fynboen

pas til tyskland

12 indlæg i dette emne

L og jeg har snakket om at køre en tur til tyskland, men L sagde så han ikke har noget pas... Jeg mener ikke man behøver at have pas med når man skal derned, bare man kan fremvis noget andet billede-id, eller hvordan hænger det sammen...

Håber nogen kan hjælpe...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jo, man skal have pas- også selvom det er til Tyskland. Man skal til gengæld ikke have pas med til Norge og Sverige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke nødvendigvis at du skal vise pas, når du kører over grænsen. Men jeg mener at man skal kunne identificere sig, når man er i landet. Jeg er så i tvivl om fx et kørekort vil være nok.

Måske kan du finde svar her :)

Edit: Der står fx følgende:

Siden den 25. marts 2001 har Danmark sammen med de øvrige nordiske lande deltaget fuldt ud i Schengen-samarbejdet, hvilket bl.a. indebærer en ophævelse af personkontrollen ved grænserne. Det er derfor, man ikke længere skal vise pas, når man kører over grænsen til Tyskland, og ikke skal igennem paskontrol, når man f.eks. flyver til Italien, Frankrig eller et andet land, der også deltager i den del af Schengen-samarbejdet, som indebærer ophævelse af personkontrollen ved grænserne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, man skal have pas- også selvom det er til Tyskland. Man skal til gengæld ikke have pas med til Norge og Sverige :)

Det er helt korrekt :)

Men I kan få et nødpas ved politiet i Kruså (provisorisk pas hedder det)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke nødvendigvis at du skal vise pas, når du kører over grænsen. Men jeg mener at man skal kunne identificere sig, når man er i landet. Jeg er så i tvivl om fx et kørekort vil være nok.

Måske kan du finde svar her :)

Edit: Der står fx følgende:

Siden den 25. marts 2001 har Danmark sammen med de øvrige nordiske lande deltaget fuldt ud i Schengen-samarbejdet, hvilket bl.a. indebærer en ophævelse af personkontrollen ved grænserne. Det er derfor, man ikke længere skal vise pas, når man kører over grænsen til Tyskland, og ikke skal igennem paskontrol, når man f.eks. flyver til Italien, Frankrig eller et andet land, der også deltager i den del af Schengen-samarbejdet, som indebærer ophævelse af personkontrollen ved grænserne.

Nej, der er ikke paskontrol mere, men det betyder ikke, at man ikke skal have pas for at komme til landet :) Man kan selvfølgelig godt køre til Tyskland uden pas, og der er sikkert ikke nogen der opdager det, men jeg er ret overbevist om, at man efter reglerne skal have pas :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her: (sakset fra FMD travel)

Pas og Schengen

Passet skal stadig med ved rejser til EU-lande uden for Norden, selvom Danmark i 2001 indtrådte i Schengenaftalen vedr. ophævelse af den indre grænsekontrol. Da Storbritannien og Irland ikke er med i Schengenaftalen, skal man altid vise pas i tolden i disse to lande. Til de øvrige Schengenlande syd for Danmark skal man kunne bevise sit statsborgerskab, hvilket betyder at passet skal medbringes! Passet skal vises ved de stikprøver, som myndighederne foretager og ved indlogering på hotel eller anden form for indkvartering

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det nok sikrest at medbringe et pas :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det nok sikrest at medbringe et pas :)

og især med Pia K's øgede grænsekontrol :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

og især med Pia K's øgede grænsekontrol :lolhit

Ha ha... Hvis du har mørkt hår, så risikerer du måske at du ikke må komme ind igen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha... Hvis du har mørkt hår, så risikerer du måske at du ikke må komme ind igen ;)

Jeg medbringer altid pas. Bliver næsten altid stoppet, når der er grænsekontroller (ikke lige ved Tyskland, men ellers) ;)

Jeg må åbenbart se suspekt ud- men jeg er så også mørkhåret :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg medbringer altid pas. Bliver næsten altid stoppet, når der er grænsekontroller (ikke lige ved Tyskland, men ellers) ;)

Jeg må åbenbart se suspekt ud- men jeg er så også mørkhåret :D

Jeg læste lige i en artikel på BT, at de stopper dem, hvis blikke flakker og en mørkhåret person gør det nok ikke bedre :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg medbringer altid pas. Bliver næsten altid stoppet, når der er grænsekontroller (ikke lige ved Tyskland, men ellers) ;)

Jeg må åbenbart se suspekt ud- men jeg er så også mørkhåret :D

Jeg læste lige i en artikel på BT, at de stopper dem, hvis blikke flakker og en mørkhåret person gør det nok ikke bedre :lolhit

:lolhit :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER