holde i bilen et par meter fra skatten, andre skal du gå fra p-pladsen derud (nogle i DK kræver en 10 km's gå-tur for at komme derud, men det er der ingen i Randers der gør.)

På skattens hjemmeside (www.geocaching.com) kan du se de præcise koordinater og på den måde også se hvor langt der er fra p-plads.

Hvor mange skatte du har lyst til at finde i træk er op til dig.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER