Solvej99

Det er da irriterende

17 indlæg i dette emne

(Vasketøj)

Jeg bor i lejlighed og plejer normalt at vaske tøj hjemme hos mine forældre, da de bor 5 min. væk. Så slipper jeg for at skulle bruge vaskekælderen her i andelsforeningen.

Men nu er deres vaskemaskine gået i stykker pga vandskade. Jeg har derfor for første gang været nede og prøve vaskekælderen her i ejendommen. Jeg havde reserveret en maskine til kl. 18.30 og da jeg kommer derned, så kører den maskine allerede og mangler 20 min.?! Det er sgu da irriterende :gal

Hvordan fungerer det for jer andre, der vasker i fælles vaskeri?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er det længe siden jeg har boet sådan et sted, men da fungerede det på helt samme måde.... Skide irriterende!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ej det er simpelthen ikke i orden, at nogle har taget maskinen lige på din tid, men mon det kan være en, som havde tiden før jer, og ikke troede, det ville vare så længe at vaske??

Vi har heldigvis egen vaskemaskine, og havde det også da vi boede i lejlighed, fordi det er så træls, at skulle deles om maskinerne, da man ikke ved, hvordan andres hygiejne er...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det længe siden jeg har boet sådan et sted, men da fungerede det på helt samme måde.... Skide irriterende!!!

Meget!

ej det er simpelthen ikke i orden, at nogle har taget maskinen lige på din tid, men mon det kan være en, som havde tiden før jer, og ikke troede, det ville vare så længe at vaske??

Vi har heldigvis egen vaskemaskine, og havde det også da vi boede i lejlighed, fordi det er så træls, at skulle deles om maskinerne, da man ikke ved, hvordan andres hygiejne er...

Sådan har jeg det også. Jeg blev og ventede de 20 min. og så tog jeg vedkommendes tøj ud og lagde i en kurv. Så var tøjet fyldt med papirfnuller. Personen havde åbenbart glemt noget papir i en lomme.

Bagefter var jeg nødt til at forsøge at tømme maskinen for papirrester, så det ikke også kom i mit tøj. Hold nu op :blink

Er glad for at jeg kan vaske hjemme hos mine forældre til dagligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her booker man vasketid for tre timer af gangen og i vasketiden råder man over tre vaskemaskiner og to tørretumblere.... Hvis ikke at man møder op inden for en halv time efter vasketidens start, så står det andre frit for at tage vasketiden... Jeg havde nok efterladt en seddel til vedkommende, der har taget noget af din vasketid, for jeg synes bare ikke at det er i orden og jeg var selv blevet :gal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bor på kollegium og her er det sådan at man ikke kan reservere, så det er at tage en satsning. Og det går okay, de gange jeg vasker her. Jeg plejer at have det med hjem til mine forældre. Inden jeg flyttede hertil havde vi egne maskiner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæd dig over at du får lov tilst vaske hjemme hos dine forældre :loveshower

Muligvis de skulle have en buket eller flaske vin så du slipper for det en anden gang :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her er der også fælles vaskeri <_< der står at andre ikke kan tgae brug af en maskine et bestemt antal minutter før den reserverede tid, dog kan man køre sit kort igennem efter at have sat maskinen på lav tid, og derefter skrue den op og starte den, så den alligevel kører over den reseverede tid, jeg har prøvet at det er blevet gjort mod min vasketid, så jeg har måtte vente på at kunne komme igang, og min tid har jeg jo taget, fordi jeg har tiden lige der til det. :bask :klap :angry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæd dig over at du får lov tilst vaske hjemme hos dine forældre :loveshower

Muligvis de skulle have en buket eller flaske vin så du slipper for det en anden gang :balloons

TRO mig, jeg er dybt taknemmelig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her booker man vasketid for tre timer af gangen og i vasketiden råder man over tre vaskemaskiner og to tørretumblere.... Hvis ikke at man møder op inden for en halv time efter vasketidens start, så står det andre frit for at tage vasketiden... Jeg havde nok efterladt en seddel til vedkommende, der har taget noget af din vasketid, for jeg synes bare ikke at det er i orden og jeg var selv blevet :gal

Her er der en lignende regel. Hvis personen, der har reserveret ikke er dukket op inden for et kvarter, så må man gerne tage maskinen.

Jeg overvejede faktisk også at lægge en seddel, men så skulle jeg rende op og ned fra 4. sal en del gange. Og heldigvis er det jo så sjældent at jeg skal vaske dernede :)

Hvis jeg altid vaskede dernede, så havde jeg helt sikkert lagt en seddel :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her er der også fælles vaskeri <_< der står at andre ikke kan tgae brug af en maskine et bestemt antal minutter før den reserverede tid, dog kan man køre sit kort igennem efter at have sat maskinen på lav tid, og derefter skrue den op og starte den, så den alligevel kører over den reseverede tid, jeg har prøvet at det er blevet gjort mod min vasketid, så jeg har måtte vente på at kunne komme igang, og min tid har jeg jo taget, fordi jeg har tiden lige der til det. :bask :klap :angry

Hvor er det egentlig frækt at gøre sådan :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har også vaskerum, vi er nogle og 40 lejligheder, 8 ældre boliger og en del rækkehuse som har afgang til vaskerummet, hvor der er 5 vaskemaskiner og 2 tørretumbler. Dog har de fleste i rækkehusene selv vaskemaskine, men vi er stadig mange om få maskiner.

Vi bestiller ikke ikke tid, men har aldrig oplevet at vi ikke kan komme til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi boede i lejlighed var der fælles vaskerum i kælderen. Men vi skulle reservere en hel dag ad gangen! Og så kunne man kun reservere to dage i fremtiden, som så ca. var en måned. Så man kunne altså kun vaske ca. to gange om måneden - og så blev det tit sjældnere hvis der så var nogle dage hvor man ikke kunne så godt osv. Weekender var f.eks. altid svære at få fat i. Og så skulle tørrerummet være opryddet før kl. 7 om morgenen næste dag, men der var tøjet ikke tørt hvis man først havde vasket det om aftenen.

En anden ting der irriterede var at der tit forsvandt ting fra vaskekælderen. Jeg mistede et par Diesel cowboybukser plus noget andet mærketøj - men alt mit H&M tøj fik lov til at hænge i fred ;)

Jeg er glad for at have egen vaskemaskine og eget tørrerum nu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi boede engang i et bolig selskab. og der var der også vaskekælder.

Der hvor man reserverede maskiner der kunne den fortælle hvor lang tid en vask ville vare. Og hvis den ville gå ind over en anden tid så kunne man ikke vaske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi boede i lejlighed var der fælles vaskerum i kælderen. Men vi skulle reservere en hel dag ad gangen! Og så kunne man kun reservere to dage i fremtiden, som så ca. var en måned. Så man kunne altså kun vaske ca. to gange om måneden - og så blev det tit sjældnere hvis der så var nogle dage hvor man ikke kunne så godt osv. Weekender var f.eks. altid svære at få fat i. Og så skulle tørrerummet være opryddet før kl. 7 om morgenen næste dag, men der var tøjet ikke tørt hvis man først havde vasket det om aftenen.

En anden ting der irriterede var at der tit forsvandt ting fra vaskekælderen. Jeg mistede et par Diesel cowboybukser plus noget andet mærketøj - men alt mit H&M tøj fik lov til at hænge i fred ;)

Jeg er glad for at have egen vaskemaskine og eget tørrerum nu!

Det lyder godt nok som et dårligt system <_<

Kan godt forstå at du er glad for din egen vaskemaskine nu :)

Tænk at der er nogen, der gider at stjæle vasketøj. Det fatter jeg simpelthen ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi boede engang i et bolig selskab. og der var der også vaskekælder.

Der hvor man reserverede maskiner der kunne den fortælle hvor lang tid en vask ville vare. Og hvis den ville gå ind over en anden tid så kunne man ikke vaske.

Det er ellers meget smart :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et "vaske-hus" hvilket jeg er MEGET tilfreds med. Man kan ikke reservere maskiner, men der er 9 vaskemaskiner og 4 tørretumblere, så det er sjældent, at der er store problemer med at få en ledig maskine.

Og eftersom jeg er studerende og har mulighed for at vaske på tidspunkter hvor mange er på arbejde, så kan jeg nogle gange vaske en masse maskiner på én gang, hvilket jeg synes er superlækkert. :)

Eneste minus er, at jeg ikke lige har luret, hvordan man selv doserer sæbe, dvs. jeg bruger det sæbe som maskinerne automatisk doserer... Det kunne jeg nok godt tænke mig at have lidt mere kontrol med, når vi engang får børn (tror nemlig, der er pokkers meget parfume i det der automatisk doserede sæbe)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER