Guest Kassia

Fars overnatning efter fødsel

7 indlæg i dette emne

Hej alle sammen....

Jeg er rimelig ny her på BK..... jeg er samtidig også ny i alt omkring graviditet, babyer og fødsler. Det er vores første lille baby :loveshower.

Min læge er lidt i tvivl, så jeg håber nogle af jer måske kan hjælpe?

Hvordan er reglerne omkring faderens overnatning på patienthotel efter fødslen samt moderens og babyens for den sags skyld?

Er der forskel på hospitalerne? Min læge mener, at man kan risikere at blive smidt hjem samme dag, selvom det er vores første barn. Men jeg har bare hørt rygter om, at man på nogle hospitaler kan overnatte på patienthotellet.

Jeg ved godt reglerne ændre sig, men har I nogen erfaringer omkring det?

Mange hilsner fra mig til alle gravide :gravid

Del dette indlæg

På Hvidovre Hospital får man 2 overnatninger på patienthotellet hele familien. Det er gratis for mor og baby, mens far betaler et mindre beløb for overnatning med morgenmad og derudover et beløb for frokost og aftensmad.

Har der været komplikationer overnatter man på barselsgangen - der kender jeg ikke forholdene.

I øvrigt tillykke med babyen :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kommer vist an på hvilket hospital du skal føde på.

Jeg skal føde på Hvidovre og der kan både mor og far være på patienthotellet i 2 nætter. Far skal betaler for at overnatte og mad, mener det er 150 kr. pr. nat inkl. morgenmad.

Hvis der er komplikationer ved fødslen bliver det på barselsgangen i stedet og der har far stadig mulighed for at overnatte. Der skal han så betale pr. måltid. Hvor længe man ligger der kommer an på hvilke komplikationer der har været.

Jeg har godt hørt rygter om det at blive sendt hjem samme dag selvom man er 1.gangs-fødende men jeg ved ikke hvor det er.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor skal du føde?

Del dette indlæg

Annonce ♥

På Hvidovre Hospital får man 2 overnatninger på patienthotellet hele familien. Det er gratis for mor og baby, mens far betaler et mindre beløb for overnatning med morgenmad og derudover et beløb for frokost og aftensmad.

Har der været komplikationer overnatter man på barselsgangen - der kender jeg ikke forholdene.

I øvrigt tillykke med babyen :loveshower

Og det er det samme på Herning Sygehus :)

Stort tillykke med :gravid

Del dette indlæg

Annonce ♥

iiih hvor er I skønne alle sammen. :biglove Tak for svarene. Det gør mig total glad, da jeg skal føde på Hvidovre også, så det kunne ikke være bedre...Weee. Synes det er enormt trist, hvis min mand bliver sendt hjem til en tom lejlighed og jeg har jo også brug for hans støtte.

Og tak for lykkeønskningerne og mange gange i lige måde... :hurra

Del dette indlæg

Annonce ♥

iiih hvor er I skønne alle sammen. :biglove Tak for svarene. Det gør mig total glad, da jeg skal føde på Hvidovre også, så det kunne ikke være bedre...Weee. Synes det er enormt trist, hvis min mand bliver sendt hjem til en tom lejlighed og jeg har jo også brug for hans støtte.

Og tak for lykkeønskningerne og mange gange i lige måde... :hurra

Stort tillykke med graviditeten :loveshower

Jeg har hørt fra et sygehus, hvor der ikke er mulighed for at manden kan overnatte, men kan ikke huske hvor. Jeg skal føde på Herning sygehus...som TroldeMor allerede har svaret skal man der også betale et mindre beløb for, at manden kan overnatte.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER